صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 19

الموضوع: عايز اتجوز .. عايزه عريس

  1. #1

    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    القاهرة
    العمر
    40
    المشاركات
    83

    عايز اتجوز .. عايزه عريس

    السلام عليكم
    اخوانى واخواتى الاعزاء

    نويت بعد التكال على الله انى احط القصص الجامده اللى بنتعرض لها لما نشوف عروسة او نشوف عريس

    و علشان اكون صريح معاكووووا فالموضوع متجمع من المدونات .. الصراحة راحة...


    و هنبدأ اهو بعلبة سجاير
    عاملة إيه؟ يا رب تردى بالصيحة الأشهر "وجدته" - معلش بقى ارشميدس ما يزعلش -

    شوفى يا أختى أنا طبعاً من كتر العرسان اللى إترزيت بيهم (مع الإعتذار للرزية) مش قادرة أفتكر هم كام بالضبط بس خلينا كده واحدة واحدة سوا من أول واحد وأنا عندى 18 سنة لحد ما بعيد عنك وعن القارئات ما بقيت 33 سنة

    أول واحد ده يا ستى كان اسمه على مسمى "ماهر"
    طول عمرى يا ستى أسمع إن طريق الألف ميل يبدأ بخطوة لكن يبدأ بعلبة سجاير دى كانت جديدة وشوفى بقى
    كنت فى ثانوية عامة وبأحلم بواحد فى وسامة توم كروز (أحمد عز ما كانش لسه طلع) وكنت شاطرة موت وطموحى أدخل كلية قمة وفى مرة ماما بعتتنى أودى حاجة عند طنط منى صاحبتها وقعدت طنط تدردرش معايا عن الكلية اللى نفسى أدخلها وقلتلها إزاى البيت عندى مش عاوزنى أدخلها لأن كل شغلها مجهد جداً للبنت وسكتت طنط شوية وقالت لى


    سيبى لى أنا الموضوع ده إبن جيرانا فى نفس الكلية دى وتعالى نسأله صحيح الكلام ولا إيه

    جريت طنط على التليفون ورجعت بعد دقيقتين تقولى


    "ماهر" جاى دلوقت وهنعرف كل حاجة


    ورن الجرس ودخل ماهر وأختك كان هيغمى عليها وحسيت إن عينى طالعة بره وشى زى عصفور ساعة الحيطة لما تدق
    وسلم علىً وأنا مديت إيدى أسلم يمكن أسند على إيده قبل ما أقع من طولى
    مفيش فيه غلطة يا برايد دالق جردل برفان عليه وشياكة ايه ورقة ايه وعيون إيه يالهووووووووووووووووى (طبعاً ده إحساسى ساعتها) قعدت متنحة وطنط هى اللى بتسال وهو يجاوب ويبص لى وأنا مش فاكرة من الدنيا غير جملة د/ نبيل فاروق فى روايات الزهور "وغرقت فى عينيه

    المهم فقت يا أختى على كلمة
    "

    عموماً خدى رقم تليفونى لو حبيتى تدخلى الكلية لما تنجحى عشان أقولك تعملى إيه فى إختبار القدرات"


    لو حبيتى؟ أهبل ده يا أخواتى طبعاً أحب وأحب وجيت أتكلم صوتى طلع زى ما تكون بتسمع حد بيكلمك فى الموبايل والشبكة واقعة "
    هو حضرتك فى سنة كام؟


    " فى سنة تالتة يعنى لو جيتى كليتى هتلحقينى فى سنة



    وسلم ومشى وأنا جرى من وراه شكرت طنط ونزلت هوا قبل ما تأخد بالها إنى مبرقة زى مرضى عنبر الخطرين فى العباسية
    مشيت بقى ولا شادية وهى بتغنى سونة يا سونسون لحسن يوسف ولا حيبيى أهو لعماد حمدى والقمر ده ممكن أشوفه كل يوم لو دخلت الكليه دى وكان فاضل شهر على الإمتحانات وفضلت أذاكر ولا كأنى عبد الحليم فى فيلم الوسادة الخالية وخلصت الإمتحانات وإستنيت النتيجة تطلع بفارغ الصبر عشان ألقى حجة أتصل بيه ده غير مرواحى عند طنط منى بمناسبة وبغير مناسبة عشان أشوفه ولو من بعيد
    وطلعت النتيجة وجبت مجموع الكلية وكان الكل فرحان بالمجموع وأنا اللى فرحانة بأبو العيون العسلية وكلمت طنط منى تبدأ تقنع ماما ورحنا لطنط وتانى جه القمر وبدأ يشرح لماما مزايا الكلية وأن فيه كذا قسم ومنهم اللى شغله مناسب للبنت ومش عارفة إزاى قدر يقنع ماما اللى كانت معاندة وفى الآخر استئذن وقال لى


