المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تمرد حريمي,, بزعامة ام سيد!!



الصفحات : [1] 2

lina
14-07-2003, 12:40 AM
واحدة إسمها ليزا

وواحدة إسمها اليزابيث

وواحدة إسمها أم سيد

التلاتة زهقوا من شغل البيت والطبخ والكنس فإتفقوا يعملوا إضراب ويخلوا أجوازهم
يشتغلوا بدالهم وبعد إسبوع يتقابلوا وكل واحدة تحكي خبرتها في الموضوع ده

************************************************** **********************

وبعد أسبوع

قالت ليزا أنا قلت لجوزي من النهاردة مش حاكنس ولا أطبخ ولا أكوي أنا
زهقت من الشغل ده وشوف لك حل بأة

فات يوم وماشفتش حاجة

وتاني يوم برضه ماشفتش حاجة

وتالت يوم لقيت جوزي قايم الصبح بدري ومحضر لي الفطار والشاي وجابهولي في
السرير وأنا نايمة وبعدين راح شغله ;)

************************************************** **********************

اما اليزابيث ردت وقالت : وأنا كمان قلت لجوزي أنا من النهاردة مش
حاكنس ولا أطبخ ولا أكوي في البيت , أنا زهقت خالص


أول يوم ماشفتش حاجة


وتاني يوم برضه ماشفتش حاجة


لكن في اليوم التالت لقيت جوزي رايح للبقال إشترى كل الطلبات الي كنا عاوزينها
في البيت وبعدها قام نظف البيت كله وكل شئ بأة تمام التمام :p


************************************************** **********************

أم سيد جاء دورها في الحكي فقالت: أنا روحت بعدما سيبتكم وقلت


لجوزي إسمع بأه يا أبو سيد أنا زهقت من شغل البيت وإعمل حسابك أنا من بكرة
لاحاكنس ولا أطبخ ولا أكوي


وبصراحة كدة


أول يوم ماشفتش حاجة :confused:












































وتاني يوم ماشفتش حاجة :confused:




















































وتالت يوم ماشفتش حاجة برضة :confused:













































والحمد لله رابع يوم قدرت أشوف شوية بعيني الشمال :D

ههههههههههههههههههه

سلام
لينا :cool:

************************************************** **********************

Mrs. Virgo
14-07-2003, 02:26 PM
:D

:D

:D

رووووعه ..

لينا فطست على نفسي من الضحك .. :)

ابن البلد
14-07-2003, 02:46 PM
قديمة هههههههههه
و كانت بالإنجليزي كمان
وبتتوزع في تلات تربع المجموعات :p

اسامة يس
14-07-2003, 04:02 PM
اضحك الله سنك يا لينا ...............

جميله جدا .......................... جدا جدا جدا.................

تامر
14-07-2003, 05:16 PM
ههههههههههههههههههههه

شكرا لينا على النكته اللذيذه دي

lina
15-07-2003, 12:49 AM
ميس فيرجو شكرا يا قمر الحمدلله انك مبسوطه و يا رب يبسطك كمان وكمان :D

ابن البلد شكرا على التعقيب ,,ممكن تكون قديمة بالنسبالك بس كانت جديده عليا و اتوقع على ناس كتير غيري ;)

اسامة يس ,, شكرا اخي الكريم اضحك الله سنك ( هي الاسنان بتضحك ازاي!! :D ) واثلج صدرك بأجمل الكلام

تامر شكرا على مرورك و عبارتك الجميلة يا لذيذ :)

باي باي
لينا

محيي ابراهيم
15-07-2003, 12:59 AM
بصراحة يالينا حلوة قوي وبصراحة كمان ابو سيد طلع راجل جدع بصحيح
محيي

lina
15-07-2003, 01:07 AM
هههههههههههه شكرا يا استاذ محيي

اوعى تكون بتعمل زي ابو سيد!!
هو جدع اه لكن متوحش واااااااااء

تحياتي
لينا

te3mah
15-07-2003, 02:55 AM
روحي يا شيخة منك للي أكلت دراع جوزها :41: :mad:


لأ بس حلوة صحيح :61:

وكانت جديدة بالنسبة لي يا ابن البلد :p

جهـــJeHaDـــاد
15-07-2003, 03:46 AM
ال يعملو اضراب ال
اهي بقت عبره لمن لايعتبر
موش دبحلها القطه لا دبحها هي شخصيا :)

محمد البنيان
15-07-2003, 07:33 AM
تحية زكية فواهة
الي الزملية المتميزة
لينا
والي ام سيد
وقولي لها : ابنها سيد جنني .. والله

ايوه كدة يالينا
هذا ماتعودنا علية
طرح
مفرح
و
شيق
و
مميز ... مثلك

على هامش
بصراحة
استاذ ابن البلد
جديدة علية
وخليك .. شخص ... مشجع ...
يالله ... صفق للطرح

والي الامام لينا

من محب لك

بنت مصر
15-07-2003, 07:34 AM
الموضوع دا انا رديت فيه
مين مسح ردي :(



والله يالينا رديت وعجبتني النكتة جدا
بس هو ابن البلد اللي اي نكته نقولها له
يقول قديمة وكمان ما بيعجبهوش العجب على طول



بسنت

lina
15-07-2003, 12:58 PM
السلام عليكم جميعا

اختي طعمة و اخي جهاد و المبدع محمد البنيان و حبيبتنا بسنت

الف شكر على مروركم الجميل ربنا يخليكم ليا :)

هههههههههه عاجبك كده يا احمد اهي نقابة المحاميين كلها ضدك مش ناقص غير الزعيمة هههههههههه ;)

نانا نانا نا :D :p

يا جماعة ابن البلد بيهزر ملكومش دعوة انتو ;)


تحياتي
لينا

mr_who
15-07-2003, 07:38 PM
:D:D:D



الله يا لينـــــــــــا نكته حلو ة بجــــــــد:)

ابن البلد
16-07-2003, 11:04 AM
أديني بصقف وأرقص أهوو
:17: :19: :33:

لكن بعد كده ههههههههههههههههههههههه
:21: :26: :24:

وادكول مش معقول
16-07-2003, 01:48 PM
لالالالالا مش حلوة خااااااااااااااااااااااااااالص



دي........




فظيعة وتموت كماااااااااااااااااان














من الضحك ........... هههههههههههههههههه



حلوة بجد يا لينا ....

وبالنسبة لابن البلد سيبك منه والنبي اعتبريه ........... هوا

وعلي العموم لو اتكلم تاني قوليله لما هيا قديمة يا خويا وعارفها محطتهاش في المنتدي ليه ولا فالح بس تتنطط في المواقع التانية وتعرف انها قديمة وتيجي تتفلحص عندنا هههههههههه

Mrs. Virgo
16-07-2003, 02:28 PM
:D تستاهل يا ابن البلد كل إلي بيجرالك :D
:D ايوه تستاهل طبعا .. :D

lina
16-07-2003, 04:53 PM
مستر هو شكرا ليك وعلى تشجيعك يا باشا :)


ابن البلد انتا لسه ما حرمتش ههههههههههه ,, طب ادييلو يا واد يا كووول اصل انا طفح الكيل منه خلاص ومش عارفاله ,, شكرا يا كوووول ,, الطعمة شهووده تجنننننننن بجد ما شاء الله:D

ميسو ههههههههه ميرسي يا حبيبتي رجعتي تاني فرحانة في ابو يويو :D,, دلوقتي هيحطك في دماغه ومش يجوزك يويو :p هههههههههه بس يستاهل عشان يحرم ;)


يلا باي باي
لينا :cool:

بنت النيـل
16-07-2003, 05:18 PM
يخرب عقلك يالينا

حلوووووة جدا

بس المسكينة ام سيد ضحية سي ابو سيد

ربنا يكون في عونها
ماعرفتش تدبر التمرد كويس ;)

عايزين نديها شوية نصايح ع الماشي :4:

اما ابن البلد بقى فخليه لنا

عايزين نعمل عليه انقلاب ونخلعه :24:

:26: :26: :26:

lina
16-07-2003, 05:41 PM
ههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههه

ربنا يخليكي يا بنت النيل انتي ضحكتيني بجد هههههههههههه:p

ابن البلد يلا انزل

















تحت




























كمان


































ايوة عشان الكل يتفرج :D


هع هع http://www.egyptsons.com/misr/images/smilies/54.gif هاااع هااع

ههههههههههههه


سلام
لينا

n3na3aah
16-07-2003, 07:29 PM
حلوه قوي يا ليينا






























ايه ده









































ايه ده
























































لالالالا





































































ايه ده

































































عركه يا جدعان علي ابن البلد هييييييييييييييييييييييه
:24: :26: :18: :53: :51: :52:
ميين حيشترك

بنت النيـل
16-07-2003, 07:45 PM
أنا اولكم في العركة دي

احشدوا القوات بسرعة

lina
16-07-2003, 09:28 PM
نعانيعووو انتي اللي حلوة و جميلة يخرب عقلك:D

كلكم خلاص ناويين على قتل ابو يويو حتى انتي يا بنت النيل هههههههههه

لالا يا جماعه كده حراام :2:

اصل انا حنينة خالص كركركركر :p

مش عارفه هو مدراي فين مظهرش من ساعت مبتدينا شن الهجوم والحرب ;)


اوعى تكون خااايف يا احمد:D:D


باي باي
لينا

بنت النيـل
16-07-2003, 09:41 PM
عارفة يالينا :4:

انا اكتر واحدة فيكم عندي اسباب قوية لشن اكبر هجوم على ابن البلد

علشان كده قررت قيادة الجيش بنفسي :18:

هلموا إلي الحرب يابنات

:24: :24: :24:

ابن البلد
17-07-2003, 09:04 AM
انا
أنا هنا يا لينا

بس بشوف الصور بتاعت الإبتسامات فيها لخبطه

بنت النيل نعناعه ياواد يا كول
أنا بتفلحص هههههههههههههه
علي رأي المثل ههههههههههههه ولا بلاش علشان بس الواد يوسف أتشعلق باللولي ههههه علي رأي أمها يعني هههههههههه شهوده هههههههههه





طول الليل الدمع وأنا والذكرى اللي فيتها هنا
مش فيتنتي في حالي بقالي ليالي بقاسي يا غالي وانا
وأنا من حيرتي وخوفي عليك عايز أطمن قلبي عليك
لكن أنا مش عارف ليه أنا خايف عيني تيجي في عنيك
:)

وادكول مش معقول
17-07-2003, 09:15 AM
يا جدعان بالراحة علي ابن البلد والنبي .......


اه هو يستاهل .......... يستاهل قوي كمان بس في الاخر متنسوش انه فكهاني بق .... يعني كلام وبس

وساعة الجد هيقلب قطه ......... وميرضكوش تضربوا قطة هيبقي عيب حتي ....


وبعدين يرضيكم يروح شغله مضروب ويبقي كده ؟؟؟

ابن البلد
17-07-2003, 09:19 AM
أيه حكايه القطط معايا هههههههههه :)

محمد البنيان
17-07-2003, 09:46 AM
الحقووووووووووووووووو ا
ام سيد
ماتت

ووصل ...... ابو سيد

مره عملوا مسابقة
مين اللي يصبر على الاكل
وجابو 3 اشخاص
ابو سيد .. كوتى ... و كبريال
ووضعهم كل واحد في غرفة مستقلة في فندق
وقال اللي يجوع يمسك التلفون ويتصل فقط
والاخ كوتي الهندي
بعد 12 ساعة
اتصل بابا ان في جيعان مره موت في اكل
و
بعد 21 ساعة
اتصل كبريال الاسباني
وقال بلغته ممكن تفتح الباب وتجيبو ااكل
و بعد
3 ايام ... قام ...مشرفي المسابقة
بكسر الباب
على ابو سيد

وكان الهول
ان ابو سيد
يطلع في الروح
وماسك التلفون
وبصوت عالي
قلهم
انا جيعان
اقلهم
انا جيعان


من محب لك

lina
17-07-2003, 10:48 AM
بنت النيل هههههههههههههه مش بس انتي اللي عندك اسباااب,, يا ستي حزب نساء المنتدى كله نفسهم في الحرب دي من زمان هههههههههههه وحناخد شرف القياده بالدور اشمعنى انتي يعني ,,, على فكرة انا قاعده اضحك على الوشوووش تجننن :D

ابن البلد ,, بتشوف الصور بتاعت الابتسامات!! ليه يا خويا انتا مستنى حد يبتسم في وشك!! :mad:

مفيش غير الحرب ولا اقبل للحرب بديلا :o
الموت او الشهاده

القوااات تتقدم ,,,,http://www.egyptsons.com/misr/images/smilies/bud.gif

واد كوووول انتا بجد بجد خطيييير ههههههههههههههههه,,,قطة !! هههههههههه بوسي كااات كه كه كه كه :D:D مياااااااو خخخخخخخخخخ :p

طب ايه رأيك انا عايزاه يروح الشغل كده ,, عايزينه فرجه للي ,,,, ,,واللي ما ,,,,,,:p ( بهزر يااحمد);)


محمد البنيان انتا خلاص حتموت الراجل !! :1: لالالالالا الرجاله دول قطط بسبعة ارواح ,, لو مش مصدقني بص في ابن البلد ونتا تشوف العجب ,, ادب السكينه في بطنه و يطلعلي تاني زي العفريت :D

ابن البلد قووول ميااااااو :D

هههههههههههه
سلام
لينا :cool:

ابن البلد
17-07-2003, 11:10 AM
محمد هههههههههههه أحلي من البتاعة بتاعت لينا علي الأقل اول مرة أسمعها بس أنت مقولتش محاور ليه المرة دي ولا علي هامش الطرح

lina
17-07-2003, 11:30 AM
كاتب الرسالة الأصلية : ابن البلد
محمد هههههههههههه أحلي من البتاعة بتاعت لينا علي الأقل اول مرة أسمعها بس أنت مقولتش محاور ليه المرة دي ولا علي هامش الطرح


لا تعليق :66:

:64:

سلام
لينا;)

ابن البلد
17-07-2003, 04:00 PM
:)

lina
18-07-2003, 02:44 AM
ابتسامة صفرا يا ابن البلد

طب خد على دماغك هه :74:

هههههههههه

باي باي
لينا

ابن البلد
20-07-2003, 09:19 AM
:)
:D
:5:
أهي مش صافره اهيي يا طنط لينا

lina
20-07-2003, 12:19 PM
:rolleyes: مش صفرا !!


امال تبقى ايه؟!!! :confused:










































فوشيا مثلا :p؟!!


سلام
لينا ;)

ابن البلد
29-07-2003, 05:50 PM
خضرا :p

ana3sola
30-07-2003, 07:34 AM
عايزنها تبقى خضرا
ترلام لام
بس انا شيفاها تكنى كلر كل الالوان
الراجل هايعملكم ايه بس حرام عليكم
مرة قطه ومرة خضرا
تؤ تؤ تؤ تؤ :122: سيبوه يشتغل فى هدوء بقى :98:

ابن البلد
30-07-2003, 08:45 AM
قوليلهم والنبي يا عسولة
بس بلاش موضوع المكنسه ده لسحن بيفكرني بالغنوة أاياهاهههههههههههههههههههههههههه

:D

وادكول مش معقول
30-07-2003, 09:42 AM
طيب ما تقولها ولا مكسوف تقولهم علي هواياتك ههههههههه


احب الم الزبالة:98: قوي ..... اموت في لم الزبالة قووووووي ..

يا ابني هما كلهم عارفين انها بقت هواية من كتر ما اتعودت علي شغل البيت ....

ده بالاضافة الي ...
:103: :101: :102: :104:

ابن البلد
30-07-2003, 10:01 AM
هههههههههههههههههههههههههههههه

لولا بس ان المنتدي فيه قوانين كان زماني قلت لك أنا قلت عليك أيه ههههه



أيوه طبعا أنا بكنس وبمسح وبكوي و بغير للعيال ويغسل و حاجات كتير أوي

كل ده علشان راحتكوا أنا شمعه بحترق في سبيل ههههههههههههه أني أنورلكم المنتدي

بس غن شاء الله هولع فيك يا كول علشان النور ضعيف اليومين دول هههههه :D

وادكول مش معقول
30-07-2003, 10:22 AM
:4: قولي في ودني قولت ايه :4: متخفش مش هاضربك قول :4: انا هاعرفك غلطك بس :3:

ابن البلد
30-07-2003, 10:37 AM
:35: :50: :73:












:7::7::7:

ana3sola
30-07-2003, 03:47 PM
ايه يا واد ياكول مالك ومال ابن البلد
دة راجل ولا كل الرجاله
مش احسن من اللى بيقعد وعايز حد يجبله كوبايه ميه :53:
انت كدة :81: يا ابن البلد
وشكلى انا كمان هاولع مع ابن البلد فيك :109:

ابن البلد
31-07-2003, 03:35 PM
هههههههاااااااااااااااااااااااهههههههههااااااااايي يييي



وبقينا أتنين وبقينا أتنين ههههههههه

شكرا يا عسولة أنا هقدر مجهودك ده :)

ياله يا كول شوف حتى أداري وراها ههههههههه

lina
01-08-2003, 10:46 PM
كده برضه يا احمد تاخد عسوله في صفك!!
ضحك عليكي يا عسوله

لالالالا كده مينفعش

ولا يهمك يا كول لينا الماتينا معاك:107: متخفش من ابن البلد ولا حتى عسوله

نحن لهم بالمرصاد:75:

هههههههههههه

سلام
لينا

وادكول مش معقول
02-08-2003, 11:19 AM
ربنا يخليكي ليا يا لينا يا نصراني علي الاعادي ....



ربنا يسامحكم يارب


( خمسة مسكنة علشان اضم شوية ناس فس صفي بقه )

ابن البلد
02-08-2003, 06:32 PM
مش هضم غير الحريم يا فالح ههههههههههه

lina
11-11-2003, 12:46 AM
مش هضم غير الحريم يا فالح ههههههههههه



وهضم الطعام كمان:D خخخخخخخخ

بايخه بايخه بايخه :19: هههههههههه

تششششششششش :73:

سلام
لينا

ماما زوزو
11-11-2003, 01:17 AM
هههههههههههههههههههه

والله شربات ياناس
بنتى حبيبتى اية العسل دة:):):)

ربنا يخليكى ودايما تفرحينا
بضحكاتك وقفشاتك اللذيذة

:126:

lina
11-11-2003, 01:22 AM
اممممموااااااااه يا ست الكل :43:

كله بفضل تشجيعك يا ماما زوزو ,, ربنا يخليكي يااااااااااااااااااااارب :63:

باي باي
لينا :)


Photo Gallery