المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ما تقرونيش



الصفحات : [1] 2 3 4 5 6 7

Ayman Roshdy
05-02-2008, 07:10 AM
كل ثانية يولد الآلاف...

ولكن قلما يجود الدهر بواحد مثل...


غتوت


هو (البارد بن أم تِلْمَة) المعروف عند عامة الناس باسم (غتوت بن نطع الغِلِساني).

ميلاده: ولد في فجر الثلاثاء الخامس من فقراير (مش فبراير بتاعكوا) عام ألفين وثمانية إلا تلتاشر من ميه. وجاء ميلاده (على عكس ما تظنون... وعليكوا واحد) في قاعة المناقشات، حارة (من خلال نظارات العواجيز) في ساعة ضلمة لا فيها قمر ولا شمس ولا كهرباء حتى بطارية اللابتوب خلصت ساعتها... ثم فر هاربا إلى قاعة فك التكشيرة، حيث اقتفل (وليس افتتح... ما كل الناس بيفتتحوا، عايز غتوت يبقى زي كل الناس؟) دكانة ما بيبيعش فيها أي حاجة.

أصل مذهبه: يمتد أصل مذهب الغتاتة دهورا طويلة حتى الإنسان الأول (ألم يكن إخراج الشيطان لسيدنا آدم من الجنة نوعا من الغتاتة؟).

حياته: مهددة وعليه 1117 حكم إعدام طازة (دول اللي صدروا امبارح فقط)، ولو الزملاء ما عبّروهوش حيموت من الجوع.

منهجه: رغم أن معظم البشر يمارسون الغتاتة بشكل أو بآخر، لكن (غتوت) صاحب خطة، موجزها الدعبسة وراء الزملاء في كافة القاعات وحدف بلاويه عليهم، هذا بالإضافة إلى ما يجود به المشاركون من تعليقات يقتات بها في ساعة الزنقة... واهه تعليق قَصيِر يمنع بلاوي كتير، وهنيا لك يا فاعل التعليق والثواب... (كما ترون فالشحاذة مهنة مشتقة من الفكر السنكوحي وهو الاسم التيني -مش اللاتيني- للغتاتة).

إنجازاته:
1- رفض أن يولد يوم 4 فقراير لأنه يوم مشمس، وفضّل يوم 5 لأن الأرصاد تنبأت فيه بزعابيب.
2- كفاية إنه منقي أمشير علشان يتولد فيه.
3- هو الوليد الوحيد الذي رقع بالموال لحظة ميلاده فقال:

المنشد: اللي وصل خمسين، حتما بسـره يبـوح =الـــــــــكــــــــــورس: آآآه
المنشد: واللي حيستجدع حيتعب، وحتلاقيه ملووح =الـــــــــكــــــــــورس: آآآه
المنشد: خد يا بن آدم دي النصيحة مني...
كحكـح وبرطـم دا العَـجَـز سلبـطـة
دا اللـي فـي قلـبـه خـشـا يتـعـب
واللـي مـا عنـدوش دم... عـاش سنـكـوح =الـــــــــكــــــــــورس: آآآه4- كفاية كدا... مش قايل لكوا الباقي.

مواقفه: هو كان بيقف في (أحمد حلمي) زمان، لما الموقف اتنقل إلى (عبود) استبعد المسافة، وجالكوا هنا... وجاي مستعد من مجاميعه ، تعليقات ،حوارات،نكش، مناغشات... جاهزين؟

كلمة بجد: دعونا –دائما- نضحك (مع) بعض ولا نحاول إضحاك غيرنا (على) بعض... لكن يمكنم دائما التخبيط في (غتوت) فهذه وظيفته... وهو ليس أنا بالطبع.
مع أرق تحياتي،
ايمن رشدي

natalia
05-02-2008, 08:05 AM
هههههههههههههههههههههههههههه

حلوه اوي تسلم ايدك

Ayman Roshdy
05-02-2008, 08:25 AM
لو كان أيمن رشدي هو اللي حيرد، كان قال (تسلمي، وشكرا...) وحاجات من دي...
لكن (غتوت) يقول:
خدنا إيه، شوفي لنا شقة طعمية، ولا ربع جنيه... طب تعليقين فكة ندش على حسهم شوية.
طب باقول لك إيه، ما تعرفيش حد مكسور ومالهوش في اللماضة ننق عليه شوية... أظن حتقولي لي ما يصحش... أهه انتي كدا... مش فالحة إلا في الأصول.
يا ساتر على الناس لما يكون عندها ذوق!
وجع في شباشبك،
غتوت

the_chemist
05-02-2008, 02:21 PM
أنى أنفع يا غتوت

أصل أنا عاوز أتعلم منك شوية لماضة

هتعلمنى

و شوية لماضة قليلة تفك بلاوى كتيرة

Ayman Roshdy
05-02-2008, 05:17 PM
كيماوي يا بني،

إملا الاستمارات (229 استمارة)،
والطلبات (706 طلب)،
والمذكرات (112 مذكرة)،

وهات باقي مسوغات النظر في قبولك وهي كلآتي:
110001 شهادة ميلاد،
و77 مؤهل علمي مختلف،
وشجرة العيلة حتى الأسرة الرابعة معتمدة من سجل مدني حلايب،
ومدونة بوزنك مثبت في جميع مكاتب الصحة كل أسبوع لمدة ثلاث أعوام متعاقبة... أي ثلاث أعوام للتخفيف).


وبعدين تعال لي علشان أقول لك...


لأ


طبعا ما تنفعش... إنت بصراحة تكوينك كغتت معيوب... مش موهوب يعني... عايز أمارة... بص على كلامك... عمرك شفت واحد غتت بيستأذن؟


روح يا شيخ... دا انتوا تفرسوا... إللي ما فيكوا واحد طبيعته رذيلة كدا أعرف آخد وادي معاه، ولا واحدة تنحة تلد على قلبي وتحسسني بسواد العيشة.


إسمع... أملك الوحيد تسلك الطريق المباشر اللي بينفع الايام دي... الكوسة... خللي الست أمنية تبعت لي بوسة كمان وانا علشان خاطرها (يمكن) أنظر في أمرك... و(جايز)... (أفكر) في (احتمال) إني آخدك غتت تحت التمرين...

وإلى ذلك الحين وريني شطارتك يا معلم كيماوي في نشر الإعلان التالي على كل من تسول له نفسه أن ينتمي للمنتدى... وما تفرقش... كبير، صغير... دوس ... عايزهم يستووا.

هذا مع العلم إننا ما بنعلمش ببلاش... تجيب معاك المرة الجاية كوزين عصير قصب في كل واحد بصلة مخللة أو حتتين تورتة بدنجان.

وجع في شباشبك... (لحين ترقيتك)
غتوت الأفخم



يا أهل المنتدى
سيفتتح باب الاستشارات الساقعة والتشخيصات التلمه يوم الثلاثاء 5 فقراير الساعة 4 م ويغلق 5 م في نفس اليوم وقد كتب هذا الإعلان الساعة 6 م... يعني بعدها بساعة، هو كدا.
قصر الكلام... اللي عايز حاجة يقول... خلليها تبشبش شوية.
وجع في شباشبكم الفردة الشمال فقط (يلزم الترقي لوجع الفردتين معا)

2008esraa2008
05-02-2008, 07:28 PM
thankssssssssssssssssssssssssss

Ayman Roshdy
05-02-2008, 08:23 PM
لا بقى...

من هنا ورايح كل واحد معدي يدفع رسم دخول قرطاس لب اسمر... وكوز درة نَي بقلاحته رسم ... قعاد... ونص كباية حمص الشام رسم خروج...

عايزين ناآآآآآآآآآآآآآكل

يا كدا يا إما تبعتوا أي استفسارات أو استشارات أو استطلاعات رأي يفتيكم فيها الغتيت الأفخم. إيه ؟ خلاص... ما حدش محتاج ولا درهم بلادة؟

مس حلام حليم تثيبوه يموت من الكوح؟ صحن فتة لله يا ست هانم... فخدة ضاني ينوبك ثواب يا بيه...

وبرضه وجع في شباشبكم...
الغتت الأفخم.

the_chemist
05-02-2008, 09:51 PM
طيب يا توت خد دى من أمنية :61:

و بعدين دى كمان كوبايتين عصير بالجاز عشان نولع في اللى يعادينا هههه و لا تحبه بمية النار

:smilie_bier2: :smilie_bier2:

:tea: و اشرب شاي بنشارة الخشب كمان

*64* و ولع شمع و تورتة كمان

بس في طلب مقدرش عليه

تقولى أستحمه
أقول لك لاء يا عم المية مقطوعة

Ayman Roshdy
06-02-2008, 11:44 AM
يسترك ربنا يا كيماوي يابني ولا يشحتف لك أنبوبة ولا يدشدش لك مخبار، وينصرك على الخواجة بنزن وكل من يعاديك.

واطمن جدا... سعدت بموقفك من الحموم... حموم إيه يا عم؟ فال الله ولا فالك... نحن مع الثبات... والنظافة دي أصلها بطيعتها حالة غير مستقرة... دايما تتغير إلى... آآآ... (عدم) نظافة.

كدا فل قوي وحنغتت ونغلس ونجيب الخفيف للي ما يعجبناش.

اسمع... روح اتطقس لنا كدا في الجناح الشمالي من القاعات (التكنولوجيا والمعلومات والأدب والحاجات اللي عايزة مخ دي، أنا مش حاروح بنفسي مش علشان ما عنديش مخ لا سمح الله... كل الحكاية الهوا عندهم بحري وشديد علي شوية)...

شوف فيه هناك حد ينفع نصطبح بيه ونفقع مرارته على ما أشمشم أنا في قاعة التعارف والمناسبات... دا هناك ناس شكلهم طيبين قوي ومش حيحدفونا بطوب أسمنتي... بس اسمع... إياك تهوب ناحية القاعات الدينية... ما احناش حمل العالم دي يابا.

في انتظار أخباركم... هييه... حانغلس.
وجع في شباشبك وكرافتاتك (تم ترقيتكم إلى منصب كبير العسس والبصاصين)
روح بص بقى ما تقفليش كدا.
غتوت الأفخم

the_chemist
06-02-2008, 04:01 PM
مولاى الغتوت الأفخم

فيه

ملك مملكة حرفوشيا الشاعر محمد نديم

ايه رأيك

يالله علي بركة الله

Ayman Roshdy
06-02-2008, 05:57 PM
محمد نديم؟ دا حبيبي...
فين أيام زمان... لما كان شعره يتنشر ويتترجم على الإنترنت... وانا شعري يتنشر ويتعصر على الحبل... أروح له... وروني بس سكته... دلوني عليه... أنا جاييييييييييييي.

the_chemist
07-02-2008, 10:14 AM
محمد نديم؟ دا حبيبي...
فين أيام زمان... لما كان شعره يتنشر ويتترجم على الإنترنت... وانا شعري يتنشر ويتعصر على الحبل... أروح له... وروني بس سكته... دلوني عليه... أنا جاييييييييييييي.

يا عم أيمن ايه

هو الالزهايمر اشتغل

بأقولك محمد نديم
مش عبدالله النديم ياراجل
مخدتش الدوا ليه بس هتفضحنا كده

بنت شهريار
07-02-2008, 11:29 AM
ما تقرونيش
لأ هنقراااااااااااااااااا

ايه الدوشة دى على الصبببببببببببببببببح
سامعة صوت غتاتة بس صوتها عالى حبتين
وانا افتكرت ان مفيش غتتين هنا غيرى
لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااة
دا انا بنت شهريااااااااااااااااااااااااااار
والغتاتة متمشيش معانا
لا يهمنا غتتوت ولا غلوس
ولا حتى كبير البصاصين
دا احنا اللى اشترينا الغتاتة وطمعنا فيها
ولا بنلبس شرابات ولابوتات
ادعوا براحتكم بقى
وووووووووووووووووولا هيحوق ياغتوت
هتغتت هغتت
هتغلس هغلس
هتغيب عيلة غتوت نفر نفررررررر وووووووووووولا يهمنا


هو (البارد بن أم تِلْمَة) المعروف عند عامة الناس باسم (غتوت بن نطع الغِلِساني).
الفاااااااااااااااااااااتحة
توفى الى رحمة الله تعالى من يومين
ومن كتر غتاتة حلف مايتدفن
وقال هيقعد يغتت على خلق الله بريحته اللى طلعت
دا من بسبب الموت دا من قله الحما


شوف فيه هناك حد ينفع نصطبح بيه ونفقع مرارته على ما أشمشم أنا في قاعة التعارف والمناسبات... دا هناك ناس شكلهم طيبين قوي ومش حيحدفونا بطوب أسمنتي
قلبك ابيض ياغتوووووووووووووت
وماخفى كان اعظم
دا الوش الاولانى بس
بتاعت قاعة التهانى والتعارف
انما لسه 52 وش
كل قاعة ولها وشهااااااااااا
وفك التكشيرة لوحدها لها اربع وشوش
نياهاهاهاهاااااااااااااااااااااااا

صباح الغتاتة
متشكرين وبلاش دوشة بقى http://up.haridy.org/storage/هعههع1.gif (http://up.haridy.org)

the_chemist
07-02-2008, 11:38 AM
إلحق يا عم أيمن

الجنس الناعم "سابقا" أبو ساطور "حاليا بعد التعديل" وصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصل

يا مرحب يا مرحب

بس ايه التهديد ده

احنا مش بيهمنا

و ايه يعنى سواطير و أكياس بلاستيك
ايه يعنى هنبقي شهداء الغرام الحلو

لاء و ايه الحلاوة الكبيرة بتهددنا
أموت بساطورك يا جميل و النبى

Ayman Roshdy
07-02-2008, 11:58 AM
يا أبا أمنيه (أضحك الله سنها دائما)

عبد الله النديم دا يسبقني بأجيال...

ييجي 14 يوم أو أكتر كمان...آه والله.

وبتسألني ما أخدتش دوا النسيان ليه؟.... نسيت طبعا.

عموما أنا اتمشيت لهناك، وجريت رجل واحدة على نياتها (قال فاكرة إنها غتته) إسمها بنت شهريار، واهه بتبُخ فيّ في الدور اللي تحتك... بس انا حاتصدر لها بمنتهى الصراحة والشجاعة...

تعال بس انت يمين كدا شوية خلليني اعرف اقف وراك.

Ayman Roshdy
07-02-2008, 12:28 PM
إيه دا؟

مين اللي سارحة بوشوش كتيرة دي قدام ساحة القصر دي؟

خدوا منها 3-4 وشوش نركبهم ع الموبيلات واتنين على موتوسيكلات الموكب الغتوتي، وراضوها بنكتة بايخة ولا حاجة زي دي مثلا:

ولد من رعايا الدولة الغتوتية راح يشتري فول من على عربية الفول، بعد ما البياع حط له حقه طلب منه يحط له شوية كمان... الراجل طاوعه... وشوية كمان... الراجل ما كسفوش... مشي الولد خطوتين ورجع عايز ع الفول شوية زيت... الراجل حط له... الولد قال له الزيت كتر... حط شوية فول... الراجل بدأ يتغاظ... لكن مشى كلامه واداله... راح الولد 3 خطوات ورجع يتمحك في شوية فول زيادة... بعد ما أخدهم طلب لهم شوية زيت... وفضل على كدا يروح وييجي... لما في الآخر بياع الفول روحه طلعت وراح زاقق القدره قالبها في الشارع وصرخ: هه ... آدي القدرة... مش بايعين فول...
الولد مد له إيده بالطبق وقال له: طب حط حبة زيت

ملحوظة: يا بتوع بورسعيد... الولد دا سقط في سنة تانية غتاتة لأن البياع اتحمق فقط ولم يصب بالجدري والسعار من غيظه... حاسبوا على روحكوا... آدي احنا بنقول اهه... دانتوا في الغتاتة غلابة وآخركوا قافيتين يشمعوا ضلفكوا.

كمان ملحوظة: يا بتوع مش-بورسعيد، (باقي سكان الكرة الأرضية يعني) البورسعيدية غلابة في الغتاتة فقط أما الأشياء الأخرى كالاشتباك البدني... أو الشومي... أو حتى السكاكيني وخلافه... فهم... وربنا يحفظنا... صواريخ.



كمان كمان ملحوظة: مفيش... دي بتاعة الغتاتة... مانتوا عارفينها.
وجع في أباجوراتكو،
غتوت الأفخم

the_chemist
07-02-2008, 12:46 PM
بس بصراحة يا معلم

بصراحة يا معلم

جبت اللى هيه

الحلاوة كلها

تسلم يا معلم

the_chemist
07-02-2008, 12:49 PM
بالمناسبة دى
هوريك جمال بلدنا

روح بس اتمشي لغاية نكت الواد أهلاوى و شوف بنت بلدنا و خفة الروح

اضحك شوية بس ملناش في الغتاتة

هما هنا المحافظة بعتتنى اكون تلميذ في مدرسة غتوت الأكبر

Ayman Roshdy
07-02-2008, 01:21 PM
أمال ايه يا كيماوي يا بني... إنت لسة شفت حاجة...

دا انا لحد دلوقتي باغتت بالـ "Second Mind"...

طب تصدق بإيه... أنا عمري ما خلصت حلم وانا نايم لآخره... دايما أدخل في حلم تاني قبل الأول ما يخلص... أمال ايه... غتاتة في اللاوعي.

بس وحياة الغالي عندك ما تبقاش تشاور لي على حتة وتقول لي روحها...

يا بني هو انا شايف مناخيري...؟

مش توصف لي بالظبط الناس دي فين اللي عايزني أروحلها... دا انا آخر مرة جيت اعدل نفسي وانا على كنبة الصالون في بيتنا (مدينة نصر)... خبطت في تمثال ابراهيم باشا في العتبة.

يا إما تبعت لي واحدة شابة من اللي يفتحوا النفس تاخد بإيدي (رفقا بسني فقط) وتوديني لحد هناك.

وجع في مقلمتك،
غتوت الأعظم

ملحوظة: أنا (برشتت) على جماعة حرفوشيا وعدت رافعا رايات الغزاة المنتصرين... يعني لو حبيت ترمي نظرة.

كمان ملحوظة: البنية بنت شهريار دي خبطت فيك لما قالت انها ما يهمهاش ولا كبير بصاصين ولا حاجة... عايزك تخمر لها رد يخللي فريزر الثلاجة يشتكي من البرودة... وريني همتك.

كمان كمان ملحوظة: برضه بتاعة الغتاتة، لا هو انت فاكر اني مش حاغتت عليك؟

the_chemist
07-02-2008, 02:44 PM
لا واضح لازم تغتت و حقك
بس برضه نسامحها يا كبير "بس عشان الحلاوة و يمكن و هى جاية من بورسعيد تسقيك الميه يمكن تفوت لنا توبين قماش و بدلتين شتوى كده محترمين" ماشي


هأدعبس و أدور لك علي مزة حلوة توصلك

تنفع ليلي علوى

Ayman Roshdy
07-02-2008, 03:05 PM
منحنا نحن غتوت الأفخم سلطان غتوتيا العظمى عفونا الشامل عن المدعوة/ بنت شهريار نظرا للكوسة التي تتوسط لها (الكيماوي أبو أمنية هانم رفع الله شأنها كبير البصاصين بالدولة وشعبها الوحيد) وليس طمعا في القماش والبدل (كفاية جوز شرابات بس فرد شمال كلها) ولا خوفا من أبوها شهريار ( هو فاضي للي زينا) ولا تابعه مسرور لأنه بيخاف لا نفقع مرارته.

أما انت يا أبو أمنية، فأحب ألفت نظرك إني من جيل أصغر مزة عرفناها هي (ماري منيب) الله يرحمها... مين بقى نادية علوي دي؟ تقدر تجيب لي الغندورة الدلوعة... أمينة رزق؟

وجع في أفلامكو،
غتوت الأفخم

the_chemist
08-02-2008, 12:21 PM
طيب الالزهايمر و ماشي

بس دى أمينة رزق في الباي باي

و شكرا لاستجابتك الكريمة علي طلبنا بالعفو

ربنا يديم عليك سلامة شباشبك

Ayman Roshdy
08-02-2008, 12:36 PM
مين الزهايمر اللي ماشي دا؟

وماشي رايح فين؟

وبعدين انت باين عليك مش حرك...

إذا كانت البنت أمينة في الباي باي...

شوف لنا واحدة تاني في الهاللو... بس تكون زيها كدا في نعومة أظافرها.

وجع في امشاطكوا،
غتوت الأعظم

ملحوظة: إذا لم تقم بنت شهريار بتقديم واجب الشكر على عفونا السامي فورا، فالويل والثبور وعظائم الأمور... عاملين إيه ع الفطور؟

the_chemist
08-02-2008, 09:50 PM
أنا مش حرك يا باشا

طيب ماشي دا رايح السكة التالتة

و بعدين فطور ايه الساعة 2 بعد الضهر

اسأل ع الأهم عشان الغدا عادة فيه الحاجة اللى بترم العضم

اسأل بنت شهريار عاملة ايه ع الغدا ماشي

Ayman Roshdy
09-02-2008, 08:01 AM
يا بني...

من أصول الغتاتة إنك تعرف تجرجر رجل الناس...

الأول تسأل على الفطور... هم يستسهلوا... ويفتكروا إنهم حيقضوها بحتة جبنة، فيرحبوا بيك...

تفطر انت... وتبلط للغدا... والعشا... والبياتة... وكل ما وسعك التبليط.

وجع في بلوفراتك،
غتوت الأعظم

the_chemist
09-02-2008, 12:52 PM
لا بصراحة إنت أستاذ
أمال أنا جيت ليه عشان أتعلم

سمعت دى
بيقول لك
كان في واحد راح يزور صاحبه في بلد تانية
و ع العشا كان فيه طعمية و فول و جبنة و حلاوة طحينية
كل لما صاحبنا يمد ايده ع الحلاوة صاحب البيت يقول له جربت الجبنة جربت الطعمية يعنى معرفش ياكل من الحلاوة
لما جم يناموا مكنش فيه غير أوضة واحدة و سرير واح
الراجل نيم مرات جنب الحيطة و هو في النص و صاحبه ع الطرف
بعد شوية صاحبنا مد ايده و طبطب ع الولية و قالها "جوزك نام" قالت له "لسه"
المهم كام مرة علي كده و بعدين قالت له "أيوة نام"
قالها: طيب قومى إعمل لى سندوتش حلاوة"

Ayman Roshdy
09-02-2008, 01:06 PM
نكتة جميلة وضحكتني...

ما تكررش الحكاية دي كتير علشان الحساسية اللي عندي.

