النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: ما افضل سيارة مستعملة ب 18000 وتستطيع السفر لاسكندرية ؟ ساعدوني عضو جديد

مشاهدة المواضيع

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية

مصري ريتمو ولا فيات 131 ؟ ساعدوني عضو جديد

افيدوني بليييييييييييز

انا عضو جديد وطالب مساعدة ...

اريد شراء سيارة مستعملة في حدود 18000 جنيه مصري ولكن بشرط ان تكون تستحمل السفر بين القاهرة والاسكندرية مرة كل شهر او شهرين مثلا....

ايه رأيكوا في الريتمو ؟ البعض بيقول انها حلوة والبعض بيقول ان الشاسيه بتاعها مش حلو عشان المسافة بين القضيبين الحديد اللي شايلين الماتور كبيرة وبالتالي الماتور ممكن يسقط لو اخدت مطب على سرعة عالية ... لكن السؤال الاهم ؟ هل الريتمو تستحمل السفر لاسكندرية ؟ ولا حتعطل مني في الصحراء ؟؟

وهل فيه سيارات تانية مستعملة سعرها حوالي 18000 وتكون احسن من الريتمو ؟؟؟

وايه رأيكوا في الفيات 131 موديل قديم .. انا ممكن اشتريها دلوأتي بسعر بسيط وفي المستقبل ابقى استبدل ماتورها بماتور سيارة شاهين 1600 سي سي يكون جديد (بس ده طبعا في المستقبل لما احوش فلوس تاني)

ايه رأيكوا اشتري ريتمو ولا 131 وابقى اعدلها في المستقبل ؟؟ وهل ال 131 القديمة موديل 76 مثلا ممكن تكون بالسعر ده ولا حتكون اغلى ؟؟؟

وايه الافضل ؟؟؟

ملحوظة انا برضو نفسي في عربية تكون شبابي و اقدر اروشها في المستقبل .. يعني كل فترة احوش فلوس وازود لها اكسسوارات زي سبويلر وزينون واكصدامات وشكمان روش وممكن اديها لون اسود ورسمة روشة واكسسوارات داخلية زي دي في دي بلاير ... الخ

هل ده ممكن في السيارتين وايهما افضل ؟؟ وطبعا هي قطع غيارهم متوفرة ولا لأ ؟؟؟؟؟

افيدوني افادكم الله ....
    التعديل الأخير تم بواسطة dark-man ; 02-06-2008 الساعة 08:44 PM سبب آخر: تعديل العنوان لجذب من يستطيع مساعدتي