    أنا تحت أمرك فى أى سؤال
    وضحكت طنط ضحكة حسيت كده أنها خبيثة شوية
    وقالت لو مش فهمتى حاجة نجيب ماهر يذاكر لك عندى






    أبوسك منين يا طنط يا حلوة يا جميلة يا يا يا.......عارفين كل الكلام الحلو اللى فى الأفلام العربى تقوله البنت لأمها بعد ما تقابل الجو
    وطبعاً ما صدقت واتصلت أشكره ويا خرابى على الرقة يا خرابى وبدأنا نتكلم كل أسبوع كده مرة وكل مرة وأنا إيه عاملة زى اللى بيأخدوا حقن مورفين وبدأت السنة واستهبلت فيها طبعاً وقلت أنا مش فاهمة المحاسبة دى عشان أنا أدبى واتعمدت أقول كده قدام طنط منى وكانت هى معايا على الخط تقريباً لأنها ردت


    بسرعة خلاص ماهر يذاكرها لك



    وجه اليوم الموعود واتصلت أأكد عليه المعاد قبل ما أنزل وطلب منى وأنا جاية أجيب له "علبة سجاير" يادى الحوسة يا أولاد ودى هأجيبها إزاى بس رديت يسرعة بس كده حاضر السوبر ماركت زى اللى عاملة عملة وشاورت للراجل على علبة السجاير من بعيد وخبتها معايا زى اللى مخبية جثة ولما وصلت اديتها له ورفضت بشدة تمنها
    لا مش ممكن أبدا كفاية تعبك معايا كفاية معطلاك



    وتكرر الدرس واتكررت السجاير -ممكن أقولك كل الماركات الحريمى والرجالى- وأنا كفاية أسمع كلمة
    "
    ميرسيه" "أصل أنا مش بأتكسف منك عشان أنتى قريبة منى"
    وحكى لى عن مشاكله العائلية اللى مخلية باباه معاند مع مامته ومش بيصرف عليهم وأنا أسح يا أختى عشانه طول الليل وبدأ كلام



    "بصراحة انا بأحبك بس عارف أنك مش ممكن تقبلى واحد لسه مش أتخرج ولا معاه فلوس
    ...إلخ إلخ"
    ويا لهوى على كلام



    "أنا صريح معاكى موت أصلى بأحس لما بأكلمك أنى قدام نفسى كأنى قدام مرايا أرجوكى ساندينى"
    وأختكم ما كدبتش خبر وعملت فيها البنت المصرية الأصيلة وقعدت أتخيل نفسى بعد ما ربنا يفرجها عليه ويشتغل ويبنى نفسه ونتجوز وأنه هيكون عظيم ووراء كل عظيم إمراءة (المحروسة أنا) وأثبت أصلى بداية من علبة السجاير لحد مصروف جيبه مروراً بالهدوم والبرفانات وساندوتشات الكلية وكل ما تتخيلونه وإتخرج "سبعى" وقعد مستنى الجيش وكانت آخر كلمة له قبل ما يروح يتقدم للجيش

    "أرجوكى إوعى تسيبينى لازم تيجى تزورينى بأكل وسجاير وفلوس"
    وما راحش الجيش وبرضه ما لقاش شغل وفضلت وصلة السجاير والفلوس مستمرة وأنا بلا تذمر وبلا نقود أيضاً ولقى شغل ونطيت من على الأرض حبيبى هيشتغل وكل مشاكلنا هتتحل ويجى يخطبنى واشتغل وبفلوس كتير وبرضه فضل يطلب علبة سجاير كل ما يشوفنى وفلوس برضه ما يمنعش ورغم إن ربنا إدى له كتير لكن عمره ما فكر يجيب لى وردة ولو بلاستيك حتى ولا اتقدم لى برضه بحجة أنه عايز يكمل من مجاميعه وبعدين يتقدم وأنا زى العبيطة أفرح وأقول بيحبنى خايف أهلى يلاقوا حجة ويرفضوه فبيقطع عليهم الطريق
    وفى يوم اتفقنا نتقابل وكان هو جاب موبايل ودخلت الكافيه وهو فى وضع مش يسمح له يشوفنى وسمعته بيقول



    "يا عبير يا حبيبتى أنا مش بأتكسف منك أنا بأكلمك زى ما أكون بأكلم نفسى قدام مرايا أشوفك بليل وما تنسيش تجيبى لىً علبة سجاير"
    أنأن أنأن أنأن.......وهوب

    مفيش داعى لوصف السنين السودة اللى جت بعد كده علىً والحمد لله أن كان عمرى بقى 22 سنة بس فعلى ما استرديت وعيى من غيبوبة الصدمة كنت وصلت 24 سنة


    عارفة يا برايد قابلنى صدفة من 5 سنين فى مول وسألنى



    مش محتاجة حاجة تخدى فلوس أنتى يا ما أديتينى


    وطلع لى 50 جنيه وهو بيسألنى


    صحيح أنتى ليه مش أتجوزتى لحد دلوقتى؟
    رديت بهدوء وأنا بأنسحب من قدامه


    "عشان لسه مالقتش راجل"



    بس وشكم كلمته زى فاتن حمامة ما كلمت استيفان روستى فى فيلم سيدة القصر نفس البصة يا أخواتى وهى بتسأله "أنت بتشتغل إيه بالضبط؟" (أموت أنا فى الكلاسيكيات دى)

    أوعوا يا بنات تغرقوا فى العين العسلية وأحذر أى بنت من لعب دور المضحية الشهمة تمهيداً للعب دور الزوجة العظيمة
    والمثل بيقول




    عيش ندل تموت مستور



    طبعا انا فى انتظار تعليقاتكم على الفكرة

  2. #2

    تاريخ التسجيل
    Nov 2005
    الدولة
    في البيت اللي جنب بيت الجيران
    العمر
    32
    المشاركات
    7,323
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    حلوة اوي بس بصراحة البنت دي دماغها بايظة موووووووووت ومحتاجة حد يظبطهالها شوية


    وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ




  3. #3

    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    145
    هههههههههههههههههه

    والله البنات هى اللى تستاهل اللى بيحصلها

    ربنا يتولانا برحمته.....
    [grade="DC143C FF6347 008000 4B0082"]اللهم انى اسالك حبك....وحب من يحبك[/grade]

    [grade="DEB887 D2691E A0522D"]وحب كل عمل يقربنى من حبك[/grade]

    [grade="FF4500 4B0082 0000FF 000000 F4A460"]اللهم اغفر لى مالا يعلمون[/grade]

    [grade="00BFFF 4169E1 0000FF"]ولا تؤاخذنى بما يقولون[/grade]
    اللهم انك عفو تحب العفو فاعفو عنى


    يا ارحم الراحمين

  4. #4

    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    القاهرة
    العمر
    40
    المشاركات
    83
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصراويةجدا مشاهدة المشاركة
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    حلوة اوي بس بصراحة البنت دي دماغها بايظة موووووووووت ومحتاجة حد يظبطهالها شوية

    مشكورة يا مصراوية
    بس بصراحة اكتر انا بعذر البنت لانها وقعت وهى صغيرة وملقتش حد يلحقها يعنى انا مش عارف ماما فين او اختها فين او حتى عم حسن البواب وطبعا فضلت عايشة الوهم زى الافلام بتاعتنا ربنا يسامح اللى كان السبب

  5. #5

    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    القاهرة
    العمر
    40
    المشاركات
    83
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة همسه 2010 مشاهدة المشاركة
    هههههههههههههههههه

    والله البنات هى اللى تستاهل اللى بيحصلها

    ربنا يتولانا برحمته.....
    السلام عليكم

    يا همسه البنات مصابيح البيوت يعنى بالعربى كده يصعب عليا انك تقولى يستاهلوا

    اكيد فيه اسباب خلت الوضع وصل للصورة الصعبه دى

    و اخيرا ربنا يتولانا برحمته زى ما انتى قلتى

    و مشكورة ع المداخلة

  6. #6

    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    القاهرة
    العمر
    40
    المشاركات
    83

    فرصة نضيفة

    طبعا بما ان الموضوع اللى فات كان ع البنات و محدش اهتم يبقى نحط المرادى موضوع ع الشباب يمكن حد يهتم و طبعا الصراحة راحة منقول من احدى المدونات

    أنا بقى – ولا أعوذ بالله من كلمة أنا – هي يعني كلمة "أنا" عيب ولا إيه ؟!
    المهم أنا ليّ تجربة واحدة, وبطلت بعهدها الموضوع ده خالص..زي ماتقولوا كده طلعت من التصفيات
    أنا أصلاً لا ليّ في الطور ولا في الطحين..إلا صحيح إيه علاقة الطور بالطحين..ما علينا
    يعني من الآخر أصلاً مكبر دماغي من موضوع الجواز ده خالص..عايش بطولي كده مع دماغي وكل علاقاتي مع الجنس الآخر تنحصر في أم علاء مرات البواب..ومدام كريمة موظفة التأمينات الاجتماعية..وخالتي بهية اللي ساكنة في الوراق
    غير كده مافيش أي علاقات نسائية غير بقى الزمالات والصداقات, وبيني وبينكم كده كل الصديقات والزميلات - ولا مؤاخذة يعني – شبهي

    آخر واحدة حلوة شوفتها في حياتي كانت فاتن حمادة الله يرحمها في فيلم العذراء والطفل الأحمر

    المهم كان فيه واحدة صديقة –صداقة بريئة- من زمان, وبنتعامل أنا وهي عادي
    وشوية كده حسيت إنها بدأت تتكلم في كلام فارغ وبتسأل أسئلة غبية
    وطبعاً العبد لله ردوده أغبى
    حاجات من نوعيه
    إيه رأيك في البارفان بتاعي ؟
    لا والله عندي زكام
    بتحس بإيه وإحنا مع بعض ؟
    إنتو مين وبتبقوا مع بعض إمتى
    !
    خلاصة الكلام عشان ماتتخنقوش زي ما هيّ اتخنقت البت جابت من الآخر
    وعملِت زي ما قالت المطربة العصماء "أنا هاطلب إيدك بكرة..أنا بجحة قوي على فكرة"
    لقيتها بقى بتاعة حب وكلام فاضي..وبتقولي أنها اكتشفت إن أنا بحبها بس مكسوف أصارحها, مش هي اللي بتحبني لأ أنا اللي بحبها, شوفته بجاحة أكتر من كده؟

    الخلاصة البت صعبت عليّ وقلت أخطبها بقى وخلاص..والبت مش بطالة يعني وأنا صحيح مابفكرش في الجواز بس كلنا لها في النهاية, وأهو كله بثوابه

    اليوم الموعود بقى..ضربت الحتة الكلاسيك الكحلي..ودلقت على نفسي نص إزازة البارفان اللي عندي من ثانية ثانوي..واشتريت طبق حلويات من قويدر بخمسة وتمانين جنيه, وروحت أقابل أبوها
    خبطت على الباب وفتحلي أبوها..راجل محترم كده وباين عليه ذوق, دخلنا على الريسبشن حاجة كده عشرين متر في أربعين متر..زي ملعب كرة اليد
    بعد السلامات والترحيب والذي منه –كشف الهيئة يعني- دخلنا في الجد على طول
    شقتك فين؟
    -مش يسأل عندك شقة ولا لأ.. ده الطبيعي عنده إن فيه شقة-
    في مدينة نصر سيادتك
    فين في مدينة نصر؟
    أنا قلت إيه الأسئلة دي..الراجل شغال في التعداد ولا إيه
    قصره..نجاوب وخلاص..
    في الحي السابع..اوصل حضرتك بس عند موقف عربيات المقطم واسأل عن بسيوني الحلاق..أنا العمارة اللي بعده على طول
    عربيتك إيه ؟
    خلاص بقى أنا فهمت اللعبة..الراجل حاسس بقيمتي وسائل عني وعارف كويس امكانياتي ومش هيضيع وقتنا في سؤال أنا عندي ولا لأ..المهم الكواليتي
    أنا اتجعصت ورديت بفخر..
    سيات..بس معالجة للسخونة..وهاجيبلها كاوتش جديد إن شاء الله في عيد العمال الجاي
    وطبعاً معاك مبلغ يكفي لمصاريف الجواز
    إلا معايا..أنا صحيح مش من نواب القرود..بس مستورة
    معاك كام يعني؟
    بقولك مستورة يا حاج..وبلاش نفضحها

    الراجل اتعدل في قعدته وبدأ يتكلم
    بص يابني..إنت شاب مجتهد, والبنت عايزاك..بس لازم عندك نقاط ضعف لازم تعالجها
    يا نهار إسود ومنيل! عرف منين ده؟! هوه أنا باين عليّ قوي كده؟!
    لسه هاقوله يا عمي أنا بالفعل بدأت أعالجها..وبعدين دي مش حاجة تعطل الجواز وخصوصاً بعد نزول الفياجرا الهندي أم خمسة جنيه للقرص

