المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بيان هام – اختطاف رئيس

خد القمر
03-07-2006, 04:56 AM
في وسط الغم علي ما فات والهم من القادم الآت – تأتي البسمة من طُرفة عابرة أو مزحة شاردة – وبعد أن ينتهي الابتسام ونتأمل المعني نعود لغم حزننا ومخاوف همنا – ومهما كانت الأزمة فلها نهاية – أما البسمة فستظل دائما بسمة وصلتني هذه الطرفة علي هاتفي الجوال – لعلها قديمة ولكنها الآن خير تعبير عن الحال (!)، نعيد صياغتها لإبراز دلالتها :

في بيان هام للخصوص والعوام – تم الإعلان عن اختطاف رئيس البلاد حبيب العباد (أي بلاد وأي عباد !!!!). وهدد المختطفون بقتل "فخامته" إن لم يأخذوا فديته – مليون جنية عملة محلية ومثلهم دولارات أمريكية – وتوعدت حفنة المجرمين الأشرار بحرق "فخامته" بالبنزين والسولار – إن لم يستلموا المليونين في مدة أقصاها يومين.

ونعلن لشعبنا العظيم (!!) الصابر علي النوائب والبلايا – من مُهمشين وطفشانين ورعايا وعبيد سبايا – أنه قد تم فتح باب التبرع لعملية إنقاذ وطنية لحماية سمعة البلاد الدولية - علي ألا تقل مساهمة الفرد الواحد عن عشرة لتر سولار أو خمسة لتر بنزين (عالي الأوكتين)، وللتسهيل عن كاهل المواطنين يمكن قبول أقراص "الجلّة" من إخوانا الفلاحين.

بقلم: هشام الناصر (http://imbh.net/cms/news.php?newsid=fmbh51151514508)

mohamed95
03-07-2006, 05:22 AM
في وسط الغم علي ما فات والهم من القادم الآت – تأتي البسمة من طُرفة عابرة أو مزحة شاردة – وبعد أن ينتهي الابتسام ونتأمل المعني نعود لغم حزننا ومخاوف همنا – ومهما كانت الأزمة فلها نهاية – أما البسمة فستظل دائما بسمة وصلتني هذه الطرفة علي هاتفي الجوال – لعلها قديمة ولكنها الآن خير تعبير عن الحال (!)، نعيد صياغتها لإبراز دلالتها :

في بيان هام للخصوص والعوام – تم الإعلان عن اختطاف رئيس البلاد حبيب العباد (أي بلاد وأي عباد !!!!). وهدد المختطفون بقتل "فخامته" إن لم يأخذوا فديته – مليون جنية عملة محلية ومثلهم دولارات أمريكية – وتوعدت حفنة المجرمين الأشرار بحرق "فخامته" بالبنزين والسولار – إن لم يستلموا المليونين في مدة أقصاها يومين.

ونعلن لشعبنا العظيم (!!) الصابر علي النوائب والبلايا – من مُهمشين وطفشانين ورعايا وعبيد سبايا – أنه قد تم فتح باب التبرع لعملية إنقاذ وطنية لحماية سمعة البلاد الدولية - علي ألا تقل مساهمة الفرد الواحد عن عشرة لتر سولار أو خمسة لتر بنزين (عالي الأوكتين)، وللتسهيل عن كاهل المواطنين يمكن قبول أقراص "الجلّة" من إخوانا الفلاحين.