وجع في فلاقيعك (أظن حاتقول لي مش عارفها... ما انا لسة شارحهالك عند الست شعاع من نور في تفسح في الفسحاء بعد تفرنخ).
غتوت الأفخم

Awseemi A9eel
09-02-2008, 04:50 PM
حاااااااااااااااااااااااسب يا عم أيمن
هتحاسب على إيه؟؟ هو انتا أخدت حاجة عشان تحاسب عليها؟؟

و قد تعتقد أنني بزيارتي لدكانتك آتي طالبا حق اللجوء أو باحثا عن خبرة تنفعني مستقبلا في عالم الغتاتة .. حاشا و كلا .. فقد أتيتك بائعا لا شاريا .. بخرجين أحدهما ملؤه رخامة و الآخر بغتاتة مستوردة من اليابان رأسا - مش تايوان- ياباني يا أونكل غتوت و على رأي المثل يا باني ف غير ملكك يا مربي ف غير ولدك .
استنى يا عم أيمن ... ما تمشيش ... راجعلك


ما كل حين تنجــح الأســــــفار ** نفق الحمار و بارت الأشعار
خرجي على كتفي و ها أنا دائر ** بين البيــــوت كأنني عطّــــار

(الشعر في عصر المماليك)

the_chemist
09-02-2008, 10:25 PM
حاااااااااااااااااااااااسب يا عم أيمن
هتحاسب على إيه؟؟ هو انتا أخدت حاجة عشان تحاسب عليها؟؟

و قد تعتقد أنني بزيارتي لدكانتك آتي طالبا حق اللجوء أو باحثا عن خبرة تنفعني مستقبلا في عالم الغتاتة .. حاشا و كلا .. فقد أتيتك بائعا لا شاريا .. بخرجين أحدهما ملؤه رخامة و الآخر بغتاتة مستوردة من اليابان رأسا - مش تايوان- ياباني يا أونكل غتوت و على رأي المثل يا باني ف غير ملكك يا مربي ف غير ولدك .
استنى يا عم أيمن ... ما تمشيش ... راجعلك


ما كل حين تنجــح الأســــــفار ** نفق الحمار و بارت الأشعار
خرجي على كتفي و ها أنا دائر ** بين البيــــوت كأنني عطّــــار

(الشعر في عصر المماليك)

ايه ده يا قهلا يا قهلا بزميل المهنة "مش الغتاتة عشان أنا لسه تلميذ بليد"

بس انت اللى جيت و اللا الديك الرومى "قصدى الهوى" رماك

أنا شفت بعضا من إبداعك بس يعنى لازم نتعلم منكما

Awseemi A9eel
09-02-2008, 11:41 PM
أمال ايه يا زمل بس .. هيه كيميا أونطه!! ... و بعدين أنا شايفك مع المعلم غتوت ساعة يرضى عنك و ساعة يقلب عليك .. بصراحة ما هانش عليا ... احنا برضو ولاد كار (شكلنا هنعمل عصابة زي بتاعة حمادة و توتو - بس مع الفرق اننا كيماوي ) :d




فين صاحب المحل ده؟؟ ولا نشمعوه :d

Ayman Roshdy
10-02-2008, 09:36 AM
وسع كدا يا أبا أمنية وريني الوجه الجديد دا...

بتقول إيه يا أوسيمي؟ جاي تعمل إيه؟... تبيع غتاتة... هع هع... حلوة دي...

ضحكوا عليك اليابانيين بالـ(أمبلاج) يا سليم الطوية، يا صافي النية...

الغتاتة اللي انت جاي تبيعها دي، هم أصلا واخدينها مني بس (مركزة)... بيخففوها ويدوها للناس الطيبين يبيعوها.

با قول لك إيه... الشعرا الحساسين اللي زي جنابك ما ينفعوش في اللعبة دي... باختصار لأن عندهم دم..

يلزم لك أولا إنك تصفي دمك لآخر قطرة وتحط مكانة حبر شيني أو جاز قديم، ثم تشرب كل عبوات الغتاتة اللي معاك دفعة واحدة...

وبعدين تيجيلي... أشوف وضعك يبقى ازاي.

على فكرة... الحاجة الوحيدة اللي فيها رمق غتاتة هي التهديد بتشميع الدكانة... معقولة... ولو إني كل يوم باشمعها على نفسي 3 مرات قبل الأكل وبعده (دا لما بنلاقي ناكل)...

وكمان كنت يصح تهدد بقلبها بعد التشميع لمقلب عمومي وتحط عليها يافطة كبيرة بتقول (هذا الإفيه منقول):

هنا مركز قيادة منظمة القاعدة وطالبان وكل من بيزعل إسرائيل والأمريكان.

وجع في قصائدكو (هو انا حاغلب علشان سيادتك جاي حافي؟).
وكمان وجع في بحوركوا، وأوزانكوا، وقافياتكوا (دا كدا ع الماشي... أصلي مستعجل).
غتوت الأفخم

Ayman Roshdy
10-02-2008, 09:39 AM
مش هنا...

شوف اللي بعده.

وجع في ملاحيظكوا،
غتوت الأفخم

Ayman Roshdy
10-02-2008, 09:40 AM
ولا هنا

شوف اللي بعده.

وجع في مواضيعكوا،
غتوت الأفخم

Ayman Roshdy
10-02-2008, 09:42 AM
مش هنا...

شوف بقى أول ملحوظة... وخلليك ورا الملاحيظ... إوعى تسيبها.

وجع في مشاركاتكوا،
غتوت الأفخم

the_chemist
10-02-2008, 01:57 PM
يا غتوت الأفخم

بلاش ملاحيظ دى
عشان على وزن مراحيض

Awseemi A9eel
11-02-2008, 12:57 AM
سلامو عليكو
ايه يا عم غتوت انتا فين .. أنا معدّي في المنطقة قلت أرمي السلام و أشوف يمكن تكون عاوز حاجة .. صراحة يا عم غتوت نظامك ده مش هينفع في الدكانة دي .. لازم تنوّع .. انا النهاردة جايبلك معايا شوية غلاسة ، على وِقّّتين تلامة من الفريزر رأسا خللي بالك بكره صابح الاتنين أجازة الحلاقين يعني السعر هيضرب .. و ممكن تاخد بالباقي شوية رخامة مستوية و أهي حاجة تمشّي حاجة لغاية ما بنت السلطان تشوف لنا حل ف موضوع المرتبات و الحوافر.... و يجعله عامر

خلاص مش هنشمعوه..
و إيه كمان .. قول معايا
آه .. الحوافر.. مكتوبة صح مش ناسي نقطة

Ayman Roshdy
11-02-2008, 07:49 AM
يا أوسيمي...

أولا: بضاعتك طازة... إحنا ما بنقدمش إلا الحمضان والمحنط... عندك؟

ثانيا: يوم الاتنين دا يوم مفترج لأن كل الحلاقين بييجوا ياخدوا حصتهم الأسبوعية مني... مش عايزين نق وقر.

ثالثا: ما تسيب الدكانة تقفل ولا تولع... نفتح غيرها ونعمل زي الحكومة، ونلم رسوم جديدة (حاجة كدا زي رسوم النظافة اللي كلوها علينا).

رابعا: سبق وقلت لك إنت ما تنفعش في معايا... يعني الزملاء لما يعرفوا إنك بتورد لي بضاعة... وهم شايفين شغلك الجميل في قاعة الشعر... أقول لهم إيه... غتوت حسيس؟

وجع في بضايعكوا،
غتوت الأفخم

Ayman Roshdy
11-02-2008, 07:55 AM
الكيماوي العساس البصاص

لو قلنا بلاش ملاحيظ...

تنفع ملحوظات (على وزن حمامات)؟

ولا أقول (حكمة قراري) على وزن (طفح المجا...)؟

ثم انت معترض ليه أساسا؟

هو إيه عيب إدخال ألفاظ لها ريحة في كلام الغتتا؟

وجع في مراحيضك،
غتوت الأفخم

the_chemist
11-02-2008, 11:20 AM
سيب زميلى معانا

هنطلع دخان و نعمل حاجات تمام

ماشي يا غتوت بيك

زوزو عادل
11-02-2008, 11:26 AM
ههههههههههههههههههههههههههههههه

موضوع جميل
والله مت على نفسى من الضحك على غتوت

بلاش تغتت يا استاذ ابو امنيه مع غتوت الافخم
متهيالى ماحدش هيغلبه خالص
لانه استاذ فعلا فى الغلاسه

Ayman Roshdy
11-02-2008, 11:41 AM
إنتي بتشنعي علي يا ست زوزو؟

عموما ليكي رد أسقع من فريزر تلاجة لحمة في القطب الشمالي...

بس حاكتبه أول ما افهم (الفلاسة) دي يعني إيه؟

ملحوظة: بتبصوا على إيه؟ الملاحيظ مكانها تحت.

وجع في شناكلكوا،
غتوت الأفخم

الملحوظة أهه كنتوا متسربعين على إيه؟:
فقط للعلم آخر 11 واحد حاولوا يفهموني جدول (1) من جداول الضرب اعتزلوا وقعدوا في قفص القرود في جنينة الحيوانات... بيشتغلوا (فول سوداني).

زوزو عادل
11-02-2008, 12:09 PM
مين قال ياغتوت الفلاسه دى اصلا

انت اللى ما اخدتش بالك
او انك
خايف تغتت عليا ههههههههه
صح خايف

بص كويس فى المشاركه بتاعتى مش عتلاقى الكلمه دى اصلا موجوده

وفعلا من خاف سلم
ههههههه

Ayman Roshdy
11-02-2008, 12:18 PM
عدلتيها وعملتيها بالغين؟

وإيه يعني؟

برضه أنا حادور ع (الفلاسة)... ووراها لآخر صفحة في القاموس الروسي.

أنا حر.

وجع في فلاستكوا (خدوها كدا لحد ما الاقيلها معنى)
غتوت الأفخم غصب عن عين اللي ما بيضربش

Ayman Roshdy
11-02-2008, 01:25 PM
لله يا محسنين لله...

حسنة قليلة تحوش إيد المنصورجية التقيلة..

لله يا محسنين لله...

هنيا لك يا فاعل الخير والثواب...

لو زوزو جَت تسأل إضرب طناش وسُك الباب

لله يا محسنين لله...

غِتِت بقى ولسانه زنقه في الدقهلية
إديني خلليني ازوغ... وما حدش يدلّها عليّ
دا الجبن في المغتتة مأصل صحيح...
أما الندالة... فدي مسألة نية... آآآه.

وجع في تزويغاتكوا،
غتوت الأفخم سابقا، والزايغ حاليا

ملحوظة: ما تتفضلي يا ست زوزو... الكازوزة ع النار والشاي في التلاجة.

زوزو عادل
11-02-2008, 01:33 PM
انا جييييييييييييييييييييييت
مش بنخاف من حد
لا غتوت ولا ماغتوتش
هو فين
خليه يطلعلى
يورينى نفسه

دا احنا اللى دهنا الهوا دوكو
انت فييييييييييييييين يا غتوت ياللى مش افخم
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههه

Ayman Roshdy
11-02-2008, 01:40 PM
أرد؟!

هو انا عبيط؟

فكركوا بقى... كل ما هي تقول علي مش أفخم... وتستحلف لي...

فدا يثبت إن الغتاتة جابت مفعولها معاها وإني الأفخم بلا منازع...

بس... حد يشغلها شوية... عايز آخد نفس... الكنبة دي واطية قوي والاندفاس تحتها يخنق.

وجع في كنباتكوا،
غتوت الأفخم بالدليل القاطع والبرهان الساطع... لكن تقول لي أطلع... مش طالع.

Ayman Roshdy
11-02-2008, 01:50 PM
يا كيماوي...

زميلك اللي من أوسيم دا حالته معقربة...

أولا يلزم له نقع في خلاصة التوكسافين 17 يوم...

وبعدين حقن زيت خروع 7 أسابيع...

ثم غسيل مخ مستمر لمدة 5 شهور على الأقل علشان نمسح كل الملافظ الشاعرية اللي ما تنفعناش من عنده...

وأخيرا عملية استئصال مشاعر لأنها منتشرة في كل جسمه، مش قلبه بس...

دا حالته شبه ميئوس منها...

وبعدين... دا من أوسيم... = من الجيزة زي حالاتي... مش حرام عليكم ... مش كفاية أنا ع المحافظة؟

وجع في مجالسكم المحلية،
غتوت الأفخم

زوزو عادل
11-02-2008, 01:52 PM
دا انت بتحلم يا غتوت
انت تتغتت عليا
لالالالالالالالالالالالالا
طيب اطلع من تحت الكنبه لتموت وماعنتش تغتت
ههههههه
ماتخفش
ياغتوت الافخم
ياااااااااااااااااااااااااغتوووووووووووووووووووووو وت
اطلعلى
كلمنى من فوق الكنبه

Ayman Roshdy
11-02-2008, 02:21 PM
مرسل إلى: الست زوزو.
الراسل: غتوت الأفخم

حسنا... بعد أن جثوت على ركبتيك متوسلة لفخامتنا (امال حتكلميني وانا تحت الكنبة ازاي؟) أن نتنازل ونحقق لك ولو مطلبا واحدا من مطالبك غير العدوانية (خدي بالك قوي من غير العدوانية دي)...

فرفقا بحالتك، وعلشان خاطر ما حدش يقول عليّ جبان...

مش طالع...

أنا ماحدش يقول عليّ جبان... أنا جبان قوي... إيه جبان دي؟

عايزاني أطلع؟
إديني الأمان وعاهديني تعدي علينا في الدكانة كل شوية ترمي السلام وتجيبي بطاطساية نية وعودين جرجير ناشفين لفقراء ومحتاجي السلطنة الغتوتية. (أنا أولهم).

وجع في صوانيكوا،
غتوت الأفخم

ملحوظة: سأظل مختبئا لحين توقيعك على المعاهدة باسم كل شعب الدقهلية، بس انا مش خايف أبدا، و... إيه دا؟... المية اللي على شبشبي دي جت منين؟

زوزو عادل
11-02-2008, 02:49 PM
لالالالالالالالالالالا
دا بعدك ياغتوت
انا مابوقعش فى معاهدات ابدااااااااااااااا
وكمان عاوز تستغلنى واعدى عليكم كل يوم
واعملكم مكرونه بشامل وصينية بطاطس
وكمان جرجير
دا انت عارف حزمة الجرجير فى قطر بكام بى 4 ريال
ولا الفاكهه
لالالالالالالالا ياغتوت دا بعدك
خليك كده تحت الكنبه يارب الفار ياكل رجلك
ياغتووووووووووووت الاففخم


Photo Gallery