المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حسنى المضغوط وسيد الهولندى والعندليب الفدائى وتحيه لهؤلاء المحترمين

محمود زايد
29-02-2008, 02:41 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

بعيد عن مشكله الحارس الهارب الذى اضاع فرحتنا بالفوز بكاس الامم لتصدر مشكلته طول الاسبوع الماضى صفحات الجرائد وعودته خائبا بعد فشله فى الاحتراف بسبب معرفته بموقف الاهلى السليم قانونا وخشيته من تقدم الاهلى بشكوى للفيفا يتم معاقبته هو والنادى السويسرى

ساتكلم عن عدة امور حصلت خلال الايام الماضيه فى الكرة المصريه

اولها قضيه حسنى عبد ربه نجم المنتخب المصرى وهى قضيه مستمرة منذ شهور طويله وامبارح الخميس كان هناك جلسه للمحكمه الرياضيه للاستماع لاقوال حسنى ونادى الاسماعيلى ونادى ستراسبورج الفرنسى لاتخذا قرار يحسم المشكله القائمه . الجلسه استمرت 4 ونصف وتقدم الجميع بالمستندات وادلى حسنى باقواله . ما اريد ان اعلق عليه هو كلام الكابتن حسنى خلال الاسبوع الماضى خلال وسائل الاعلام والصحف من انه لايريد الا للعب للاسماعيلى وانه تعرض لضغط ياحرام للتوقيع للاهلى
كان امام حسنى عبد ربه 3 اختيارات لعدم التوقيع للاهلى

اولا بعد انتهاء فترته اعارته من النادى الفرنسى وعدم تسديد الاسماعيلى للمبلغ المتعاقد عليه انه ينهى كل ارتباطاته ويعود لستراسبوج الفرنسى

ثانيا ان يصر على البقاء فى الاسماعيلى ويطلب من ستراسبورج امهال الاسماعيلى فترة حتى يتم تسديد المبلغ الباقى ويبقى فى فريقه

ثالثا ان يمضى لاى فريق اخر غير الاهلى مما تقدموا لشرائه مثل الزمالك مثلا

اذا 3 اختيارات للكابتن حسنى المضغوط لكى يختار من بينهم ولا يوقع للاهلى عقدا

حسنى وقع للاهلى برغبته وبارادته الشديده ولم يمارس الاهلى عليه اى ضغط لان الاهلى اساسا لا يملك اى ضغط على الكابتن حسنى فهو لاعب بصفوف فريق اخر انتهت مده اعارته ودخل الاهلى للتفاوض والتعاقد معه ووافق الكابتن حسنى المضغوط على اللعب للاهلى
لماذا اذا يدعى الكابتن حسنى انه تعرض للضغوط لكى يوقع للاهلى . ولماذا التضليل وايهام الناس باشياء لم تحدث . لو عاوز يفضل فى الاسماعيلى هو حر لكن دور البطوله والفدائيه ده ياريت ينتهى من لعيبه مصر لان كل واحد فيهم بيدور على مصلحته

على فكرة حسنى لاعب رائع واتمنى فعلا انه يكون فى الاهلى لكن لايعجبنى الادعاءات الفارغه والكلام الغير حقيقى لكسب ود وحب الناس

تانى حاجه وهى خاصه بالنادى المصرى اللى بيمر بسوء مستوى وتدهور فى النتائج جعلته اقرب للهبوط للدرجه الثانيه اللهم اذا حدثت معجزة وبقى فى الدورى
خرج الحاج سيد متولى امس بخبر تعيين نجم مصر الكابتن حسام حسن مدير فنى للمصرى وقال فى تصريحات لشبكه الشباب والرياضيه اننا هنعطى لحسام الفرصه لكى يكون مدرب ونساعده بكل قوة زى ماهولندا اعطت الفرصه لكلينسمان نجم هولندا ودرب المنتخب الهولندى

بالله عليكم هل كلينسمان هولندى ولا حتى يقرب لهولندا خالص
كلينسمان الالمانى هداف المانيا واوروبا اصبح هولندى عند الحاج سيد متولى

اللى عاوز اقوله طول ما فى ناس زى الحاج سيد متولى فى كرة القدم المصريه وبتدير انديه استحاله النادى ده ينصلح حاله لان الحاج سيد متولى مهنته انه يصرف على النادى وخلاص اما ادارة شئون النادى والكرة والله لا يعرف عنها شئ والدليل ان المصرى كل عام ينافس على الهبوط بجدارة
لما تشيلسى كان نادى شهرته متوسطه اشتراه ملياردير روسى وجعل منه نادى عالمى لكنه كان بعيد عن ادارة شئون الكرة وهناك مجلس ادارة مختص بشئون النادى
ياريت فعلا الناس اللى زى سيد متولى الهولندى تبعد عن الكرة والانديه علشان ينصلح حالها

موقف جميل اوى حصل فى مباراة الاتحاد والزمالك وهو بعد احراز عبد الحليم على لهدف الزمالك رفع فانله الفريق وكان مكتوب تحت الفانله ياحبيبى يامحمد يارسول الله حاجه مشرفه فعلا وجميله من عبد الحليم رغم تحفظى على بعض تصرفات سابقه منه لكن ده مايمنعش انه يستحق كل تقدير واحترام لان فعلا محتاجين رد على المهازل اللى بتحصل من كلاب اوروبا ضد الاسلام والمسلمين

اخيرا

اجمل تحيه حب وتقدير لمجلس ادارة الاهلى برئاسه الكابتن حسن حمدى رئيس النادى والكابتن محمود الخطيب نائب الرئيس وكل اعضاءمجلس ادارة الاهلى المحترم اللى حقيقى الواحد يفتخر ويشرفه انه ينتمى لنادى عريق زى الاهلى ويكون مجلس ادارته من الناس دى

اسبوع كامل ومشكله الحارس الهارب على صفحات الجرائد وجميع وسائل الاعلام ولم يخرج اى من الرئيس والنائب واعضاء المجلس باى تصريحات او ردود على ماحدث تخيلوا لو الكلام ده كان فى انديه اخرى كان زمان كل واحد طلع قال كلمتين وتصريحات ناريه وحرب فى الفضائيات وردود افعال كثيره

لكن فعلا مجلس ادارة الاهلى ادارة محترفه ومحترمه والناس دى كبيرة فعلا

ودايما الاهلى كبير بادارته وجمهوره العظيم اللى ساند الفريق ولم يقف بجانب المخطئ لان الاساس عند جمهور الاهلى ان الاهلى ومصلحته فوق الجميع ولايوجد مصلحه لاحد فوق الاهلى

تحياتى :h:

حسام عمر
02-03-2008, 01:30 AM
فيما يبدو انك يا محمود
مبتقراش جرائد

الهدف

القمه

نبض الجماهير

صوت الامه الرياضي

لانه حسب كلام الجرايد دي كل مجلس ادارة الاهلي

والاعضاء والموظفين والعمال بالنادي الاهلي اتكلموا

الموضوع رائع بشده

ا

محمود زايد
02-03-2008, 10:13 AM
فيما يبدو انك يا محمود
مبتقراش جرائد

الهدف

القمه

نبض الجماهير

صوت الامه الرياضي

الموضوع رائع بشده

ا

ربنا يخليك ياحس. بس انا ماشوفت لا الكابتن حسن ولا الكابتن الخطيب ولا اى عضو من مجلس ادارة الاهلى طلع فى برنامج واتكلم عن الهارب
الوحيد اللى شوفته كان الاستاذ عدلى القيعى يوم الجمعه مع الكابتن مصطفى عبده
واول امبارح كان فى تصريح بعد رجوع الهارب للاستاذ محمود باجنيد ان لن يتم توقيع عقوبه على الهارب الا بعد الاستماع لوجهه نظره
دول اللى شوفتهم وبرضوا لو كانوا فى انديه اخرى كان زمانا بنتفرج على مهازل والرئيس بيتهم النائب
وكل عضو مجلس اداره له راى و بيشكك فى زمايله يعنى حاجات متعودين عليه وانت سيد اعارفين بقى
انما فى الاهلى الوضع مختلف بالنسبه لمجلس الادارة مش للعمال والموظفين والجمهور لان دول بيتكلموا على اساس اننا شعب بنحب نتكلم فى كل حاجه

شكرا لمرورك يانجم

sea_wolf
04-03-2008, 01:01 PM
بخصوص موضوع حسنى
انا فعلا اتمنى انىاشوفو فى الاهلى بس بردو اتمنى انه يلعب حسب رغبتة
اما الكلام الى قالو فى المحكمة دة لا يعنى اىشئ لسبب بسيط
ان القضية كانت بين نادى الاسماعيلى ونادى ستراسبرج
يعنى بين فريق مصرى وفريق احر اجنبى وكان لازم تكون رغبتة فىنصرة الفريق المصرى حتى لا يتعرض الفريق المصرى للعقوبة وللغرامة دة من ناحية اما من ناحية اخرى موضوع الفدائية والبطولة وكل دة كلام فارغ
يعنى تلاقى لعيبة النادى الاهلى يشكرو فى النادى الاهلى ويحسسوك انهم مستعدين يحاربو علشانو وكذلك لعيبة باقى الفرق
و وقت توقيع العقود تلاقى المماطلات والالعيب ومش عارف مين جيلو عقد احتراف ومين بيفاوضو وفى الاخر يطلع الموضوع على فاشوش بس يرفع ثمنه شوية
يعنى بص لتصرفات 3 لعيبة فى 3 فرق مختلفة الى هما فى القمة
تصرف الحضرى مع النادى الاهلى وكمان عماد متعب
تصرف عمر زكى فى الزمالك
يرفع التيشرت ويبوسو وفى كل لقاء تلفزيونى يحسسك انه هو خايف على مصلحة النادى وان اللعيبة الى معاه مش مساعدينو ومهملين وكل اسبوع والتانى عايز يحترف برا ويسيب النادى يا عم مش لما تعمل بتمنك الى ادفع فيك
وسيد معوض فى الاسماعيلى
من فترة كانبيبوس تيشرت الاسماعيلى وهيموت نفسو عليه
بعدها باسبوع يعلن فى الجرايد انه مش عايز يلعب فى الاسماعيلى تانى
وحجتهم كلهم ان النادى مش مقدرة وتصرفات مجلس الادارة والجهاز الفنى والعيبة زميالهم وكمانالجمهور مش عاجبهم
كلو كلام فى كلام
اما موضوع الحاج سيد
يا عم كبر احنا معروف علينااننا مش بنعرف فى الادارة خالص
فى اى مجال من المجالات مش بس فى الرياضة
بس حب الظهور والمظهرة هو الطاغى علىنا كلنا
وغير كدة يا سيدى سيب الراجل يتلمع شوية مش كلو بفلوسو

فى شئ كنت عايز اتكلم عليه
مباراة الزمالك والاتحاد
الحمد لله انها خرجت لحد كدة
لانى كنت حاسس ان الاتحاد لو متعادلش كان ممكن الجماهير تنزل تضرب اللعيبة ( الزمالك وكمان الاتحاد) والحكم وكلو
ةبجد حمد اللهعلى سلامة لعيبة نادى الزمالك من الموقعة الحربية دى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
وشكرا على الموضوع

محمود زايد
07-03-2008, 01:12 PM
بخصوص موضوع حسنى
انا فعلا اتمنى انىاشوفو فى الاهلى بس بردو اتمنى انه يلعب حسب رغبتة
اما الكلام الى قالو فى المحكمة دة لا يعنى اىشئ لسبب بسيط
ان القضية كانت بين نادى الاسماعيلى ونادى ستراسبرج
يعنى بين فريق مصرى وفريق احر اجنبى وكان لازم تكون رغبتة فىنصرة الفريق المصرى حتى لا يتعرض الفريق المصرى للعقوبة وللغرامة دة من ناحية اما من ناحية اخرى موضوع الفدائية والبطولة وكل دة كلام فارغ
يعنى تلاقى لعيبة النادى الاهلى يشكرو فى النادى الاهلى ويحسسوك انهم مستعدين يحاربو علشانو وكذلك لعيبة باقى الفرق
و وقت توقيع العقود تلاقى المماطلات والالعيب ومش عارف مين جيلو عقد احتراف ومين بيفاوضو وفى الاخر يطلع الموضوع على فاشوش بس يرفع ثمنه شوية
يعنى بص لتصرفات 3 لعيبة فى 3 فرق مختلفة الى هما فى القمة
تصرف الحضرى مع النادى الاهلى وكمان عماد متعب
تصرف عمر زكى فى الزمالك
يرفع التيشرت ويبوسو وفى كل لقاء تلفزيونى يحسسك انه هو خايف على مصلحة النادى وان اللعيبة الى معاه مش مساعدينو ومهملين وكل اسبوع والتانى عايز يحترف برا ويسيب النادى يا عم مش لما تعمل بتمنك الى ادفع فيك
وسيد معوض فى الاسماعيلى
من فترة كانبيبوس تيشرت الاسماعيلى وهيموت نفسو عليه
بعدها باسبوع يعلن فى الجرايد انه مش عايز يلعب فى الاسماعيلى تانى
وحجتهم كلهم ان النادى مش مقدرة وتصرفات مجلس الادارة والجهاز الفنى والعيبة زميالهم وكمانالجمهور مش عاجبهم
كلو كلام فى كلام
اما موضوع الحاج سيد
يا عم كبر احنا معروف علينااننا مش بنعرف فى الادارة خالص
فى اى مجال من المجالات مش بس فى الرياضة
بس حب الظهور والمظهرة هو الطاغى علىنا كلنا
وغير كدة يا سيدى سيب الراجل يتلمع شوية مش كلو بفلوسو

فى شئ كنت عايز اتكلم عليه
مباراة الزمالك والاتحاد
الحمد لله انها خرجت لحد كدة
لانى كنت حاسس ان الاتحاد لو متعادلش كان ممكن الجماهير تنزل تضرب اللعيبة ( الزمالك وكمان الاتحاد) والحكم وكلو
ةبجد حمد اللهعلى سلامة لعيبة نادى الزمالك من الموقعة الحربية دى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
وشكرا على الموضوع

أهلا محمد . فينك من زمان
حسنى ان شاء الله فى الاهلى وده اللى بنتمناه كجمهور للاهلى الحبيب
وسيد كمان 3 شهور وهيبقى فى الاهلى ان شاء الله

وموافقك فى باقى كلامك
الف شكر على ردك يانجم :h:

sameh atiya
07-03-2008, 10:10 PM
فيما يبدو انك يا محمود
مبتقراش جرائد

الهدف

القمه

نبض الجماهير

صوت الامه الرياضي

الموضوع رائع بشده

ا

صراحةً يا باشا مش بقراهم انا كمان
عارف ليه لأنى التأليف ليه دور كبير جداً جداً
ومش بصدق غير مجلة الأهلى لما يكون الكلام يخص الأهلى

sameh atiya
07-03-2008, 10:18 PM
محمود بيك الأهلاوى
أخبارك يا ريس

كلام حسنى عبدربه فعلاً مستفز ما اعتقدش انى فى شخص فى مصر كلها صغير أو كبير ممكن يعمل حاجه غاصبن عنه وكل حاجه بتبقى بمحض إرادة الشخص فما بالك بلاعب كرة قدم زيه كبير عاقل .. كلامه غير منطقى بالمره وان كان قاله فعلا فمالوش مكان فى الأهلى ومش عايزينه احنا الجمهور

بالنسبه لسيد متولى :n:

الى عمله عبد الحليم انا شفته وبحييه عليه جدا
والف شكر وتقدير للاعب

مجلس ادارة الاهلى من أنجح الادارات فى العالم

شكرا يا حودا

محمود زايد
10-03-2008, 01:51 PM
محمود بيك الأهلاوى
أخبارك يا ريس

كلام حسنى عبدربه فعلاً مستفز ما اعتقدش انى فى شخص فى مصر كلها صغير أو كبير ممكن يعمل حاجه غاصبن عنه وكل حاجه بتبقى بمحض إرادة الشخص فما بالك بلاعب كرة قدم زيه كبير عاقل .. كلامه غير منطقى بالمره وان كان قاله فعلا فمالوش مكان فى الأهلى ومش عايزينه احنا الجمهور

بالنسبه لسيد متولى :n:

الى عمله عبد الحليم انا شفته وبحييه عليه جدا
والف شكر وتقدير للاعب

مجلس ادارة الاهلى من أنجح الادارات فى العالم

شكرا يا حودا

الف شكر يا سامح على مرورك الكريم