يمنع منعا باتا وضع روابط تحميل لأي موسيقى أو أغاني أو برامج أو أي ملفات أو مواد ذات حقوق ملكية فكرية
وأي مشاركة مخالفه لحقوق الملكية الفكرية والنسخ والتوزيع مهما كانت سيتم حذفها وإيقاف عضوية صاحبها فورا
برجاء مراجعة قوانين المنتدى

النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: الملل

الملل

ممكن اسال لو سمحت؟ انا عندى 20 سنة بس مش بحس دلوقتى خالص انة فى اى حاجة فى الدنيا ممكن تخلينى افرح بجد ومن قلبى بحس ان اى حاجة بتفرحنى بيبقى مجرد فرح وقتى بينتهى بسرعة ومفيش حاجة ممكن تحصل تفرحنى بجد كل شىء بقى ممل حتى لو كان زمان ببقى مبسوطة وانا بعملة وساعات حاجات كنت ببقى هموت واتمنى انها تحصل ومتحصلش الا بعديها بفترة طويلة اكون انا نسيتها وفقدت معناها عندى اصلا معلش للاطالة بس ممكن اسال عن حاجة تانية انا مش بعرف اعبر بالكلام عن اللى انا عاوزة اقوله خالص ومعظم افكارى بتبقى لية لوحدى محدش بيعرف اية اللى انا عاوزاه بسبب الموضوع دةبيبقى الافكار قى دماغى بس مش قادرة الاقى الكلام اللى يترجمها بشكل كويس علشان متتفهمش غلط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dody19
    ممكن اسال لو سمحت؟ انا عندى 20 سنة بس مش بحس دلوقتى خالص انة فى اى حاجة فى الدنيا ممكن تخلينى افرح بجد ومن قلبى بحس ان اى حاجة بتفرحنى بيبقى مجرد فرح وقتى بينتهى بسرعة ومفيش حاجة ممكن تحصل تفرحنى بجد كل شىء بقى ممل حتى لو كان زمان ببقى مبسوطة وانا بعملة وساعات حاجات كنت ببقى هموت واتمنى انها تحصل ومتحصلش الا بعديها بفترة طويلة اكون انا نسيتها وفقدت معناها عندى اصلا معلش للاطالة بس ممكن اسال عن حاجة تانية انا مش بعرف اعبر بالكلام عن اللى انا عاوزة اقوله خالص ومعظم افكارى بتبقى لية لوحدى محدش بيعرف اية اللى انا عاوزاه بسبب الموضوع دةبيبقى الافكار قى دماغى بس مش قادرة الاقى الكلام اللى يترجمها بشكل كويس علشان متتفهمش غلط
    ان كان عدم الشعور بالسعادة وتغيير الحالة المزاجية بعدم الرضى او الشعور بالممل دائم، اي هو الحالة المزاجية الدائمة، لابد من مراجعة طبيب لمعرفة الاسباب الفعلية، قد تكون بسبب الإفرازات الكيميائية بالمخ، او عوامل نفسية متراكمة منذ الطفولة تأثر على الحالة المزاجية.
    بدون كشف ومعرفة السبب ننصح شفوياً لمثل هذه الحالات بممارسة الرياضة وشغل وقت الفراغ بالهوايات وتنمية المهارات كالرسم والكتابة، والاكثار من اكل الخضروات والفواكة، والاندماج مع العائلة والمجتمع، ومصادقة صديق وفي يمكن الإعتماد عليه ومصارحته بما بداخلنا.

للجميع تحياتي.
    ربِ اشرح لي صدري * ويسر لي أمري *
    واحلل عُقدة من لساني * يفقهوا قولي

دع المقـادير تجري في اعنتـها ولا تبيـتن الا خالي البال
    مابين غمضة عين وانتباهتها يغير الله من حال الى حال
    د. عادل الحميد ـ استشاري الامراض النفسية
    alhemaid@msn.com

لابد من الثقة بنفسك وعليك بللجوء الى الله عز وجل وانت حتتحسنى جدا
    والكلام ده بمرور 40 يوم حتلاقى كل حاجة اتحلت بس اعملى اللى باقول عليه