النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: فضيحه تهز نادى الاتحاد السكندرى

  1. #1

    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    الدولة
    الرياض
    العمر
    42
    المشاركات
    7,079

    غاضب فضيحه تهز نادى الاتحاد السكندرى

    اثارت تصريحات هشام حنفى لاعب الاتحاد السكندرى موجه غضب داخل النادى

    وبين جماهيره المحبه لفريقها

    حيث ذكر هشام لمحرر صحفى يعمل فى موقع فيلجول ان التشكيل الاساسى للاتحاد لمن

    يدفع اكتر وان هناك من يقبض من اللاعبين داخل الجهاز الفنى حتى يكون فى التشكيله

    الاساسيه

    التصريحات التى تتهم الجهاز الفنى باخذ فلوس مقابل اللعب جعلت المسئوليين بالاتحاد


    يفتحون تحقيق لمعرفه الحقيقه

    فى المقابل نفى هشام حنفى ماردده الصحفى من اقوال واتهامات للجهاز الفنى خلال

    مداخله لبرنامج الرياضه اليوم ولكن الصحفى الذى قام بالمقابله قال ايضا فى مداخله

    للبرنامج انه يمتلك تسجيل صوتى به كل الاتهامات والالفاظ السيئه التى قالها هشام بحق

    الجهاز الفنى

    مصدر الخبر

  2. #2

    تاريخ التسجيل
    May 2005
    الدولة
    الجسد فى الكويت و الروح فى مصر
    المشاركات
    7,933

    Icon24

    بص يا حودة

    مفيش دخان من غير نار

    و بعدين متهيالى ان ابراهيم حسن كان قال حاجة زى كده زمان
    لما كان بيلعب فى المصرى
    و كان وقتها مدرب المصرى برضه الكابتن محمد صلاح

    على العموم لازم الحقيقة تظهر
    و كل شئ هيتعرف

    بس اللى ضايقنى من الكابتن هشام بقى انه نفى الكلام اللى قاله
    مع انه كان حوار مسجل

    شكرا يا حودة على الموضوع





  3. #3

    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    الدولة
    الرياض
    العمر
    42
    المشاركات
    7,079
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام كابو مشاهدة المشاركة
    بص يا حودة

    مفيش دخان من غير نار

    و بعدين متهيالى ان ابراهيم حسن كان قال حاجة زى كده زمان
    لما كان بيلعب فى المصرى
    و كان وقتها مدرب المصرى برضه الكابتن محمد صلاح

    على العموم لازم الحقيقة تظهر
    و كل شئ هيتعرف

    بس اللى ضايقنى من الكابتن هشام بقى انه نفى الكلام اللى قاله
    مع انه كان حوار مسجل

    شكرا يا حودة على الموضوع

    اهلا يادكتور

    فعلا فى كلام زى ده اتقال على محمد صلاح اكتر من مرة سواء لما كان فى البلديه والمصرى
    وخالد طلعت كتب مقال من مده ان فى مدير فنى فى الدورى الممتاز بيقبض من اللاعبين علشان يحطهم فى التشكيل الاساسى
    المهم ان المفروض اتحاد الكرة يفتح تحقيق فى الموضوع ده ويتاكد هل فعلا ده كلام حقيقى ولا مجرد اتهامات اونطه لان عيب بجد لما مدير فنى يعمل كده

  4. #4

    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    الدولة
    الرياض
    العمر
    42
    المشاركات
    7,079
    منع حنفي من تدريبات الاتحاد .. وصلاح ينوي مقاضاته

    تأخر هشام حنفي لاعب الاتحاد السكندري عن التحقيق الذي كان مقررا إجرائه صباح يوم الأربعاء بشأن تصريحات اللاعب السابقة في حق الجهاز الفني للفريق مما تسبب في منع اللاعب من التدريب مع الفريق حتى يتم التحقيق معه.

    وقال جاسر منير مدير عام النادي السكندري يوم الأربعاء في تصريحات لـFilGoal.com إن اللاعب تأخر عن حضور التحقيق الذي كان يجريه أشرف حشيش المستشار القانوني للنادي وتم تأجيله لموعد آخر، ولن ينضم اللاعب لتدريبات الفريق حتى إجراء التحقيق.وكان حنفي قد فتح النار على الجهاز الفني للنادي بقيادة محمد صلاح في تصريحات مسجلة أدلى بها لموقع FilGoal.com أكد فيها أن الجهاز يتقاضى مبالغ مالية من اللاعبين ليشركهم بالتشكيل الأساسي للمباريات، وأنه لاتوجد معايير ثابتة لاختيار اللاعبين حيث أن هناك من لا يشارك في التدريبات ويلعب المباريات كاملة.ومن جانبه، قال محمد صلاح المدير الفني للفريق لـFilGoal.com إنه قرر مقاضاة حنفي للفصل في التهم التي وجهها إليه اللاعب.وطالب صلاح زملاءه في الجهاز ممدوح أوكا المدرب العام للفريق ومحمد إبراهيم وعماد المندوه مساندته في الموقف الذي ينوي اتخاذه
    وأشار صلاح إلى أنه لن يدخل تدريبات الاتحاد في حال انضمام حنفي إلى اللاعبين قبل الوصول إلى نتيجة التحقيق.