    لقيته بيتكلم في موضوع تاني خالص..بيقولي
    إنت لازم يبقى معاك على الأقل ربع مليون جنيه في البنك عشان تتجوز بنتي
    ليه يا عم؟ هاتجوز سمية القيصر ؟! -ولا باين اسمها سمية الخشاب..الي بيقولوا عليها حلوة..معلش أصل أنا مش متابع الحركة الفنية-
    أقولك أنا ليه
    تبيع شقتك وتكمل عليها وتجيب شقة في الزمالك أو المهندسين
    وفرش الشقة يليق بينا..وطبعاً هنشارك معاك في الفرش
    –لأ كتّر خيرك الصراحة-
    وتجيب شبكة بثلاثين ألف جنيه
    والفرح في مش عارف إيه...
    و
    ......

    أنا بقى فقدت حاسة السمع ومش مركز معاه, وهوّ قاعد يملي شروطه وأنا الصراحة كل تفكيري في حاجة واحدة
    طبق الحلويات أبو خمسة وتمانين جنيه

    وفجأة فوقت عليه وهوّ بيقول
    وطبعاً تغير عربيتك وتجيبلك عربية نضيفة!
    لحد هنا واستوب..كله إلا عربيتي
    قال عربية نضيفة قال! انتفضت من مكاني وقلت له..
    فرصة نضيفة قوي يافندم..كل شئ قسمة ونصيب

    خرجت من عنده وأنا مش شايف قدامي وسايق العربية بسرعة وزي أفلام السينما بقى شريط الذكريات بيجري قدامي
    ووقف الشريط عند نقطة مريرة للغاية..لأ يا فالحين طبعاً مش طبق الحلويات أبو خمسة وتمانين جنيه, أنا مش بخيل يعني للدرجة دي..ده أن سامحت فيه خلاص
    بس افتكرت إزازة البارفان الميت مللي اللي استعملت منها تلاتين مللي على مدار أربعتاشر سنة.. وضيعت منها خمسين مللي النهاردة


    وفجأة يقطع شريط ذكرياتي صوت يصرخ..امشي عِدِل يا بني
    آدم..أمال لو كنت راكب عربية نضيفة كنت عملت إيه

  7. #7

    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    القاهرة
    العمر
    40
    المشاركات
    83
    يا جماعة هو الموضوع مش عاجبكم ولا ايه

  8. #8

    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    الدولة
    مصر الحبيبه
    العمر
    36
    المشاركات
    413
    بصراحه انا مقرأتش غير موضوع واحد....عشان النت عندى تقيييييييييييل

    بس حاجه تغيظ وكأن ابو العروسه عيز واحد من دول الخليج

    ربنا مع الشباب ........ميرسى ليك

    والى مزيد

  9. #9

    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    القاهرة
    العمر
    40
    المشاركات
    83
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تمرحنة مشاهدة المشاركة
    بصراحه انا مقرأتش غير موضوع واحد....عشان النت عندى تقيييييييييييل

    بس حاجه تغيظ وكأن ابو العروسه عيز واحد من دول الخليج

    ربنا مع الشباب ........ميرسى ليك

    والى مزيد
    انا موافق معاك ان الراجل مش حاسس بظروف الشباب وكأن المفروض ان كلنا نبدأ من مستوى ثابت و مفيش حاجة اسمها الصفر اساسا ... وعموما علشان خاطر كلمتك اللى فرقت معايا جدا وهى طبعا
    الى مزيد
    هكمل الموضوع رغم انى مش قادر افهم محدش بيعلق عليه ليه

  10. #10

    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    الدولة
    القاهرة
    العمر
    40
    المشاركات
    83

    سمك شيكولاته بطاطس...أحمدك يا رب

    فعشان خاطر كل بنات مصر اللي انا واقفة في سكتهم ..و عشان خاطري برضه ..قمت اتخطبت

    و بما انك واخده علينا عهد في المدونة ان اللي تتخطب ماتقولش عشان خاطر الضغط و النقطة و شلل الأطفال و كده ..قلت يا بت بلاش تنكدي على برايد و تقوليلها و هي لما تلاقي الطابور فضي قدامها هتفهم لوحدها


    شوفي يا ستي

    قبل الخطوبة بكام يوم رحنا نحجز الورد من عند الراجل

    قلت اما اخده معايا..مانا طول عمري نفسي يبقالي راجل كده أمشي معاه و اتباهى قدام الناس ..و كل اما حد يجي يكلمني أشاور عليه و أقول اتكلم مع الأستاذ بتاعي ..أصلوا مابيحبنيش أكلم شوباب خااالص

