المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تعرضت لإحداث مؤلمة

دموعك نصيبك
03-10-2006, 02:14 AM
انا امبارح كنت جالس على السرير وفجاه وانا اعد شاهدة الانسانه اللى انا حبيتها وخدعتنى
فحبيت انا اقوم من على السرير مقدرتشحسيت انى ميت جسمنين وبتنفس عادى يعنى ولا ايدى بتتحرك ولا قدر انى ارفع جسمى من على السرير وبعدها بحوالى 15 دقيقه قامت عادى ممكن حضرتك تقولى ايه معانى الكلام ده تحياتى **دموعك نصيبك**كل عام وانتم بخير

د.عادل
12-10-2006, 11:31 AM
انا امبارح كنت جالس على السرير وفجاه وانا اعد شاهدة الانسانه اللى انا حبيتها وخدعتنى
فحبيت انا اقوم من على السرير مقدرتش حسيت انى ميت جسمانياً وبتنفس عادى يعنى ولا ايدى بتتحرك ولا قدر انى ارفع جسمى من على السرير وبعدها بحوالى 15 دقيقه قامت عادى ممكن حضرتك تقولى ايه معانى الكلام ده تحياتى **دموعك نصيبك**كل عام وانتم بخير
بسم الله الرحمن الرحيم

اخي العزيز
واضح انك تعرضت لإحداث مؤلمة أثرت على حالتك النفسية تأثير سلبي.
ما تعرضت له هو إشعار بالخطر، ويجب ان تنتبه بأنك معرض لمخاطر كبيرة مستقبلاً.
يجب عليك الا تنخرط وتندمج في هذه الإنفعالات السلبية، فقد تؤدي لما لا يحمد عقباه، وخاصة انك في مقتبل العمر، والحياة امامك وستتعرض لما هو اكبر من ذلك، فعلي ان تتفاعل بإيجابيه مع مثل هذه الاحداث، وان تحول تفكيرك لما يسعدك فور تذكر اي موقف او حدث يؤلمك، لاتستسلم وقوي إرادتك واقتنع بانك جميع امورك بيد الله، ولن يصيبك الا ما كتبه الله لك، واعلم بانك محظوظ لسببين:
الاول : انك علمت بخداعها مبكراً وقبل ان تزداد العلاقة ويزداد تعلقك بها اكثر من ذلك.
الثاني: انك تعلم الان قدرتك على مثل هذه المواقف والتفكير بها.

اثق بانك قوي الإرادة والعزيمة وانك ان شاء الله ستتخطى هذه المرحلة، وسيعوض الله بافضل منها ان شاء الله.

تحياتي للجميع.