  5. #5

    تاريخ التسجيل
    Jun 2003
    الدولة
    اسكندرية
    العمر
    61
    المشاركات
    8,428
    ااااااااااااااااااااااااااااااااااه



    اخى العزيز

    محمود



    عارف المثل اللى بيقول

    اتلم مشكاح على ريمه

    عاوز اقول لحضرتك

    وبما انى اتحداوى قديم

    هو يعنى هشام حنفى لعيب يستحق انه يلعب

    ولا اللى اشتراه يعرف فى الكورة

    ولا اللى جاب محمد صلاح لتدريب الاتحاد بيفهم

    اضرب لك مثالا بسيط قوووى

    الاعب جدو اللى الاتحاد اشتراه من مياه دمنهور 30 الف جنيه

    ولما يطلب زياده عقده يترفض مما يدفع الاعب للتمارض والتكاسل

    فى نفس الوقت اللى يدفعوا لحسام حسن 600 الف جنيه كاش

    ولما يفسخ العقد يرد 425 الف جنيه

    يعنى اخد 175 الف جنيه على مجموعة 140 دقيقه لعب فى 5 مباريات

    تفتكر الزوبعة بتاعة هشام حنفى حتوصل لايه

    قاعده وصلح وبوس الراس

    وترجع ريمة لعادتها القديمة

    عرفت قصدى من مثل مشكاح وريمة

    دمت بخير

  6. #6

    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    الدولة
    الرياض
    العمر
    42
    المشاركات
    7,079
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسكندرانى مشاهدة المشاركة
    ااااااااااااااااااااااااااااااااااه



    اخى العزيز

    محمود



    عارف المثل اللى بيقول

    اتلم مشكاح على ريمه

    عاوز اقول لحضرتك

    وبما انى اتحداوى قديم

    هو يعنى هشام حنفى لعيب يستحق انه يلعب

    ولا اللى اشتراه يعرف فى الكورة

    ولا اللى جاب محمد صلاح لتدريب الاتحاد بيفهم

    اضرب لك مثالا بسيط قوووى

    الاعب جدو اللى الاتحاد اشتراه من مياه دمنهور 30 الف جنيه

    ولما يطلب زياده عقده يترفض مما يدفع الاعب للتمارض والتكاسل

    فى نفس الوقت اللى يدفعوا لحسام حسن 600 الف جنيه كاش

    ولما يفسخ العقد يرد 425 الف جنيه

    يعنى اخد 175 الف جنيه على مجموعة 140 دقيقه لعب فى 5 مباريات

    تفتكر الزوبعة بتاعة هشام حنفى حتوصل لايه

    قاعده وصلح وبوس الراس

    وترجع ريمة لعادتها القديمة

    عرفت قصدى من مثل مشكاح وريمة

    دمت بخير

    اخى الحبيب نادر

    عندك حق فى كل كلمه قولتها لاهشام حنفى بيلعب كويس ولامحمد صلاح بيعرف يدرب اساسا

    المشكله ان الاتحاد فى صراع بين الادارة وبعضها وكل واحد فيهم عاوز يكون له دور ويظهرفى الصورة

    وده سبب ضياع الاتحاد دايما

    نتمنى ان الموضوع ينتهى على خير مع اجراء تحقيق لمعرفه كلام هشام صح ولا غلط لان ده اتهام خطير

    شكرا على المشاركه ياباشا

  7. #7

    تاريخ التسجيل
    Aug 2004
    الدولة
    الرياض
    العمر
    42
    المشاركات
    7,079
    الاتحاد يوقف حنفي ويغرمه 30 ألف جنيه

    قرر مجلس إدارة نادي الاتحاد السكندري إيقاف اللاعب هشام حنفي لحين إنتهاء الدور الأول وتغريمه 30 ألف جنيه بسبب تصريحاته ضد الجهاز الفني للفريق.وقال هشام التركي عضو مجلس الإدارة لـFilGoal.com يوم الأربعاء إن المجلس قرر في اجتماعه إيقاف حنفي بسبب تصريحاته ضد الجهاز الفني بقيادة محمد صلاح أكد خلالها أن الجهاز يتقاضى مبالغ مالية من اللاعبين ليشركهم بالتشكيل الأساسي للمباريات، وأنه لاتوجد معايير ثابتة لاختيار اللاعبين حيث أن هناك من لا يشارك في التدريبات ويلعب المباريات كاملة
    كما قرر المجلس تغريم اللاعب محمد اليماني عشرة آلاف جنيه لتحريره محضرا في قسم الشرطة ضد الجهاز الفني للفريق اعتراضا على عدم مشاركته في المباريات.
    إلى ذلك، أعلن مجلس الإدارة إطلاق اسم الدكتور كمال شلبي رئيس النادي السابق على الصالة المغطاة بالنادي.
    وأضاف التركي أن المجلس قرر أيضا تجديد الثقة في الجهاز الفني حتى مباراة المحلة كما شكل لجنة لمناقشة التقرير الذي سيقدمه صلاح بشأن الأستغناء عن بعض اللاعبين.

المواضيع المتشابهه

  1. اخبار الاتحاد السكندرى - يوميا طازه
    بواسطة اسكندرانى في المنتدى قاعة الرياضة
    مشاركات: 261
    آخر مشاركة: 13-10-2016, 11:38 AM
  2. الاتحاد السكندرى بطل الدورى للسله للعام الثالث على التوالى
    بواسطة اسكندرانى في المنتدى قاعة الرياضة
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 13-05-2010, 03:55 PM
  3. معا نصحح تاريخ نادى الاتحاد السكندرى
    بواسطة ياسر أمين في المنتدى قاعة الرياضة
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 15-01-2010, 09:17 PM
  4. تهنئة من مشجعى الاتحاد السكندرى للاهلى
    بواسطة اسكندرانى في المنتدى قاعة الرياضة
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 16-10-2006, 08:17 AM
  5. الاتحاد السكندرى وجمهور الدرجه التالته
    بواسطة الاسكندرانى وبس في المنتدى قاعة الرياضة
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 11-08-2006, 12:27 AM

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •