يمنع منعا باتا وضع روابط تحميل لأي موسيقى أو أغاني أو برامج أو أي ملفات أو مواد ذات حقوق ملكية فكرية
وأي مشاركة مخالفه لحقوق الملكية الفكرية والنسخ والتوزيع مهما كانت سيتم حذفها وإيقاف عضوية صاحبها فورا
برجاء مراجعة قوانين المنتدى

صفحة 2 من 7 الأولىالأولى 1234 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 70

الموضوع: محاولات جديدة

تسلم أيدك حمادووووووووووووووو

ده رد على السريع كده علشان هي محاولات بس

ولي عودة أقولك رأيي بس حبيت أرحب بمحاولات من جديد

تسلم ايدك يا حمادوو صور جميله
    بس محتاجه بصه أكبر من اللي أنا بصيتها

قال محاولات قال
    دي محاولات

يا اقرب مني ليا... يا كل الدنيا ديا... يا اجمل حاجة فيا ونور عينيا وحشتني!
    ليالي تغيب عليا ولسه فاكرك يا حبيبي... يا غايب عن عينيا ولسه شايفك ياحبيبي
    بحبك وانت عارف اد ايه انا روحي فيك... ومين في الدنيا بعدك يوم ياغالي يحس بيا

LolosMail.blogspot.com
    الحمدلله

إنجلترا الشقيقه الشريفه العفيفه الطاهره النضيفه
    انا قلت دى محاولات شعريه .. اللى ما يعرفك يجهلك ... تصدق حببتنى فى القطط ههههههههههههه .. رائع يا مستر حمادو .. إحترافيتك فى التصوير لا غبار عليها .. ومفروض اصلا تنزلها بعلامه مائيه باسمك ولو بحجم صغير اسفل الصور حفظا لحقوقك الفنيه ..اسمك حول الاطار مش كفايه لان ممكن يتشال بسهوله .. لانها بجد وبلا ادنى مجامله او مبالغه لا تختلف عن الصور الاحترافيه التى تكتظ بها الشبكه العنكبوتيه

عوده سريعه للصور .. انا على فكره درست على استحياء قواعد التصوير سواء فوتوغرافى او تلفزيونى خلال دراستى للإعلام التربوى .. الكلام ده يجى من 14 سنه تقريبا .. يعنى قبل ما تظهر او تتداول الكاميرات الديجيتال فى مصر .. وكنت بدرس التصوير على الكاميرات المانيوال اللى بتتحكم فيها فى فتحة العدسه وكميه الضوء وسرعة الالتقاط .. وغيره من الاشياء اللى مش متذكرها

من هذا المنطلق اقدر اقول ان اصعب صوره فى الصور دى من رأيى كانت صورة القطه .. وشكلها فعلا انها كانت ناويه وتعمدت تتصور هههههههههههه .. لان الصوره فيها كلوز أب وضوح وتفصيل ودقه وحده أبهرتنى ..وفى كل الصور تلاعبت بمهاره بعنصر الضوء وطوعته من أجل إضفاء البهاء ((حلوه التركيبه دى ههههه)) على صورك .. دا الى جانب عبقريتك الفطريه والتى لايمكن اكتسابها فى اختيار كادراتك الفنيه

الخلاصه .((ولن أتى بجديد)) إنت فنان .. يا مان
    إنه قريبٌ جدا .. على بعد مليمترات .. لو تعلمون!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    عودة رائعه وصور جميلة جدا تسلم الايادى
    الكافيه فى المجموعه الاولى اجمل ما فيه انه بسيط
    على فكرة احيانا اللى بيشدنا لبعض الاماكن انها بسيطة او قديمة واثاريه او فى مكان شعبى
    مش بس الفخامة هى اللى بتشد
    اما للباب فى المجموعه التانية السؤال ميبقاش الناس جوه سعيد ام لا
    قول الباب ده جواه ناس عايشين ولا ميتين ده بابا شكله عفى عليه الزمن
    فى انتظار المزيد

بسم الله الرحمن الرحيم
    ~~~~~~
    استاذ حمادو
    ~~~~
    صور رووووووووووووووعه
    فى منتهى الجمال بلاشك
    وبكل تاكيد تواضع منك انك تقول محاولات
    لان التصوير ماشاء الله رائع
    سلمت يداك اخى الفاضل
    وفى انتظار المزيد الاجمل
    دمت بكل التقدير
    ~~~~~~
    "سبحان الله وبحمده سبحان ربى العظيم"

الأخوة الأعزاء

أعتذر وبشدة عن التأخر فى الرد وعدم متابعة الموضوع كما يجب, ولكن يعلم الله أننى الآن فى ضغط عمل كبير وأحتاج فى اليوم الواحد أكثر من 15 ساعة عمل إضافية حتى أستطيع إنهاء واجباتى فى الوقت المحدد لها.
    بالإضافة لذلك لا زلت فى إنتظار الإنترنت فى محل سكني الجديد, وهو ما يمنعنى من الدخول على المنتدى إلا من خلال العمل.

إن شاء الله قريبا جدا سوف تكون لى عودة

تسلم إيدك يا حمادو
    بجد الصور روعه
    والقطه عينيها رهيييييييييبه
    في إنتظار باقي المحاولات

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اللهم إرحم أخى وأموات المسلمين
    وأسكنهم الفردوس الأعلى
    يـارب العالميـــــن

يعععععععععععععع

وحشة اوي الصور بصراحة

قال محاولات قال
    رحمتك ياااااااااااا رب .. هيا مرارة واحدة والله

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخيرا والحمد لله بعد الإستقرار فى البيت الجديد, وبعد ما النت وصل أخيرا البيت, أقدر إنى أتابع الموضوع

شايفين المنظر دا؟ دا لمدينة ألمانية إسمها فرايبورج أثناء الحرب العالمية الثانية
    المانيا ككل لم يتوقع لها شخص أن تقوم لها قائمة بعد الحرب العالمية الثانية لدرجة أن بعض كتب التاريخ أعلنت عن مخطط أمريكي سوفييتي لجعل المانيا منطقة خضراء غير آهلة بالسكان تفصل بين الاشتراكية فى الشرق, والرأسمالية فى الغرب...أو بين العالم الأول فى الغرب, والعالم الثانى فى الشرق!!

دا منظر لقطته لنفس المدينة فى شتاء 2009...بالتأكيد الصورة كئيبة علشان الشتا.
    بس القصد أن المانيا إستطاعت أن تبنى المعجزة وأصبحت أكبر إقتصاد فى أوروبا, أكبر مصدر على مستوى العالم...فى أد إيه؟ فى أقل من 10 سنوات بعد الحرب العالمية الثانية, ولغاية النهاردة.

اللى خلانى أفكر فى الصورتين دول موضوع قلب مصر بين سلب الروح وسلب الوطن...مع الفارق بين وضع مصر ووضع المانيا, إلا أننا نقدر بالفعل تحويل مصر لأكبر قوة من تانى...محتاجين بس نترجم مفهوم الانتماء لعمل حقيقي لا ننتظر عليه ثواب.

الصورة ممكن تكون جميلة لقصر جميل
    بس المضحك أن القصر د كان داخل مسابقة الفوز بإسم عجيبة من عجائب الدنيا السبع الجديدة!!
    للعلم فقط بالشئ, القصر اسمه قصر حجر البجع الجديد, أو نويشفانشتاين...تم بناؤه فى نهاية القرن التاسع عشر, وموجود فى ولاية بافاريا الألمانية.
    شكله جميل جدا, ومن الداخل رائع وفسيح...المحزن أن الملك اللى أعطى الأمر ببنائه لم يعش فيه يوما واحدا...لأنه يقال انه انتحر قبل الإنتهاء من بناء القصر!

بحب جدا الغروب والشروق...خصوصا لو مافيش حد بيشاركني اللحظة دي
    دي لقطة لحظة الغروب فى البحر الأسود على شواطئ إحدى مدن رومانيا لقطتها فى صيف السنة دي

من الطيارة لقطة لجبال الألب السويسرية والسحب حواليا كأنها أمواج

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابن البلد مشاهدة المشاركة
    تسلم أيدك حمادووووووووووووووو

ده رد على السريع كده علشان هي محاولات بس

ولي عودة أقولك رأيي بس حبيت أرحب بمحاولات من جديد

تسلم ايدك يا حمادوو صور جميله
    بس محتاجه بصه أكبر من اللي أنا بصيتها

قال محاولات قال
    دي محاولات
    الباشا الكبير جدا المختفى عن المنتدى بقاله فترة

ياباشا انت تؤمر...تدخل وقت ما تحب, وتخرج وقت ماتحب برضه

لو عايز محاولات تانية عندي برضه, محاولات صور وفيديون من اللى قلبك يحبها...أؤمر انت بس وأنا خدامك

نورتنى يا أبو حميد

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصفور الشعر مشاهدة المشاركة
    انا قلت دى محاولات شعريه .. اللى ما يعرفك يجهلك ... تصدق حببتنى فى القطط ههههههههههههه .. رائع يا مستر حمادو .. إحترافيتك فى التصوير لا غبار عليها .. ومفروض اصلا تنزلها بعلامه مائيه باسمك ولو بحجم صغير اسفل الصور حفظا لحقوقك الفنيه ..اسمك حول الاطار مش كفايه لان ممكن يتشال بسهوله .. لانها بجد وبلا ادنى مجامله او مبالغه لا تختلف عن الصور الاحترافيه التى تكتظ بها الشبكه العنكبوتيه

عوده سريعه للصور .. انا على فكره درست على استحياء قواعد التصوير سواء فوتوغرافى او تلفزيونى خلال دراستى للإعلام التربوى .. الكلام ده يجى من 14 سنه تقريبا .. يعنى قبل ما تظهر او تتداول الكاميرات الديجيتال فى مصر .. وكنت بدرس التصوير على الكاميرات المانيوال اللى بتتحكم فيها فى فتحة العدسه وكميه الضوء وسرعة الالتقاط .. وغيره من الاشياء اللى مش متذكرها

من هذا المنطلق اقدر اقول ان اصعب صوره فى الصور دى من رأيى كانت صورة القطه .. وشكلها فعلا انها كانت ناويه وتعمدت تتصور هههههههههههه .. لان الصوره فيها كلوز أب وضوح وتفصيل ودقه وحده أبهرتنى ..وفى كل الصور تلاعبت بمهاره بعنصر الضوء وطوعته من أجل إضفاء البهاء ((حلوه التركيبه دى ههههه)) على صورك .. دا الى جانب عبقريتك الفطريه والتى لايمكن اكتسابها فى اختيار كادراتك الفنيه

الخلاصه .((ولن أتى بجديد)) إنت فنان .. يا مان
    أوبس...عصفور...شعر إيه يا عم انا ماليش فيه ولا أفهمه

أنا فاكر المرة الوحيدة اللى كتبت فيها شعر...كانت لبنت الجيران أيام ثانوي, والشعر وقع فى إيد أمها
    أمها بأه مش تيجي تزعق لى مثلا علشان بحب بنتها وباكلمها فى التليفون بالليل وباكتب فيها شعر
    لأ...دي زعقت لى علشان مستوى الشعر اللى كنت باكتبه, قالت لى والله لو كتبت شعر زي دا لبنتى ما هاتشوف ضفرها....وسبحان الله بالرغم من انى ماكتبتش لها شعر تانى إلا انى برضه لسه لغاية دلوقتى ماشفتش ضفرها

عودة سريعة للصور..
    والله يا باشا موضوع الاسم والحاجات دي فكرت فيه قبل كده, بس طالما أنا قبلت انى انزل الصورة على النت يبقى من حق اي حد يستخدمها, ولو حد عايز يستخدمها ويقول عليها بتاعته هايقدر برضه يسمح العلامة المائية....يبقى ليه اتعب الناس بأه طالما هايعملوا اللى عايزينه فى الآخر؟ ههههههههههه

المهم يا باشا...كاميرات التصوير العادية أفضل مليون مرة من الديجيتال, المشكلة أنها دلوقتى للاسف الشديد مابقاش لها قطع غيار...عندي واحدة ياشكا بايظة بالف على قطع غيار لها مش لاقى, ولو لقيت بتكون أغلى من كاميرا التصوير الديجيتال.

نورتى يا باشا...وأتمنى أشوف لك إبداعات تصويرية.

خالص تحياتى

صفحة 2 من 7 الأولىالأولى 1234 ... الأخيرةالأخيرة