صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 18

الموضوع: شوفوا عيال اليومين دول بيفكروا ازاى .. عبقرية

شوفوا عيال اليومين دول بيفكروا ازاى .. عبقرية

السلام عليكم عاملين اية فاكرين زمان لما كنا نسال الاطفال الصغيرة عايزين تطلعوا اية على طول بكل ثقة وبدون اى تردد عايز اطلع ضابط ههههههههههه حتى انا بيقلولى وانا صغيرة مرة بيسالونى عايزة تطلعى اية قلتلهم ضابط كانت الفكرة بقى ان الضابط اية حاجة كدة اوعى وسع مفيش زيها حتى كلكم كدة افتكروا اية الامنية الاولى بتاعتكم زمان هتقولوا ضابط الغريبة بقى ان الاطفال اليومين دول تسالهم عايزين تطلعوا اية يردوا بكل ثقة وبدون اى تردد لعيب كورة هههههههههههه العيال فهمت ياناس حتى العيال فهمت الدنيا ماشية ازاى والبنات بقى الاطفال اللى زمان كانوا بكل ثقة عايزة اطلع دكتورة دلوقتى عايزة اطلع نانسى عجرم ههههههههههه مطربة يعنى الجميل بقى ان انا مبسوطة جدا حتى الاطفال فهموا فى السياسة شفتوا التقدم والتمودن ههههههههههه الاطفال عايزين يزودا الدخل القومى كل الولاد لعيبة كورة وكل البنات نانسى عجرم تخيلوا بقى الدولارات اللى هتترمى علينا بس الحمد للة انا بقى عندى فى البيت عبقرى مبيهمهوش الفلوس ودة ان شاء الله هيكون زويل المستقبل باذن الله ابن اخويا مرة بسالة عايز تطلع اية يا عين عمتو فكر كتير جدا ورد بكل ثقة سواق مكروباص طبعا انا حطيط ايدى على بقة علشان اسكتة لحسن حد يسمعة ويحسدة قولوا ماشاء الله ............ يالة بقى عايزة كدة بكل ثقة وبدون تردد كل واحد يحكى زمان ايام العبقرية كان عايز يطلع اية ولما عقلة راح طلع اية ووطوا صوتكم علشان الحسد هههههههه
    (الحزم سكين حادة... تقطع بلا صعوبة وبلا عيب)

حلووووووو جدا الموضع بتاعك يا دعاء بس المشكلة انة مابقاش فى اطفال دلوقتى خلاص برائة الاكفال دى راح عليها يعنى كويس اوى ان ابن اخوكى قالك سواق ميكروباص ومقالش حرامى ولا حاجة تانية زمان كانوا بيسالونا علشان كنا اطفال دلوقتى الاطفال هم اللى بيسالوا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sendrela
    حلووووووو جدا الموضع بتاعك يا دعاء بس المشكلة انة مابقاش فى اطفال دلوقتى خلاص برائة الاكفال دى راح عليها يعنى كويس اوى ان ابن اخوكى قالك سواق ميكروباص ومقالش حرامى ولا حاجة تانية زمان كانوا بيسالونا علشان كنا اطفال دلوقتى الاطفال هم اللى بيسالوا
    سندريلا منورة وشكرا لمرورك الجميل والله فعلا معاكى حق الاطفال مبقتش اطفال بس انتى هربتى لية مش هسيبك الا لما تحكيلى كنت زمان عايزة تطلعى اية وطلعتى اية يالة ارجعى ومتحرمناش من العبقرية بتاعة زمان

انا شايف ان الموضوع مبكى وليس مضحك
    اذا اردت ان تعرف حاضرا الامة فانظر الى شبابها واذا اردت ان تعرف مستقبلها فانظر الى اطفالها
    وشبابنا الحمد لله على القهاوى وفى الكفى شوب وفى استادات الكورة وممكن يضربوا بعض ويموتوا بعض علشان ماتش كورة
    والاطفال بتعتنا عايزة تطلع لعيبة ومغنيات هو ده مستقبل الامة
    عندما كان يسألوا الطفل ايام عزة الاسلام ماذا تريد أن تكون يقول مجاهد فى سبيل الله
    وفى الغرب بيل جيتس اسس شركتة وهو لسة معداش 15 سنة وبالاعتماد على نفسة
    فلا حول ولا قوة الا بالله
    [grade="00008B FF7F50 800080 800080"]مشينها خطاً كتبت علينا *** ومن كتبت عليه خطاً مشاها
    ومن كانت منيته بإرضٍ *** فلن يموت بارض سواهـــــا [/grade]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wight_knight
    انا شايف ان الموضوع مبكى وليس مضحك
    اذا اردت ان تعرف حاضرا الامة فانظر الى شبابها واذا اردت ان تعرف مستقبلها فانظر الى اطفالها
    وشبابنا الحمد لله على القهاوى وفى الكفى شوب وفى استادات الكورة وممكن يضربوا بعض ويموتوا بعض علشان ماتش كورة
    والاطفال بتعتنا عايزة تطلع لعيبة ومغنيات هو ده مستقبل الامة
    عندما كان يسألوا الطفل ايام عزة الاسلام ماذا تريد أن تكون يقول مجاهد فى سبيل الله
    وفى الغرب بيل جيتس اسس شركتة وهو لسة معداش 15 سنة وبالاعتماد على نفسة
    فلا حول ولا قوة الا بالله
    والله انا معاك فعلا فى كل الكلام اللى قلتة وشر البلية ما يضحك بس انا حبيت اعرف من الموضوع كل عضو كان زمان نفسة يطلع اية ودلوقتى طلع اية يعنى من بابا فك التكشيرة فعلا لكن لو اتكلمنا جد كل الكلام الى قلتة فعلا مبكى وبالنسبة لبيل جيتس او غيرة من عباقرة الغرب فمعروف عننا ان اطفالنا بياخدوا من الغرب سيئاتة ويتركو حسناتة بس انا بقول ان الابوين عليهم عامل كبير جدا فى تقويم الاطفال لكن نقول اية بقى على اباء وامهات هذا الزمن كارثة وفعلا لا حول ولا قوة الا بالله

طيب ماهم نصحين أهم

يا اقرب مني ليا... يا كل الدنيا ديا... يا اجمل حاجة فيا ونور عينيا وحشتني!
    ليالي تغيب عليا ولسه فاكرك يا حبيبي... يا غايب عن عينيا ولسه شايفك ياحبيبي
    بحبك وانت عارف اد ايه انا روحي فيك... ومين في الدنيا بعدك يوم ياغالي يحس بيا

LolosMail.blogspot.com
    الحمدلله

والله معاكي حق الاطفال ايام زمان كانو يا دوب يروحو المدرسة ويرجعو البيت يشوفو افلام كرتون وحلمهم لما يكبرو يبقو زي سوبر مان ولا هيركليز اقوياء وابطال اما اطفال الايام حلمها بقى تكبر وتقلد الابطال التانيين زي نانسي هانم وهيفا باشا وعمرو بية دياب تلاقي البنت في عز برائتها عندها يا دوب خمس سنين واقفة بتقلد حد من المطربات وبتغني لها واهلها فرحانيين بيها وبيشجعوها ويزقفولها (بصراحة بيلبقلها) والاب بياخد ابنو عند الحلاق وبيقلو عاوز تحلق له زي اكس من المطربيين ..
    ما علينا

انا زمان لما كانو بيسألوني عاوزة تبقي اية لما تكبري ؟
    كنت بقول عاوزة اطلع مدرسة ( عشان اضرب كل الاولاد )

سالت ابني لما تكبر عاوز تبقى اية ؟
    قلي عاوز اطلع بياع ترمس عشان افضل قاعد على الكورنيش واكل من غير ما ادفع فلوس

ما تقلوش حارمة الواد من الاكل ؟؟

يا خسسسسسارة تعبي وشقايا ياني يماااااااااااااا

وتمضي قوارب الحياة .. في طريق لا نعرف ما هو .. ولكن يبقى ما يجمعنا .. حب الله

مبتسم

والله يا دودو ماهربتش ولا حاجة وادينى رجعت تانى على العموم ياستى زمان وانا صغيرة اوى قبل ما افهم حاجة بقى كان نفسى اطلع ضابط وماتستالنيش ازاى انا لحد دلوقتى بقعد اتفرج على حفلات التخرج بتاعت الكليات العسكريه كنت عبيطة بقى مش عارفة انها للاولاد بس .لكن لما كبرت شوية كان نفسى اطلع دكتورة صيدلانية او دكتورة اسنان والحمد لله دلوقتى لسة ماتخرجة من كام اسبوع كدة من كلية العلوم وقاعدة فى البيت شوفتى الدنيييييييييييا ....... ليس كل ما يتمناة المرء يدركه

احسن يابنتى
    خلى جيل واحد بس يطلع بيفهم فى اللى بيجرا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابن البلد
    طيب ماهم نصحين أهم
    طيب ما انا عارفة انهم ناصحين وبعدين مقلتليش وانت صغير كنت عايز تطلع اية اوعى تقول مشرف عام بس تصدق قريبة من شغلة الضابط والنبى حرام عليك اوعى تطردنى انا غلبانة ماشى ماشى ماشى

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة