يمنع منعا باتا وضع روابط تحميل لأي موسيقى أو أغاني أو برامج أو أي ملفات أو مواد ذات حقوق ملكية فكرية
وأي مشاركة مخالفه لحقوق الملكية الفكرية والنسخ والتوزيع مهما كانت سيتم حذفها وإيقاف عضوية صاحبها فورا
برجاء مراجعة قوانين المنتدى

صفحة 1 من 10 123 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 94

الموضوع: بؤله روشنه - طحن - جامد كيك - آخر حاجه

بؤله روشنه - طحن - جامد كيك - آخر حاجه

بؤله روشنه - طحن - جامد كيك - آخر حاجه

أنا عارف طبعاً إن فيه ناس أول ماهتدخل الموضوع ده و تقراه إن فيه منهم اللي هيقول عليا
    بهوبص و منهم اللي هيقولوا عليا بيجيب لورا و قليلين قوي اللي هيقولوا عليا بونو و فيه اللي هيقولولي إختفى شويه ومش بعيد حد يقول عليا بأف أو أليط أو إتم على أساس إن أنا مش ينفع حد يقول عليا إنف أو أبو الغضب و لا شبيه أبو لهب أو شبيه أبرهه الأشرم بس أنا بصراحه كل ده مايهمنيش و الموضوع ببساطه بدأ من ساعة مالقيت الأخ volt_2005 فاتح موضوع بيسأل فيه عن معنى متحورليش و خرتي و كسر فأنا بصراحه قولت البؤله ده بتاعي و دخلت رديت عليه و قولتله اللي أعرفه عن معاني الكلمات دي و عملت فيها هركليز و جبت سيرة كلام تاني زي مدغدغ و مشلفط و مزقطط فلقيته هو كمان إهتم بالموضوع و بدأ بنفسه يدور عن معاني الكلمات الجديده ده غير إن أنا إكتشفت إن فيه ناس بدأت ترمي ودن ودول اللي زمان كانوا بيقولوا عليهم بيلمعوا أكـُرعلى البؤله و أنا طبعاً خدت بالي عشان أنا بطبيعتي بلطجي أراري و روحت مقرر إن أنا أقوله بيس يامان لغاية كدا وعليك كلوب يعني حبيت إني أنا أختصر و ماأنتظرش لغاية ماهو يقولي إدعك الفانوس دلوقتي فأضطر أرد عليه و أقوله إيه البواخه دي ولا ليه الرزاله و فكرت أبعتله رساله على الخاص أقوله فيها لو عايز تعرف معاني كلمات تانيه يبقى أبجني تجدني و ساعتها بقى هأنجز بالونجز من غير أي مشاكل بس أنا عشان عارف إن الحكايه لما هيبقى فيها أبجني تجدني صاحبنا مش يرد وفجأه هيبقى بخ و كأني قولتله عايز أستك و لا طلبت منه أرنب و كمان بسبب قناعتي إنه لو رد فرده مش هيخرج عن إن العفشه قفشت و الحاله ضنك و الفلس ناشر خيوطه على الجميع مع إننا كلنا عارفين إن الدنيا زي مابتفكك بتظبطك بس هأعمل إيه بقى في الناس اللي ماشيه على طول ورا الحكمه اللي بتقول الحياه في الأمبلايز و عشان محدش يقول عليا إيحه أو حد ييجي يظيَّط ولا غيره يخبَّط في الحلل وتنطلق الهتافات من نوع إنزل من على المسرح يانجم أو حد أشاعاتي يتجرأ و يقولي مش دورك أو يوصل الأمر لدرجة إن حد يصدمني و يقولي إنت من الكفار فأنا عايز أوضح إن أنا هنا عشان ماحبتش أفضل قاعد مأنتخ و بدل ماكل يوم أروح أعمل إستمورننج على القهوه أحسن آجي أعمل دماغ هنا بس لو حد من بنانيت أو ولاليد المنتدى جه قالي صبح لالاه مش هيلاقي مني رد غير صباح الجاز و يمكن ردي يبقى أكثر قسوه و لا هيهمني أي حد فيهم سواء كانت بنت أوزي أو أستوك بيتوك و لا حتى بنت في الزيف أو بيقولوا عليها أوكشه أو شاب مقضيها برطعه أو بلبع و أي واحد هييجي يفنس النس مش هسكتله طبعاً و أكيد هثبته وهيلاقيني يَدهَّم و هقولهاله باشكا عشان أنا بصراحه يعني واد أدرجي و في رواية أخرى لافف و مبخافش من حد و مبيهمنيش أبو بشله و لو إستدعى الأمر هعلم لأي حد و ده أشايك بجد عشان محدش يقول أنا محذرتوش يعني نصيحه بلاش أي حد ييجي عامل الملاك البرئ و هو قاصد يشتغلني أو زي مابيقولوا يأكلني البلوظه و إكمن عنده الأبلتين لدع في دهاليز الحياه
    و بقى حاله
    مأينح على الآخر أو مزبهل لأي سبب من الأسباب هيفتكر نفسه إنه لو خبط في الكلام هوافق إنه يخلي اليوم بلحه بس عموماً هو برضه معذور أصله ميعرفش إن إحنا اللى بهيظنا الفهايص و إن أنا يافت على الآخر يعني مهما يميِّس برضه ممكن أرحله أو أحط عليه عشان أنا بصراحه مبحبش الشاب لما يكون خنيق و ممكن من غير كسوف أقوله يا تيييييييت
    لكن لو هو ماين و بدأ يقولي ياشقيق هآجي على نفسي شويه
    و مش هقوله غير
    خليك فى كوبايتك لما نعرف حكايتك و لو مافهمش قصدي منها إيه هحاول أوضحهاله بشكل تاني و أقوله مثلاً خليك في كوزك لما نعوزك لقيت الكلام ده مش جايب نتيجه ممكن أبدأ أشبحله ماهو طالما معرفتش أعممه يبقى أديها جاز و اللي يحصل يحصل و لا هتفرق معايا إن كان بلدي و لا من كوالا لامبور و أنا عارف طبعاً إن فيه أعضاء هيدخلوا يقولوا عايزين دم و اللي هيعملوا قال يعني مش فاهمين وهيبدأوا يسألوا إيه النظام و اللي هيعمل فيها صاحبي قوي و أي حاجه أقولها هيروح قايلي أساسي يازميلي و اللي هيحاول يهديني لو شافني متنرفز ويبدأ كلامه معايا كأنه صاحبي من زمان و يروح سائلني إيه الحياه وبعدها يقولي فكك منه أو ياراجل كانسل وخليك عايش أو خليك إنت الكبير
    و
    إحلقله و بلاش تنزل لمستواه و تكشمله و ممكن واحد يكون إنش كل غرضه إني أعلن فرار يبدأ يحذرني و يقولي ده واد عصبجي و خلي بالك لحسن حد من شلته يكبس عليك أو يكون فيه أتاري معدي من هنا و ندخل في سين وجيم فيتصدم لما يلاقيني بقوله أقعدلي في حته ناشفه و يعرف إني فاهم كويس إنه شاب لخبوط و إن أنا مبأتهددش من اللي بيعرض أبداً ومعنديش مانع أرقدله و فيه غيره بقى اللي هيحاول يعرض المساعده ويقولي ياباشا لو عايزني أقوم أنا بالمشوارده و محتاج إني أكُب الزبن أنا تحت أمرك بس إنت أهرش فأنا أروح قايله لأ ألف شكر ياخفه و بصراحه الحكايه ع الزيرو ده أنا بقالي يومين مش عارف أملا التنك يعني إنساني و خد عنواني و أنا خلاص قررت أتزرع هنا و زي ماترسي دقلها و أنا بصراحه مستكانيس كدا فياريت بقى تنزل من على ودني و تتكل و ترحم دماغي لحسن إنت كدا بقيت باكابورت خالص و ياريت متعملش فيها بونتي و كفاياك بروباجاندا و إوعي يغرك إن أنا أحياناً ببقى باترينه دي حاجه لزوم القرايه مش أكتر و أنا مهما حصل و لو حتي حد ضحك عليا و جابلي قرطاس ببخظه و عرانيسه مش ممكن أفتكس أبداً و لا عمري أبص على أوجو و مبحبش أي أوتوبيس راجع بضهره و مبطيقش الكوره الكفر أو الصب حته واحده وموتي و سمي اللي يحاول يسلت أو واحد عودين كبريت يعمل فيها رشدي أباظه و لا واحد سيجارتين سوبر يفتكر نفسه أحمد رمزي ده غير بقى اللي تبقى جايه من عزبة النخل و فاكره نفسها مارلين مانرو و الواحد لو هزها تجيب بلح يعني بإختصار أنا مافيش أي واحده بتفرق معايا و دايماً أقول لنفسي ياسيدي سوسو راحت فيه شوشو وميمي و لا بتفرق معايا الدنيا حر تحت الصفر و لا تلج نار يعني تقدر تقول إن أنا بالنسبالي العمليه في النمليه على طول - أطلبلي بقى أناذر ستون وكفايه كدا بقى و إخلع فرد يعني لحد هنا قشطه ومش فاضل غير إنتر
    lol وبس lol

عصام علم الدين

كلام في الجون.. جامد طحن

بييس يا معلم

وَلـَنْ ينجبَ الزَّيفُ إلا الدَّجَلْ !

الله أكبر
    ده في حد بيتكلم نفس لغتي أهوو
    أنا كنت فاكر اني أنا الوحيد الأجنبي في المنتجع ده هههههههههه

انا بس معترض على التورته اللي في العنوان

ولكن إذا كان أبو الليف قال الكلام ده في شريط وأسود من الكلمات دي في وجهة نظري
    وأستضافه في العاشره مساءا والخامسة صباحا ومصر أول إمبارح
    وعملوا هوليله

والكلمات كانت لأيمن بهجت قمر

فإذا كان بهجت قمر بيقول كده فطبيعي لما فولت يسأل ههههههه

بس الحمدلله أنه مجاش سأل في الصالون الثقافي

يا اقرب مني ليا... يا كل الدنيا ديا... يا اجمل حاجة فيا ونور عينيا وحشتني!
    ليالي تغيب عليا ولسه فاكرك يا حبيبي... يا غايب عن عينيا ولسه شايفك ياحبيبي
    بحبك وانت عارف اد ايه انا روحي فيك... ومين في الدنيا بعدك يوم ياغالي يحس بيا

LolosMail.blogspot.com
    الحمدلله

أوكي

صباح الصباح يا بوب
    التوبيك ده جااااااااامد جمودية التنين و القلب الحزين
    ايوااااا اثبت على كده بأة و ادينا مـــ اللون دا كتير
    يا مشهيصنا عالآآآآآآخر
    سلامون بأة

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ

دووووووووووس يا معلم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اللهم إرحم أخى وأموات المسلمين
    وأسكنهم الفردوس الأعلى
    يـارب العالميـــــن

يخربيت الى يزعلك ولا حتى يسألك

عن متحورليش و خرتي و كسر

ماهمه دول ا
    لسبب

وياما ل
    يسه هنشوف العجب

فى الصالون الثقافى والأدب

بجد بجد

مت ضحك

لغه رغم غرابتها وصعوبتها وماتقولش غريبه وصعبه ليه

حضرتك مارلين مونرو ولا إيه

لكن بجد لغه مية فل وتمناشر

وإديها يامعنمى وصباحو جاز فى البوتوجاز

أنا إن قدر الإله مماتى

لاترى الشرق يرفع الرأس بعدى

أوبـــــــــــــس !!!

فعـــــــــلا

فعـــــــــــــلا

فعـــــــــلا

تهييـــــــــــس جامد جدى

لاء وإيــــــــــــه؟؟؟

تلاجــــــــــة تلاجـــــــــــــــة

وانا دايسة معاكــــــــــــــــــو

عصــــــــام

حلو أوى الحوار ده

إستمر بأه

تسلم إيدك ...

الحمد لله
    الحمد لله
    الحمد لله

انا بقالى 3 ايام بحاول افهم الموضوع

ومش فاهم

بس طالما عصام قال يبقى صح

ابقى ابعت لى القاموس يا عصام ربنا يكرمك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nariman مشاهدة المشاركة
    كلام في الجون.. جامد طحن

بييس يا معلم

آلوووون ياناريمان

خليكي بس إنت متابعه وإوعي في يوم تقوليلي آمي
    ولا إنك بااااس
    عشان إنت نورتي البؤله بجد
    وشكراً خالص على الورد
    وبيييييييس يا هندززززززززه

إيه دا يا عصام
    بؤله روشنه - طحن ؟؟؟

جيب العواقب سليمه ياااااااارب

هو واقع أجتاح الأوساط الطليعيه فى مصر
    لكن السؤال اللى محيرنى إن عاميتنا جميله
    ومغبوطه جدا على مستوى اللهجات المحكيه فى الوطن العربى هل المفردات دى أضافت ليها جمال ولا أحدثت نوع جديد من التغريب؟
    صباحك سكر يا عصوم

أبناء مصر حب وإنتمـــاء

سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لا إله إلا أنت استغفرك وأتوب إليك

صفحة 1 من 10 123 ... الأخيرةالأخيرة