صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 29

الموضوع: تحت دائرة الضوء (2)

تحت دائرة الضوء (2)

الاعضاء الكرام
    عملا بنصيحة الاخ خالد بن الوليد فقد تم تعديل المشاركة بحيث تكون ضيفان في كل مشاركة والضيف الان هو
    واد كول مش معقول
    وعليكم الان القاء الاسئلة عليه
    واسئلتي
    1- انت شخص عرفنا عنه انه شديد الايجابية والتواصل مع الاخرين ماذا ستفعل لو تم ترشيحك عضو فعال ( مراقب مصري ) في مفاوضات السلام بين الفلسطينيين ودولة الكيان الاسرائيلي؟
    2- فجأة ظهر لك عفريت مصباح علاء الدين وقالك اتمنى امنية واحدة وححققها ليك حالا مهما كانت .... حتتمنى ايه؟
    3- ابنك مسك دفتر الشيكات بتاعتك وكتب شيك انت ماضي عليه على بياض وحط رقم مليون جنيه واعطاه للبواب تعمل ايه خصوصا ان البواب ( دكن عليه )؟
    محيي
    الكلمة بحق......
    الكلمة ميلاد
    وامم وبلاد
    الكلمة بتعني الاستشهاد
    الكلمة جهاد
    وصمود وعناد
    الكلمة بكل بساطة الكلمة بحق.............
    نقول الحق
    محيي ابراهيم

طيب يا واد كل انا حنكش لك علي اسئلة اخليك تشوف الوان الطيف في عيينك
    زي شوية الاسئلة اللي حطيتهم لي

بس لما تجاوب الاول على اسئلة محيي

بسنت

حكمة وقالها هريدي
    لف في أي منتدى براحتك .. في غير اللؤلؤة مش حتاخد راحتك

Pool Jam - 1.5 Minute Game Champion!Tournaments Won: 1

أسأل بسرعة قبل ما النت كافيه يقفل :D

1- واد كول مش معقول من هو في الحقيقة خارج المنتدي ؟؟
    2- الفضل الكبير يرجع لوالدي كلمة نسمعها كثيرا متي تقولها ؟؟؟؟؟
    3- لو عرفت أن ابن البلد دخل اللومان بسبب مواضيعك وخصوصا علي مسئوليتي أيه شعورك بس ( بدون ما تقول هبعت عيش وحلاوة ) ؟؟؟؟

يا اقرب مني ليا... يا كل الدنيا ديا... يا اجمل حاجة فيا ونور عينيا وحشتني!
    ليالي تغيب عليا ولسه فاكرك يا حبيبي... يا غايب عن عينيا ولسه شايفك ياحبيبي
    بحبك وانت عارف اد ايه انا روحي فيك... ومين في الدنيا بعدك يوم ياغالي يحس بيا

LolosMail.blogspot.com
    الحمدلله

بما انني مشاركة جديدة في المنتدى، ولم اتعرف على كل المشاركين، الا اعز اخت لي heba
    1ما اسمك الاول؟
    2-ما امنياتك الشخصية لنفسك ولبلدك؟
    3_ رأيك الصريح في المنتدى؟
    وشكرا لك ا نا متاكدة انك حتكون صريح:confused:
    A.b

اخي العزيز الرائع محي ابراهيم .........

( مش تزمر طيب انا داخل اشوف من صيد النهارده في دائرة الضوء الاقي اني انا الصيد وادخل القفص برجلي .........ههههههه)

1- انت شخص عرفنا عنه انه شديد الايجابية والتواصل مع الاخرين ماذا ستفعل لو تم ترشيحك عضو فعال ( مراقب مصري ) في مفاوضات السلام بين الفلسطينيين ودولة الكيان الاسرائيلي؟

بصراحة بصراحة ....... سوف اتنحي عن تلك المهمة ...... لاني مش باحب النفاق ... لان في الحالة دي لازم هنافق الاسرائيلين لاقناعهم بالسلام ... وازاي سلام وانا مش طايقهم من اساسه ؟؟؟
    وبعدين بصراحة اكتر لا الاسرائيلين عاوزين سلام ...... ولا الفلسطينيين عاوزينه ... الاسرائيلين عاوزنها دايما حرب مولعة عشان يشغلوا العرب بالفرجة علي اللي بيحصل ونقعد نتلهي في محاولات السلام وهما من الباب الخلفي شغالين في احتكار اقتصاد العالم والتقدم ......
    اما الفلسطينيين مش عاوزين السلام من وجهة نظري لسببين ....
    الاول : ان كده يبقي استسلام لان بلدهم تبقي بلدين
    الثاني: ضياع ُثأر واهدار لدم اطفال ونساء وشيوخ ابرياء ليس لهم ذنب سوي انهم فلسطينيين

2- فجأة ظهر لك عفريت مصباح علاء الدين وقالك اتمنى امنية واحدة وححققها ليك حالا مهما كانت .... حتتمنى ايه؟

لو علي المستوي العام بجد مش تهريج ........ هتمني انه يفوق ناس كتير من غفوتهم ويقفوا معاهم ويساندوهم بدل ما يحاولوا يهدموهم مش هأقولك السلام والوحدة العربية وكلام الشعارات ده ...... لا انا حلمي ابسط بكتير انهم يفوقهم لمواقفهم فقط مع الناس اللي بيحبونا وعاوزين يساعدونا واخرهم ...

عمرو خالد ....... اللي اتمني من الله اني اكون في ربع او عشر قوة ايمانه ... ومش بس حبه لايمانهم وانما حبه للغير اكتر مما يحب لنفسه ..
    لان في رأي لو في الامة العربية مش مصر بس 10 عمروخالد لرجعنا لعهد الفتوحات الاسلامية باذن الله ..... ورجعنا نحمد الله ونشكره طبقا لقوله ..

بسم الله الرحمن الرحيم
    ( إذا جاء نصر الله والفتح ورأيت الناس يدخلون في دين الله أفواجا فسبح بحمد ربك وإستغفره انه كان توابا )
    صدق الله العظيم

اما علي المستوي الشخصي ....... اتمني التقرب من الله وتربية ولي عهدي القادم تربية صالحة باذن الله وان يرزقني انا واهل بيتي رزقا حلال

3- ابنك مسك دفتر الشيكات بتاعتك وكتب شيك انت ماضي عليه على بياض وحط رقم مليون جنيه واعطاه للبواب تعمل ايه خصوصا ان البواب ( دكن عليه )؟

هو بصراحة في مشاركة للاخت هبه حكيت موقف مماثل حثصلي شخصيا ... وانا صغير اني اخدت دفتر شيكات والدي وقعدت اكتب فيه ارقام واديها لاخويا ...

واخدت ساعتها علقة سخنة ... ولما رحت اتأسف لوالدي قالي انت عارف انا ضربتك ليه ؟؟ قولتله عشان لو حد خد الشيك ده كنت انت مش هيبقي عندك فلوس تفسحنا وبعت البيت وقعدنا في الجامع ( علي قد تفكيري )

رد قالي لا لو ع الفلوس انا اشتغلت وجبتها وممكن اجيب منها تاني لكن انا باضربك علشان حاجة تانية ...
    اولا عشان اخدت حاجة مش بتاعتك ودي تبقي ...............................سرقة
    ثانيا عشان كنت بتهرج مع اخوك وبتلعب بيها كأنها......................قمار
    ثالثا انت كنت بتصرف الفلوس دي في حاجة مترضيش ربنا وده ........حرام
    رابعا انت كنت بتعود نفسك علي عادات وحشة وهي ....................الاسراف

اينعم انا مكنتش فاهم حاجة وكل اللي همني ساعتها اني مش هانزل العب مع اصحابي في الاجازة بتاعت اخر الاسبوع ....... بس بعد شوية وفترة بقيت كل مرة اسأل بابا يعني ايه كذا وكذا .......... وكفاية اني فاكر الحكاية دي عشان ابقي احكيها لابني حتي لو معملهاش عشان تبقي ليه عبرة ...