بقلم: هشام الناصر (http://imbh.net/cms/news.php?newsid=fmbh51151514508)
والله أنتي باين عليكي مستبيعه ياخد القمر
وبعدين مين اللهبل اللي حيتبرع ده
ده الواحد يتبرع لأنقاذ كلب ولا يتبرع لفخامته
أيوه أيوه لوكان بالبنزين والسولار ماشي
أنا متبرع بالبنزينه بحالها ومستعد أمدهم بالكبريت
عاشان ده السلاح الوحيد المسموح بحمله في البلاد
ويجعله عامر................

kalecoper
03-07-2006, 05:25 AM
هايل يا خد القمر جيتى على الجرح
صحيح احنا فقرا طبعا مهما شفطوا البلد بس مستعدين نبيع هدومنا و نتبرع بجاز ببنزين اللى نعرف نجيبه بس دى مش نكته دى امنيه

نادر فؤاد
04-07-2006, 12:00 AM
من عندى محطة بنزين عشان باقى العائله

خد القمر
04-07-2006, 02:36 AM
والله أنتي باين عليكي مستبيعه ياخد القمر
وبعدين مين اللهبل اللي حيتبرع ده
ده الواحد يتبرع لأنقاذ كلب ولا يتبرع لفخامته
أيوه أيوه لوكان بالبنزين والسولار ماشي
أنا متبرع بالبنزينه بحالها ومستعد أمدهم بالكبريت
عاشان ده السلاح الوحيد المسموح بحمله في البلاد
ويجعله عامر................
انا مستبيعه ليه يعني مش خايفه علي عمري
اكيد طبعا هاتتبرع معروف عن ابناء مصر المروئه والشهامه هع هع هع هع

خد القمر
04-07-2006, 02:38 AM
هايل يا خد القمر جيتى على الجرح
صحيح احنا فقرا طبعا مهما شفطوا البلد بس مستعدين نبيع هدومنا و نتبرع بجاز ببنزين اللى نعرف نجيبه بس دى مش نكته دى امنيه
الف سلامه عليكي من الجروح اكيد طبعا ماتقولش اديتنا ايه مصر قول هاندي سولار لمصر ياااااااااااااااااااااااااااااااااا روح قلبي من جوا يا مصر طنطنااااااااا اعوا اعوا تيتيتيتيتتت

ضابط شرطة
04-07-2006, 12:35 PM
هههههههههههههههههههههههه

جامده جدا

انا متبرع ببير نفط

شكلنا هنروح ورا الشمس

بس على فكره مكرر (!)

بس على فكره تانية بقى

حلوة برضه

arabey
04-07-2006, 10:42 PM
وانا حتبرع بالكبريت ولضمان الاشعال حتبرع بطقم ولاعات
كان الله فى عون العبد ما دام العبد فى عون اخيه

برنسيسة مصر
04-07-2006, 11:18 PM
يالهوووووووووووووووووووووووووووووووووووي عليكي ياخد القمر:no:
انا والله خايفه عليكي جدا
هاتودي نفسك فس ستين داهيه وهاتتخدي قمل دوله قصدي امن دوله
الموضوع جميل جدا بس خلي بالك من نفسك باه ياسكر
وتشكري على الموضوع الجميل ده:f2:

خد القمر
05-07-2006, 01:09 AM
بشكركم ولا ورا الشمس ولا حاجه مادام كله كلام في كلام
من امتى الكلام رجعنا لورا او جابنا لادام
والاخ ضابط شرطه ازاي محبط سياسيا اوعا يكون منيhttp://www.egyptsons.com/misr/images/smilies/old/no.gif

ضابط شرطة
05-07-2006, 01:07 PM
والاخ ضابط شرطه ازاي محبط سياسيا اوعا يكون منيhttp://www.egyptsons.com/misr/images/smilies/old/no.gif
ازاي يا خد القمر ؟؟؟:nooo:
ده سعادتك واللي زيك هم اللي بيعطونا الامل في المستقبل :y1:
وهم اللي بيشيلوا الاحباااااااااااااااااااااااااااااط اللي انا فيه :3:

ربنا يخليكي لمصر و ما يخلي اللي ف بالي :3:

مشكوووووووورة وربنا يعينك و يعينا :f:

ظبووووووووووووووووووووووووووووط
ووووووووووووووووووووووووووو
وووووووووووووووووووووووو
ووووووووووووووووووو
وووووووووووووو
ووووووووو
وووووو