    و فضلت ماشية معاه و فاضلي تكة و اوقف الناس اللي في الشارع عشان أقولهم..حبيييبي اهه ..ترارم ترارم..خطيييبي أهه..تررارم تررارم..الله يمسيكي بالخير يا شادية





    وصلنا للراجل بتاع الورد و انا في نفس حالة الإفتخار و الإعتزاز دي..الراجل وراني الورد و عجبني خدته مسكته في ايدي..و أستنى أستنى أستنى..الراجل برضه شكله قلق..أبص على الأستاذ بتاعي..ألاقيه سرحان..طب اعمل ايه؟؟ أفوقه ..أعمل اني بوريلوا الورد و ادلق عليه شوية ماية و الا ايه...قلت يا واد طنش خاااااااااالص..عديها بأه جايز فعلا مش واخد باله ..قلت يا بت جايز مش واخد باله بجد ..رحت مطلعه الفلوس و حاسبت الراجل..بسيطة يعني..





    و عملنا الخطوبة ..ماعزمتكيش عشان بحبك ..مانا عارفة النظام بأه..بعد الخطوبة بشوية كده قاللي تعالي أما اعزمك على الغدا...قلت يادي الهنا يادي المنا..ابتسم كده و بقه بأه 2متر و هو بيسألني..تحبي تتغدي فين..؟؟؟

    قلتله على محل سمك مشهور عندنا مانا اسكندرانية بأه..لقيت ابتسامته بقت سالب خمسه و ارتبك و بلم..قلتله مالك في حاجة ..قاللي لأ بسيطة بسيطة





    يوم العزومة فات عليا و انا ايه لابسه اللي ع الحبل و في العربية لقيته رايح سكه تانية خالص ..ايه فيه ايه ..فين السمك؟؟؟

    قاللي لأ أبدا ..أصل بتاع السمك ده غالي شوية و احنا لازم نعمل حساب لمستقبل أولادنا ..أمال ايه؟..أنا هاوديكي حتة أفخم و أحلى بكتير...كوك دوور


    كوك دوووور؟

    وشي اتقلب و علامات الإذبهلال طلعت عليه ...بس كتمت في نفسي و قلت معلش يابت يمكن المرتب طلع جمعيات ..مانا بنت أصل ولازم أستحمل

    قعدنا و طلبنا السندوتشات و قعدنا نتكلم و شدينا في الكلام شوية و مالحقناش ناكل السندوتشات ..المهم خدناهم دليفري ..الراجل لفهوملنا في كيسه و خرجنا بعد ماوصلنا لبيتي لقيته واخد السندوتشات في حضنه و فتح الكيس و طالعلي البطاطس و قاللي ..خدي دي أنا مش باحبها و نزلت من العربية وانا ماسكه علبة البطاطس و فاتحه بقي من الإذبهلال على آخره ..و هو خد السندويتشات في حضنه و مشي





    شفتي الهنا اللي انا فيه؟

    ده غير انه مرة جابلي كيسه كده و قاللي ماتوريهاش لحد
    قلت يبقى قبض جمعية م الجمعيات و جابلي حتة دهب كده و الا حاجة
    و الله و صبرك طلع على خير يابت
    ماهي حاجة مش عايز حد يشوفها و لا حتى أمه ...أفتح الكيس يا برايد ألاقيلك كيلو شيكولاته





    طب أحكيلك ايه تاني ..والا تكونيش زهقتي ؟؟

    أكملك بعدين

    عندي حكايات كتييير عن سي الأستاذ بتاعي

    استني الباقي أجمل
    التعديل الأخير تم بواسطة سر البيان ; 14-07-2008 الساعة 07:40 PM

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. عايزه عريس
    بواسطة وجدى محمود في المنتدى قاعة الشعر العامي
    مشاركات: 23
    آخر مشاركة: 17-05-2009, 03:28 PM
  2. عايز او عايزه تخسي الموضع مش صعب ادخل وهتعرف
    بواسطة مستخلص جمركي في المنتدى قاعة الصحة
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19-04-2009, 02:03 AM
  3. ان شعرت انك عاجز/عاجزه الجأ الى الله
    بواسطة لميس الامام في المنتدى قاعة الصحة
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 31-01-2007, 12:04 PM
  4. عايز اتجوز
    بواسطة mr_virus في المنتدى لقاءات في حب الله
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 10-10-2006, 01:19 PM

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
تابع صفحتنا على الفيسبوك