وبعدين لو اساسا البواب دكن عليه ما هي خربانة خربانة هياخد ايه يعني .....
    ثم انا معنديش دفتر شيكات اساسا ...........هههههههههههه

ابن البلد حبيبي ......... انا عارف انك بتحبني ومش هتقرص عليا قوي ... هههههه

قول ..... سمعني ... اشجيني .... قول يل قوال .......هههههه

1- واد كول مش معقول من هو في الحقيقة خارج المنتدي ؟؟

اظن انت واخد بالك اني دايما بأهرج وعلي طبيعتي معاك بس الله العالم ان عندي مشاكل بل مصايب بقالي فيها فترة طويلة بس انا صابر لحد ما ربنا يحلها ومؤمن بان الله إن قدر شئ فهو بمشيئته هو وحده وما هو الا ابتلاء منه او عقاب ........
    بس انا مش شايف ان فيه واحد ممكن يقعد فترة مع ناس زي العسل زيكم ويقدر يمثل عليهم كتير ....... فاكيد بالتالي انا ....

واد (رامي ) كول (محمد) مش (محمد) معقول ( احمد) هههههههههههه

2- الفضل الكبير يرجع لوالدي كلمة نسمعها كثيرا متي تقولها ؟؟؟؟؟

تخيل عمري ما قلتها ..... مع ان مثلا زمان كنت بأعيد الواجب 3 او 4 مرات في اليوم عشان مش غلط لا عشان خطي مش حلو او نازل يشرب من البحر ... وساعات يبقي الامتحان درجته 10 من 10 ومع ذلك اتبهدل عشان خطي كان وحش فيه لان بابا خطه فوق الرائع وبيكتب كل الخطوط كوفي واندلسي ورقعة ونسخ .... لدرجة لما كنت في ثانوي دخلت مسابقة الخط علي مستوي الكويت وكانت اول مرة في الكويت ان نفس الطالب يكسب ويطلع الاول علي مستوي الدولة في مسابقة الخط العربي وخطوط الكاريكاتير .... ونفس الشيئ في الانشاء ... وساعتها اخدت جايزتين الاتنين كانو دبل كاسيت باناسونيك استعملت واحد وشايلي واحد لحد دلوقت من سنة 1987 عشان لما ااذاكر لابني ابقي اديهوله واحكيله ...........
    كمان مع اني معترف بيها بس انا مش شايف ان ردها يبقي بالكلام .... لان الكلام معلهوش جمرك وهو برضه مش عاوز يسمعها كلام اكيد .... لان ردها بيبقي بر بالوالدين وصداقة معهم لان وانا في سني ده انا لحد دلوقت بانزل اخرج معاه ونتفق اننا نتقابل ننزل نتمشي نقعد في حته كده لاننا اصدقاء كمان .........

3- لو عرفت أن ابن البلد دخل اللومان بسبب مواضيعك وخصوصا علي مسئوليتي أيه شعورك بس ( بدون ما تقول هبعت عيش وحلاوة ) ؟؟؟؟

لا يا جدع عيش وحلاوة ايه ولا اعرفك حتي هههههههههههه
    بصراحة انا مش شايف ان اللومان للي زينا اساسا ...... وبعدين يا سيدي هو محمود السعدني اللي قضي نص عمره في اللومان اجدع مننا ههههههه

وبعدين ايه اللي مسهرك في النت كافيه يا واد انت يا واد ........ ماشي وبتقول لام يوسف باعمل الميزانية وقاعد في الشغل .......صبرك عليا
    التعديل الأخير تم بواسطة وادكول مش معقول ; 11-01-2003 الساعة 07:47 AM

بسم الله الرحمن الرحيم

واد كول موش معقول

1- ماذا تتمنى ان ترزق ولد ام بنت ؟
    2-ما اكثر شىء يغضبك و ما اكثر شىء بفرحك؟
    3-ماذا لو بقيت رئيس جمهوريه ؟
    اختك هبة الله

اختي العزيزة عزيزة .......
    شكرا جدا علي اهتمامك اولا ......
    وثانيا انا قبل ما اكون
    واد كول مش معقول
    انا
    واد صريح مش معقول

1ما اسمك الاول؟

الاسم : رامي محمد محمد احمد
    السن : 32 مواليد الكويت : 30/10/1970
    المهنة : محاسب ( تخصص اوراق مالية وسندات يعني في مجال البورصة ) وحاصل علي ترخيص منفذ عمليات بالبورصة بجمهورية مصر ( بروكر )الحالة الاجتماعية : متزوج وشبه أعول ( هأعول بإذن الله في ابريل )

2-ما امنياتك الشخصية لنفسك ولبلدك؟
    اسمحيلي السؤال اجابته انا رديت عليها علي محي ...... وكانت
    لو علي المستوي العام بجد مش تهريج ........ هتمني انه يفوق ناس كتير من غفوتهم ويقفوا معاهم ويساندوهم بدل ما يحاولوا يهدموهم مش هأقولك السلام والوحدة العربية وكلام الشعارات ده ...... لا انا حلمي ابسط بكتير انهم يفوقهم لمواقفهم فقط مع الناس اللي بيحبونا وعاوزين يساعدونا واخرهم ...

عمرو خالد ....... اللي اتمني من الله اني اكون في ربع او عشر قوة ايمانه ... ومش بس حبه لايمانهم وانما حبه للغير اكتر مما يحب لنفسه ..
    لان في رأي لو في الامة العربية مش مصر بس 10 عمروخالد لرجعنا لعهد الفتوحات الاسلامية باذن الله ..... ورجعنا نحمد الله ونشكره طبقا لقوله ..

بسم الله الرحمن الرحيم
    ( إذا جاء نصر الله والفتح ورأيت الناس يدخلون في دين الله أفواجا فسبح بحمد ربك وإستغفره انه كان توابا )
    صدق الله العظيم
    اما علي المستوي الشخصي ....... اتمني التقرب من الله وتربية ولي عهدي القادم تربية صالحة باذن الله وان يرزقني انا واهل بيتي رزقا حلال

3_ رأيك الصريح في المنتدى؟

لو ليا اي اعتراض انا صريح باقوله ومش باخاف ومعني ذلك انه منتدي رائع لاني شايف ان اي غلط فيه جميع الاعضاء بيتعاونوا فيه لاصلاحه وتقويمه بل كمان بيتسابقوا عليه ........ وده اكبر دليل علي روعة وجمال منتدانا .....

وبعدين لو مكنش كده مكنش لم الكوكبة الجميلة من افضل شخصيات العرب مش المصريين بس بغض النظر عن
    ....... جمال كتاباتهم او حتي رزانة عقولهم وانما الافضل وهو حسن خلقهم ...

اختي الغالية جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااا هبهوبة

انا هأرد عليكي بصراحة جدااااااااااااااا

1- ماذا تتمنى ان ترزق ولد ام بنت ؟

نفسي في
    ولد
    يشيل اسمي وأسميه زياد ويزيدني بيه الله نعمه من نعمه عليا وأعلمه ما تعلمته وأكون ليه الاخ والصديق قبل الأب ............

ونفسي في
    بنت
    تنير لي الحياة وأسميها شهد وتبقي أنقي شهد نلته من الله

يعني نفسي في الاتنين ..

ولكن كل اللي يدهولي ربنا انا راضي بيه وشاكره عليه .... بالمناسبة امبارح كنت باشتري هدوم للبيبي ......... جبت ولادي وبناتي ...... واللي يهديه ربنا ليا يكون ........ ويبقي من نصيبه والنوع التاني يروح لصاحب نصيبه هههههههه

2-ما اكثر شىء يغضبك و ما اكثر شىء بفرحك؟

ما يغضبني هو ما يحزني .................... الظلم

ما يفرحني هو مايرضيني .................... رضي الله وراحة البال

3-ماذا لو بقيت رئيس جمهوريه ؟

مينفعش لاني ربنا كتب لي ان اكون محاسب ولو كنت افهم غيرها مفيش مانع الا لو كانت رئاسة الجمهورية عاوزه محاسبين ...

وبعدين انا ليا هنا كلمة ..... لو بقيت رئيس ....دي مش سهلة ... زي ابسط مثال لعب كورة القدم اللعيب بيبقي وسط 11 واحد وتلاقي اللي بيتفرج بيشتم فيه ويقول انا لو كنت مكانه كنت لعبتها كده او كده وكنت عملت وسويت الهوايل ...
    ازاي بقه واحد بيلعب قصاد الملايين ........
    وبعدين لكل واحد فكره واسلوبه .... مش اي واحد يعمل ابو العريف ... وانا بصراحة مش ابو العريف ..
    ياناس ......
    اللي ايديه في النار مش زي اللي ايديه في جيبه

قرب ... قرب ..قرب ......
    باب السلاخنة مفتوح .....

واد كول مشفي وع التقطيع ......

قرب .. قرب .. قرب ...

الرحمة ...............................حلوة برضه

إسألوا في الحنين وبلاش .......... عصر ...فيا

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة