المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : قولى اكتر اعلان تليفزيونى بيستفزك وتحس انه بيضحك على المشاهد



om elbanat
07-08-2007, 10:04 PM
السلام عليكم
فكره موضوعنا هتبقى عن الاعلانات واللى بحس ان فيها اعلانات كتير قوى بتستخف بعقول المشاهد مع ان الاعلان دا فن ودراسه ومهاره ولكن نقول ايه ماعلينا
انا هبدأ باعلان بيستفزنى قوى لما بشوفه وهو
اعلان اسمه بيزون او كلك حركات واطباق طائره فى الجو وناس بتضرب ناس يعنى انا او غيرى يشرب منه ويبقى اهبل رسمى يفضل يرمى فى اطباق وكوبايات واهو كله حركات
ياترى انت ايه الاعلان اللى بيستفزك وتحس ان واضع الاعلان بيضحك عليك فى انتظار اعلانتكم اقصد مشاركتكم :girl10:

koky18
07-08-2007, 11:59 PM
انت فعلا عندك حق هو اعلان رخم قووي
انا بقي يا لهوووووووووووووووووووي اكتر
اعلان بيضيقني بتاع الرنات وسونه والكابتشينو
بتنرفز جدا لما اشوفه الا كابتشينوا يا سونه قال

محمد طرباى
08-08-2007, 03:14 AM
الحقيقة انا مش متابف التلفاز
بس مش عاجبنى إعلان
ياسمين عبد العزيز
موبينيل الو هات
كانت بتعجبنى إعلانات زمان
لما بشوف حاجة منها
ببقى سعيد جدا
شكرا على الموضوع الجامد ده
تقبلوا تحياااااااااتى
ميدو

نشــــوى
08-08-2007, 03:21 AM
انا بيستفزني اعلان سوزان مبارك
عن مشروع القراءة للجميع ...:girl9:

حمادو
08-08-2007, 05:50 PM
السلام عليكم ام البنات...
والله فكرة الموضوع دا جميلة وعجبانى جدا...
بس للاسف مش عارف موضة الاعلانات المصرى ايه دلوقتى...
بس على العموم اعلانات كوكاكولا وبيبسى كلها سواء عربى او اجنبى باحسها بتستخف بالمشاهد بطريقة عجيبة قوى...
كمان افتكر كان فيه اعلان بتاع سمنة بلدى وتحدى...هههههههههههه بتاع سعاد نصر تقريبا...
والاهم من دا كله بأه اعلانات ايريااااااااااااااااال ايريال بوب بوب...تلاقى الواحدة ماسكه كيس الاريال وكأنه ابنها وعماله ترقص بيه, تحسى كده انها ماسكه تذكرة حج...ههههههههههههه

انا قلت ادخل اسجل متابعة للموضوع اللذيذ دا.
تسلم ايديكي وافكارك.

Amira
08-08-2007, 07:15 PM
إعلانات قناة ميلودي بتاعة"ميلودي تتحدي الهبل" :d

لأ و اليومين دول مخرفين قوي كمان :@

دا مؤقت و هاجي تاني يا جميلة :f:

om elbanat
09-08-2007, 12:46 AM
انت فعلا عندك حق هو اعلان رخم قووي
انا بقي يا لهوووووووووووووووووووي اكتر
اعلان بيضيقني بتاع الرنات وسونه والكابتشينو
بتنرفز جدا لما اشوفه الا كابتشينوا يا سونه قال
السلام عليكم
اشكرك على مرورك وربنا يعيينا على الاعلانات الهايفه دى والى لقاء

om elbanat
09-08-2007, 12:55 AM
الحقيقة انا مش متابف التلفاز
بس مش عاجبنى إعلان
ياسمين عبد العزيز
موبينيل الو هات
كانت بتعجبنى إعلانات زمان
لما بشوف حاجة منها
ببقى سعيد جدا
شكرا على الموضوع الجامد ده
تقبلوا تحياااااااااتى
ميدو
السلام عليكم
فعلا الاعلان دا كمان مستفز وكأنك بتتفرج على فيلم عربى وموضوع كبير وفى الاخر برده بيضحكوا على المشاهد انا نفسى افهم قصص تحويل الشحن دى 100 طريقه ولو بحساب بسيط تلاقيهم كلهم زى بعض
اشكرك على مرورك والى لقاء

om elbanat
09-08-2007, 01:03 AM
ارتحــــال]انا بيستفزني اعلان سوزان مبارك [/COLOR]
عن مشروع القراءة للجميع ...:girl9:
السلام عليكم
اهلا بك عزيزتى ارتحال شكرا على مرورك والى لقاء فى مشاركات جديده اتركك فى امان الله

om elbanat
09-08-2007, 01:13 AM
السلام عليكم ام البنات...

والله فكرة الموضوع دا جميلة وعجبانى جدا...
بس للاسف مش عارف موضة الاعلانات المصرى ايه دلوقتى...
بس على العموم اعلانات كوكاكولا وبيبسى كلها سواء عربى او اجنبى باحسها بتستخف بالمشاهد بطريقة عجيبة قوى...
كمان افتكر كان فيه اعلان بتاع سمنة بلدى وتحدى...هههههههههههه بتاع سعاد نصر تقريبا...
والاهم من دا كله بأه اعلانات ايريااااااااااااااااال ايريال بوب بوب...تلاقى الواحدة ماسكه كيس الاريال وكأنه ابنها وعماله ترقص بيه, تحسى كده انها ماسكه تذكرة حج...ههههههههههههه

انا قلت ادخل اسجل متابعة للموضوع اللذيذ دا.
تسلم ايديكي وافكارك.

السلام عليكم
اهلا بك حمادو وشكرا على مداخلتك واعلان السمنه مازال موجود على فكره المشكله فى الاعلان ان فيه استخفاف بعقليه المشاهد انا ارى ان الاعلانات الموجوده حاليا تنفع للاطفال فقط علشان يتنططوا عليها ويرقصوا غير كدا لا مع ان المفروض الاعلان دا دراسه واسلوب يجب الاهتمام به
اشكرك والى لقاء

om elbanat
09-08-2007, 01:20 AM
إعلانات قناة ميلودي بتاعة"ميلودي تتحدي الهبل" :d

لأ و اليومين دول مخرفين قوي كمان :@

دا مؤقت و هاجي تاني يا جميلة :f:
السلام عليكم
اهلا بيكى يااميره وانا فى انتظارك واشكرك على مرورك والى لقاء ياجميله

hiline
09-08-2007, 01:39 AM
اكتر اعلان بيستفزني اوي بجد
بتاع المسابقه بتاعت ال 6 ارقام

Emad.
09-08-2007, 01:53 AM
السلام عليكم
انا الان خلاص بعد بناء العماره الجديده اما دش مابشفش مصر تاني
بس اتذكر ولسه جي من تلات اسابيع
اعلان عن السمنه برضه بس لحسن حسني وخيريه احمد
والراجل بيجري وراه الفلاحين
واعلان برضه لمغتي مع بعض البنات
اللي بيقولو فيه كلمني علي المحمول
اعلان مش لذيذ نهائي
وشكر لموضوعك

ايمان الحق
10-08-2007, 03:10 AM
السلام عليكم
اكتر الاعلانات استفزازا هوة اعلانات موبينيل بيستخفوا بعقليه المشاهد موضوع فكره جميله بجد شكرا ليكى ياام البنات

shimoo_2008
10-08-2007, 11:29 AM
علي فكرة الموضوع لذيذ قويييييييييييييي
اكتر اعلان بيستفزني اعلان مولدي بتاع الاخ فهمي (رنتك علي اسمك):girl9:
وبصراحة كل اعلانات مولدي رخمة قوي وكانهم بيدورا علي ارخم اعلانات ويحطوها عندهم
كمان اعلانات فيروز بحس انهم غلطوا وجابوا اعلان من قناة امركية ليعرضوا عندنا
حاجة تغيظ

om elbanat
10-08-2007, 08:56 PM
]اكتر اعلان بيستفزني اوي بجد[/SIZE]
بتاع المسابقه بتاعت ال 6 ارقام
السلام عليكم
معلش بقى ياهيلين استحملى شويه يمكن ربنا يهديهم ويلغوه
شكرا لمشاركتك والى لقاء

om elbanat
10-08-2007, 09:04 PM
السلام عليكم
انا الان خلاص بعد بناء العماره الجديده اما دش مابشفش مصر تاني
بس اتذكر ولسه جي من تلات اسابيع
اعلان عن السمنه برضه بس لحسن حسني وخيريه احمد
والراجل بيجري وراه الفلاحين
واعلان برضه لمغتي مع بعض البنات
اللي بيقولو فيه كلمني علي المحمول
اعلان مش لذيذ نهائي
وشكر لموضوعك
السلام عليكم
اعلان السمنه لسه له شهر بالضبط واول مارمضان يهل علينا كل سنه وانت والمسلمين بخير هينزل فى الاعلانات كل شويه زى مايكون مقرر ولازم نحفظوا طبعا علشان حلويات رمضان اللى يظهر الناس مش بتاكلها الا فى رمضان
شكرا لمشاركتك والى لقاء

Emad.
10-08-2007, 09:20 PM
الله يكرمك
طيب ادام كده متبعتو لنا شوية حلويات ينبكم ثواب واجركم علي الله
ويافاعل الخير اجرك علي الله

ســــــــــراب
11-08-2007, 04:09 PM
انا اكتر اعلان بيستفزني اعلان ماجد الكدواني اللي هو بتاع الخزنة دا بحس انه مستفز اوي فيه لما بيقعد يقول ملكش دعوة بالبنات خليك معايا انا
بحس ساعتها اني عايزة اقوم اكسر التليفزيون

om elbanat
13-08-2007, 12:06 AM
انا اكتر اعلان بيستفزني اعلان ماجد الكدواني اللي هو بتاع الخزنة دا بحس انه مستفز اوي فيه لما بيقعد يقول ملكش دعوة بالبنات خليك معايا انا
بحس ساعتها اني عايزة اقوم اكسر التليفزيون
السلام عليكم
اهلا بيكى الابنه سراب اشكرك على مداخلتك بس بلاش تكسرى tv خساره وربنا يهدى المعلنين ويحسوا انهم بيخاطبوا بنى ادمين عاقلين
اشكرك والى لقاء

om elbanat
22-08-2007, 06:56 PM
السلام عليكم
اكتر الاعلانات استفزازا هوة اعلانات موبينيل بيستخفوا بعقليه المشاهد موضوع فكره جميله بجد شكرا ليكى ياام البنات

السلام عليكم
اهلا بيكى ايمان الحق واشكرك على مداخلتك تصورى فعلا اعلانات موبينيل استفزازيه ومتفهميش منها حاجه الا ان الدقيقه بقت ببلاش بيضحكوا على المشاهد انا نفسى حد يترجم لى عروض موبينيل علشان مش عارفه افهم منها حاجه
الى لقاء اتركك فى امان الله

raspberry
23-08-2007, 02:43 AM
الاعلان القذر لا مواخذه بتاع ميلودى الاخير بيصيبنى بالقرف وبيدينى احساس كبير قوى بسوء نية القناة دى وسعيها الدؤوب فى نشر الرذيه عبر افلامها المنحطه واللى للاسف رئيسها حفيد جمال عبد الناصر وابن اشرف مروان

om elbanat
23-08-2007, 06:44 PM
السلام عليكم
عندك حق كل اعلانات ميلودى حاجه تقرف وتدعو الى الانحطاط والرزيله ياويلهم من الله
ربنا يهديهم للاسلام

om elbanat
31-08-2007, 08:54 PM
السلام عليكم
يظهر ان اعلانات التلفزيون طلعت كويسه ومحدش متضايق منها عموما رمضان جاى بأذن الله وهتشوفوا الاعلانات اد ايه استفزازيه
اشكركم احبائى فى الله وكل عام وحضراتكم بخير
http://www.cultnat.org/new%20site_ar/Ramdan_Web/images/fanous/New%20Folder/p1010093a_Small.jpg

abomena62
04-09-2007, 08:40 AM
للاسف لا يوجد فن وعلم بلا اخلاق
والاعلانات كلها ليس فيها ادنى قدر من الاخلاق
وما بني على باطل فهو باطل
ودارسو الاعلانات ومدرسيها لهم مبدآن
الاول استراتيجي وهو الهدف النهائي من الاعلان الا وهو فن اجبار الزبون على شراء ما لايريد او بالاحرى مالا يحتاج اليه
والثاني مرحلي في تقنية الاعلان نفسه وهو بمفهومهم مدى نجاح الاعلان وهنا ازعم لدرجة الاعتقاد الشديد انهم يقولون انه كلما كان الاعلان سخيفا ومستفزا واحيانا مقيئا وممرضا وتافها وشاذا و000000الخ هذه المترادفات التي لو اطنبنا واسترسلنا لما انتهينا كلما كانت هذه الاشياء متوفرة في الاعلان فانهم من وجهة نظرهم يكون ناجحا
ثم طريقة استخدام البنات وعوراتهن في اي اعلان اليست مخالفة لكل شرائع الارض والسماء
وسؤال لدعاة المدنية والتحضر والتحرر والامركة والغربنة ما الفرق بين ذلك وتجارة الرقيق الابيض
وسؤال آخر اجده ضروريا جدا جدا وليسامحني البعض عليه
سؤالي الى كل اب
الى كل ام
الى كل اخ واخت
بل الى فتاة الاعلان نفسها
الستم من بيئة طيبة اصيلة
الستم من الطبقات الفقيرة والمتوسطة
الستم مسلمين
او حتى من اقباط مصر المحافظين
وهل الدعارة فقط ان تمارس المراة كل مراحل الرذيلة مكتملة الاركان
ام انها تمتد لتشمل كل انواع الاسترزاق بالجسد حتى ولو لم يمسسها رجل قط(وهذا ما اشك فيه بشدة في هذا الوسط الموبوء وان بعض الظن اثم وقانا الله واياكم وهدانا الى سواء السبيل)
انا وغيري نعلم ان العائد المادي كبير جدا
بل وفي تنامي مستمر ومضطرد
ولكن هل تشترون الدنيا بالآخرة
والمثل بيقول تموت الحرة ولا تسترزق ب 000000

om elbanat
09-09-2007, 03:41 PM
للاسف لا يوجد فن وعلم بلا اخلاق
والاعلانات كلها ليس فيها ادنى قدر من الاخلاق
وما بني على باطل فهو باطل
ودارسو الاعلانات ومدرسيها لهم مبدآن
الاول استراتيجي وهو الهدف النهائي من الاعلان الا وهو فن اجبار الزبون على شراء ما لايريد او بالاحرى مالا يحتاج اليه
والثاني مرحلي في تقنية الاعلان نفسه وهو بمفهومهم مدى نجاح الاعلان وهنا ازعم لدرجة الاعتقاد الشديد انهم يقولون انه كلما كان الاعلان سخيفا ومستفزا واحيانا مقيئا وممرضا وتافها وشاذا و000000الخ هذه المترادفات التي لو اطنبنا واسترسلنا لما انتهينا كلما كانت هذه الاشياء متوفرة في الاعلان فانهم من وجهة نظرهم يكون ناجحا
ثم طريقة استخدام البنات وعوراتهن في اي اعلان اليست مخالفة لكل شرائع الارض والسماء
وسؤال لدعاة المدنية والتحضر والتحرر والامركة والغربنة ما الفرق بين ذلك وتجارة الرقيق الابيض
وسؤال آخر اجده ضروريا جدا جدا وليسامحني البعض عليه
سؤالي الى كل اب
الى كل ام
الى كل اخ واخت
بل الى فتاة الاعلان نفسها
الستم من بيئة طيبة اصيلة
الستم من الطبقات الفقيرة والمتوسطة
الستم مسلمين
او حتى من اقباط مصر المحافظين
وهل الدعارة فقط ان تمارس المراة كل مراحل الرذيلة مكتملة الاركان
ام انها تمتد لتشمل كل انواع الاسترزاق بالجسد حتى ولو لم يمسسها رجل قط(وهذا ما اشك فيه بشدة في هذا الوسط الموبوء وان بعض الظن اثم وقانا الله واياكم وهدانا الى سواء السبيل)
انا وغيري نعلم ان العائد المادي كبير جدا
بل وفي تنامي مستمر ومضطرد
ولكن هل تشترون الدنيا بالآخرة
والمثل بيقول تموت الحرة ولا تسترزق ب 000000
السلام عليكم
اشكرك جدا على مداخلتك المدروسه والمتأنيه بحق ولا اجد افضل ولا ادق مما قلته لاضيف عليه
جزاك الله خيرا
الى لقاء

om elbanat
29-09-2007, 02:51 PM
السلام عليكم
ايه رايكم فى اعلا نات موبينيل المستفزة
مش عارفه ايه حكايه القرد دى هوة لسه فى كدا الافكار اللى بيحطوها فى الدعايه غريبه قوى انا عندى معيملوش دعايه اصلا اكرم لهم واحسن فيه افكار كثير اكثر تاثير واكثر جذب للمشاهد من فكره ياسمين وكلامها مع القرد ابن اخى بيقولى ياعمتو همه مش عارفين ان القرد مش بيتكلم
طيب ارد عليه اقوله ايه ؟
مع تحياتى

msry
29-09-2007, 07:04 PM
بما اننا فى رمضان ف الاعلانات التافهة كتير والحمد لله..
بس الاعلانين الـ فعلا -مش عايز اقول بيستفزونى- رخميين هما
1-اعلان ياسمين عبد العزيز مع القرد. كـ عادة معظم الاعلانات:اعلان تافة وملوش اى لزمة.
2-سيراميكا كليوباترا والست المغنية اللى طلعت لنا من سنة 1913 هههه
شكرا على طرح الموضوع الجميل دة يا ام البنات

msry
29-09-2007, 07:23 PM
والله يا ام البنات انا كتبت الرد رقم 28 من غير ماخد باللى انك كتبتى عن موضوع ياسمين والقرد ههههة..
عارفة انتى كان فى اغنية بتقول بيبو و بشير بيبو والجون..دى بقى ياسمين فودافون ياسمين والقرد هههه
والله تفاهه فى تفاهه والحكاية مش حكاية ان الناس دى بتحسب اننا عبط وهنضحك او نقبل اى حاجة يا ام البنات لا .الحكاية انهم هما اساسا عبط مش عرفيين يقدموا افكار جديدة..الحكاية حكاية فلوس واقلب اى حاجة..اما بالنسبة لابن اخوكى العسل دة قوليلوا ان الاعلانات بتاعتنا القرود فيها بتتكلم هههه

om elbanat
29-09-2007, 08:27 PM
السلام عليكم
اشكرك على مرورك وعندك والله حق المهم عندهم الفلوس وخلاص مش مهم المضمون ايه
بس دا اسمه استخفاف ولو فيه فعلا صحافه بجد كانوا تبنوا هذه الاعلانات بمواضيع جاده بس للاسف بردو الصحافه فيها الكسب المادى من وراء الاعلانات واهة كله عاوز ياخد من كله ويعينى عليك يامتفرج حمال الاسيه فى كل الاحوال
مع تحياتى لمرورك
والى لقاء

x7moxodyx
02-10-2007, 05:40 AM
انا الاعلانات الي ما فيها

قلت ادب تعجبني

لكن الي كلها قلت ادب محبهاش

khalid radio
02-10-2007, 03:33 PM
شكرا ام البنات على الموضوع الجميل دا
و الله انا فعلا قربت يحيلى شلل كلى من الاعلانات دى و خصوصا الاعلانات الرخمة اللى ممكن الاطفال بس هما اللى يفهموها

انا بيغيظنى 3 اعلانات بييجو فى اليوم امتر من 1000 مرة فى كل القنوات الفضائية
1 - اعلان زين اللى بيقول " هذه حديقتى هذه مذكراتى و هذا انا " مش فاهم ايه الاعلان دا ممل و رخم
2 - اعلان معجون سونسوداين واقى المينا
3 - اعلان بانادول

بجد الاعلانات دى انا حفظتها من كتر التكرار و اللى يغيظ اكتر ان فى الفواصل بتاعت المسلسلات يجيبلك ان المسلسل برعاية الاعلانات التلاتة دول و يجيبلك ملخص كل اعلان
و بعدين يكرر الاعلانات التلاتة مرة تانية بس كاملة و بعدين يقولك تانى ان المسلسل برعايتهم و يجيبلك نفس الملخص

تخيل بقا الاعلان دا بيتعرض قد ايه و شوف فيه كام فاصل فى كل مسلسل فى كام قناة
يالهوى

om elbanat
06-10-2007, 11:19 PM
انا الاعلانات الي ما فيها
قلت ادب تعجبني
لكن الي كلها قلت ادب محبهاش
السلام عليكم
جزاك الله خيرا وشكرا على مرورك
مع تحياتى

om elbanat
06-10-2007, 11:35 PM
شكرا ام البنات على الموضوع الجميل دا
و الله انا فعلا قربت يحيلى شلل كلى من الاعلانات دى و خصوصا الاعلانات الرخمة اللى ممكن الاطفال بس هما اللى يفهموها
انا بيغيظنى 3 اعلانات بييجو فى اليوم امتر من 1000 مرة فى كل القنوات الفضائية
1 - اعلان زين اللى بيقول " هذه حديقتى هذه مذكراتى و هذا انا " مش فاهم ايه الاعلان دا ممل و رخم
2 - اعلان معجون سونسوداين واقى المينا
3 - اعلان بانادول
بجد الاعلانات دى انا حفظتها من كتر التكرار و اللى يغيظ اكتر ان فى الفواصل بتاعت المسلسلات يجيبلك ان المسلسل برعاية الاعلانات التلاتة دول و يجيبلك ملخص كل اعلان
و بعدين يكرر الاعلانات التلاتة مرة تانية بس كاملة و بعدين يقولك تانى ان المسلسل برعايتهم و يجيبلك نفس الملخص
تخيل بقا الاعلان دا بيتعرض قد ايه و شوف فيه كام فاصل فى كل مسلسل فى كام قناة
يالهوى
السلام عليكم
اهلا بك خالد راديو فعلا الثلاثه اعلانات التى ذكرتها اكثر من ممله وزى مايكون فعلا بيحفظوا الناس الاعلان وياريت يكون اعلان مفيد ولا حتى مسلى او ممتع
ربنا يصبرنا على هذا التخلف الاعلانى المتزايد ولاحياه لمن تنادى
اشكرك على مرورك
والى لقاء

moony293
07-10-2007, 01:11 AM
اكتر اعلان بيستفزني بتاع ياسمين عبد العزيز والقرد
وكمان انتوا نسيتوا اعلانات بتعاة مصر بتتحرك ده
ياربي ارحمني
اللي هو انت مين فيهم
ولا حول ولا قوة الا بالله

om elbanat
07-10-2007, 01:24 PM
اكتر اعلان بيستفزني بتاع ياسمين عبد العزيز والقرد
وكمان انتوا نسيتوا اعلانات بتعاة مصر بتتحرك ده
ياربي ارحمني
اللي هو انت مين فيهم
ولا حول ولا قوة الا بالله
السلام عليكم
مرحبا بك monny واضح ان فيه اجماع كبير على استفزار اعلان ياسمين مع القرد وان شاء الله بعد رمضان عاوزة اعمل احصاء على اكثر الاعلانات سخافه
اشكركعلى مرورك
مع تحياتى
والى لقاء

kitten
11-10-2007, 04:12 PM
انتو كلكم مجمعين علي ان اعلان ياسمين رخم طب ما تشوفو اعلان ميلودي بتاع البنت اللي شبه عريانة دي الواحد بيبقي قرفان يتفرج علي القذارات دي

om elbanat
13-10-2007, 09:39 AM
انتو كلكم مجمعين علي ان اعلان ياسمين رخم طب ما تشوفو اعلان ميلودي بتاع البنت اللي شبه عريانة دي الواحد بيبقي قرفان يتفرج علي القذارات دي
السلام عليكم
اهلا بيكى kitten طبعا اعلانات ميلودى حاجه تقرف ولله الحمد انا لست متابعه من زمان قوى لهذه القناه والكل فعلا بيعترض على اسلوب اعلاناتهم ولكن لاحياه لمن تنادى
ربنا يهدى ويمكن صاحب القناه بعد وفاته يحاولوا انهم يعدلوا من اسلوب القناه لانه والله اعلم له حساب على ذلك
ولاننسى قول الرسول صلى الله عليه وسلم :
من سن فى الاسلام سنة حسنة فعمل بها كان له أجرها ومثل أجر من عمل بها لا ينقص من أجورهم شيئا ومن سن في الإسلام سنة سيئة كان عليه وزرها ووزر من عمل بها من بعده لا ينقص من أوزارهم شيئاً) خرجه مسلم في صحيحه .حديث صحيح
جزاك الله خيرا
مع تحياتى
والى لقاء

أبو تقي
19-10-2007, 06:44 PM
بعد مساء الخير أختي الكريمه أم البنات

أشكرك جدأ أتحتيلي الفرصه أطلع الغيظ إللي داخلي

مفيش غير إعلانات ميلودي تريكس

عاشو يا رجاله جيبين وحده أول مره أشوفها في العلم كله وشكلها أعوذ بالله

والثاني بتاع ميعاد حمومي جه بموووووووووووووووووت من الغيظ

مشكوووووووووووووووووووووور

أبو تقي
19-10-2007, 06:59 PM
بعد مساء الخير أختي الكريمه أم البنات

أشكرك أتحتيلي الفرصه لكي أتنفس وأخرج الغيظ إللي داخلي

إعلانات ميلودي تريكس يا ساتر

بتاعه عاشو يا رجاله جيبين وحده اعوذو بالله أول مره أشوف زيها في العالم كله

والثانيه بتاع ميعاد حمومي جه بموووووووووووووووووووووووووووووووووت من الغيظ

مشكووووووووووووووووووور

om elbanat
20-10-2007, 12:08 AM
السلام عليكم
والله ياابو تقى انا ولله الحمد مش بشوف اى قناه من قنوات ميلودى عامله لها مقاطعه لسوء برامجها واعلاناتها المستفزه جدا ربنا يهدى اصحاب هذه القناه
ومعك حق طبعا انك تكون متضايق من هذه النوعيه المنحدره من الاعلانات
اشكرك على مرورك
والى لقاء

أهلاوى شديد
20-10-2007, 03:42 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شكرا للاستاذة ام البنات على الموضوع الهادف ده

وفيه اعلانات كتير اوى بتستفز الواحد بس خلاص مغصوبين عليها وده سبب مهاجرتى للتليفزيون نهائيا من حوالى سنة وانا مقاطعه من كتر زهقى للاعلانات ومش بتابعه الا اوقات الماتشات بس

واكتر اعلان يعصبنى هو اعلان حديد عز الدخيلة بتاع اكبر شركات فى كل دولة ده بتخنق منه جدا

وشكرا على الموضوع

بس لى ملاحظة مش المفروض المكان المناسب للموضوع ده هو قاعات المناقشات ؟ مش قاعة فك التكشيرة !!

وشكرا لكى على الطرح المفيد وجزاكى الله خيرا

om elbanat
26-10-2007, 06:42 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا للاستاذة ام البنات على الموضوع الهادف ده
وفيه اعلانات كتير اوى بتستفز الواحد بس خلاص مغصوبين عليها وده سبب مهاجرتى للتليفزيون نهائيا من حوالى سنة وانا مقاطعه من كتر زهقى للاعلانات ومش بتابعه الا اوقات الماتشات بس
واكتر اعلان يعصبنى هو اعلان حديد عز الدخيلة بتاع اكبر شركات فى كل دولة ده بتخنق منه جدا
وشكرا على الموضوع
بس لى ملاحظة مش المفروض المكان المناسب للموضوع ده هو قاعات المناقشات ؟ مش قاعة فك التكشيرة !!
وشكرا لكى على الطرح المفيد وجزاكى الله خيرا
السلام عليكم
اولا ارجو ان تقبل اعتذارى على عدم الرد على مداخلتك منذ فتره
ثانيا فعلا عند حضرتك كل الحق اعلان عز الدخيله يخنق
والحمد لله انك لاتشاهد التليفزيون كثيرا لان ربعه برامج والباقى اعلانات
ممكن هذا الموضوع يتم وضعه فى قاعه المناقشات ولكنى اخطأت فى وضعه هنا عند حضرتك كل الحق
تقبل تحياتى

سمسومة
02-11-2007, 01:07 AM
أنا بشكرك جدا على الموضوع الرائع ده هيه فعلا إعلانات الأيام حاجة مستفزة جدا مش بس الإعلانات
أكتر إعلان بيغظني بتاع ميلودي تتحدى الملل يا ساتر إلا بوبي دي معرفش إيه لزمتها
ولا الإعلان بتاع ميلودي تونز مش فاهمة إيه الهبل ده قال واحد أعد يشحت ومرة واحدة يتكلم إنجليزي
هوه في شحات بيعرف إنجليزي برضه
وكمان الإعلان بتاع أنا مش عارفة أقول عليه إيه لأني مش فاهماه خالص إعلان غريب أوي
اللي بيقول هذه غرفتي وهذا مسبحي وهذه وهذه وهذه إعلان أهبل ورخم موووووووووت

الدكتورة نسيبة
02-11-2007, 07:02 PM
ايه الموضوع الحلو ده يا ام البنات

انا اكتر اعلانات بتستفزنى اللى بتيجى على قناة ميلودى بكل انواعها سواء بتاع نتحدى الملل دى ولا الاعنات التانية اللى مش ليها لزمة ودلوقتى بقى بيجى اعلان توعية متخلف عشان نبطل التدخين او الادمان

ربنا يهدى يارب

تسلم ايدك

ريـم
03-11-2007, 06:29 PM
أكتر إعلان بيستفزني؟
مممممم..
إعلانات السمنة ..
لما تقعد تجيب طبقين واحد فلاحي و التاني روابي ولا الهانم مثلاً
و تقعد تاكل .. و يا سلاااااااااااام، ماتعرفش الفرق..
و كمان ايه بتاكله كله و مستعدة تاكل تاني ..
مش بحب إعلانات السمنة خالص !
مين إللي هياكل طبقين سمنة؟ و متيعرفش الفرق؟ و كمان عايز تاني؟
المهم، الموضوع حلو أوي يا أم البنات..
تحياتي..

om elbanat
05-11-2007, 09:54 PM
أنا بشكرك جدا على الموضوع الرائع ده هيه فعلا إعلانات الأيام حاجة مستفزة جدا مش بس الإعلانات
أكتر إعلان بيغظني بتاع ميلودي تتحدى الملل يا ساتر إلا بوبي دي معرفش إيه لزمتها
ولا الإعلان بتاع ميلودي تونز مش فاهمة إيه الهبل ده قال واحد أعد يشحت ومرة واحدة يتكلم إنجليزي
هوه في شحات بيعرف إنجليزي برضه
وكمان الإعلان بتاع أنا مش عارفة أقول عليه إيه لأني مش فاهماه خالص إعلان غريب أوي
اللي بيقول هذه غرفتي وهذا مسبحي وهذه وهذه وهذه إعلان أهبل ورخم موووووووووت

السلام عليكم
مرحباً بكِ سمسومه واشكرك على مداخلتك
واضح جدا انه فيه اجماع على اعلانات قناه ميلودى الاستفزازيه بس للاسف لاحياه لمن تنادى
وطول مافيه ناس متابعه مثل هذه القنوات يبقى مفيش امل للاصلاح
الاصلاح يأتى من انفسنا اولا
واكيد القنوات دى بتعمل احصاء وبحث لمتابعه عدد المشاهدين فتخيلى بقى لو حصل وكان فيه اجماع على عبط وهبل مثل هذه الاعلانات هما هيعملوا ايه علشان يرجعوا ثقه المشاهد من تانى
طبعا كلامى زى قلته بس اهوة بحاول نقول وخلاص وعلى الله قصد السبيل
تقبلى تحياتى
والى لقاء

blackpearl
18-12-2007, 12:32 AM
السلام عليكم
فكره موضوعنا هتبقى عن الاعلانات واللى بحس ان فيها اعلانات كتير قوى بتستخف بعقول المشاهد مع ان الاعلان دا فن ودراسه ومهاره ولكن نقول ايه ماعلينا
انا هبدأ باعلان بيستفزنى قوى لما بشوفه وهو
اعلان اسمه بيزون او كلك حركات واطباق طائره فى الجو وناس بتضرب ناس يعنى انا او غيرى يشرب منه ويبقى اهبل رسمى يفضل يرمى فى اطباق وكوبايات واهو كله حركات
:girl10: [/COLOR][/SIZE]

اهو انا بقى-رغم اتفاقى معاك ف الرأى بالنسبة لفكرة الاعلان-الا انى هموت الاقيه فيديو عشان المزيكا التحفة اللى فيه..

الأدهم
25-12-2007, 01:54 AM
الموضوع ده كبير فعلا .. الغليان اللى الواحد بيبقى فيه وخاصة إذا كان متابع موضوع نقاشى مثلا يساوى كتير .. أنا مش محترف مشاهدة إعلانات لكن أكاد أجزم أنا بمجملها صنعت للإثارة والإستفزاز لجذب المشاهد ولو بأقبح الوسائل .. وبعد شكرى وتقديرى لإثارتك هذا الموضوع أرجو أن تسمحى لى بالتوجه للأخ أبو منة بالتحية والتقدير لرده على هذا الموضوع . مع تقديرى لأم البنات

العراقية85
26-12-2007, 05:32 PM
عاشت الايادي على الموضوع
انا اكتر حاجه باكرهها بجد اعلان كريست ده اللي الولد بيعمل اسنانه مسوسه ويروح على ابوه الدكتور..والهبل هنا لما الاب يعمل..تررررررراااااا
قمه بالهبل


Photo Gallery