المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : شوفوا عيال اليومين دول بيفكروا ازاى .. عبقرية

دعاء ثابت
29-06-2006, 04:36 AM
السلام عليكم عاملين اية فاكرين زمان لما كنا نسال الاطفال الصغيرة عايزين تطلعوا اية على طول بكل ثقة وبدون اى تردد عايز اطلع ضابط ههههههههههه حتى انا بيقلولى وانا صغيرة مرة بيسالونى عايزة تطلعى اية قلتلهم ضابط كانت الفكرة بقى ان الضابط اية حاجة كدة اوعى وسع مفيش زيها حتى كلكم كدة افتكروا اية الامنية الاولى بتاعتكم زمان هتقولوا ضابط الغريبة بقى ان الاطفال اليومين دول تسالهم عايزين تطلعوا اية يردوا بكل ثقة وبدون اى تردد لعيب كورة هههههههههههه العيال فهمت ياناس حتى العيال فهمت الدنيا ماشية ازاى والبنات بقى الاطفال اللى زمان كانوا بكل ثقة عايزة اطلع دكتورة دلوقتى عايزة اطلع نانسى عجرم ههههههههههه مطربة يعنى الجميل بقى ان انا مبسوطة جدا حتى الاطفال فهموا فى السياسة شفتوا التقدم والتمودن ههههههههههه الاطفال عايزين يزودا الدخل القومى كل الولاد لعيبة كورة وكل البنات نانسى عجرم تخيلوا بقى الدولارات اللى هتترمى علينا بس الحمد للة انا بقى عندى فى البيت عبقرى مبيهمهوش الفلوس ودة ان شاء الله هيكون زويل المستقبل باذن الله ابن اخويا مرة بسالة عايز تطلع اية يا عين عمتو فكر كتير جدا ورد بكل ثقة سواق مكروباص طبعا انا حطيط ايدى على بقة علشان اسكتة لحسن حد يسمعة ويحسدة قولوا ماشاء الله ............ يالة بقى عايزة كدة بكل ثقة وبدون تردد كل واحد يحكى زمان ايام العبقرية كان عايز يطلع اية ولما عقلة راح طلع اية ووطوا صوتكم علشان الحسد هههههههه

sendrela
29-06-2006, 05:45 AM
حلووووووو جدا الموضع بتاعك يا دعاء بس المشكلة انة مابقاش فى اطفال دلوقتى خلاص برائة الاكفال دى راح عليها يعنى كويس اوى ان ابن اخوكى قالك سواق ميكروباص ومقالش حرامى ولا حاجة تانية زمان كانوا بيسالونا علشان كنا اطفال دلوقتى الاطفال هم اللى بيسالوا

دعاء ثابت
29-06-2006, 06:06 AM
حلووووووو جدا الموضع بتاعك يا دعاء بس المشكلة انة مابقاش فى اطفال دلوقتى خلاص برائة الاكفال دى راح عليها يعنى كويس اوى ان ابن اخوكى قالك سواق ميكروباص ومقالش حرامى ولا حاجة تانية زمان كانوا بيسالونا علشان كنا اطفال دلوقتى الاطفال هم اللى بيسالوا
سندريلا منورة وشكرا لمرورك الجميل والله فعلا معاكى حق الاطفال مبقتش اطفال بس انتى هربتى لية مش هسيبك الا لما تحكيلى كنت زمان عايزة تطلعى اية وطلعتى اية يالة ارجعى ومتحرمناش من العبقرية بتاعة زمان

wight_knight
29-06-2006, 07:59 AM
انا شايف ان الموضوع مبكى وليس مضحك
اذا اردت ان تعرف حاضرا الامة فانظر الى شبابها واذا اردت ان تعرف مستقبلها فانظر الى اطفالها
وشبابنا الحمد لله على القهاوى وفى الكفى شوب وفى استادات الكورة وممكن يضربوا بعض ويموتوا بعض علشان ماتش كورة
والاطفال بتعتنا عايزة تطلع لعيبة ومغنيات هو ده مستقبل الامة
عندما كان يسألوا الطفل ايام عزة الاسلام ماذا تريد أن تكون يقول مجاهد فى سبيل الله
وفى الغرب بيل جيتس اسس شركتة وهو لسة معداش 15 سنة وبالاعتماد على نفسة
فلا حول ولا قوة الا بالله

دعاء ثابت
29-06-2006, 08:33 AM
انا شايف ان الموضوع مبكى وليس مضحك
اذا اردت ان تعرف حاضرا الامة فانظر الى شبابها واذا اردت ان تعرف مستقبلها فانظر الى اطفالها
وشبابنا الحمد لله على القهاوى وفى الكفى شوب وفى استادات الكورة وممكن يضربوا بعض ويموتوا بعض علشان ماتش كورة
والاطفال بتعتنا عايزة تطلع لعيبة ومغنيات هو ده مستقبل الامة
عندما كان يسألوا الطفل ايام عزة الاسلام ماذا تريد أن تكون يقول مجاهد فى سبيل الله
وفى الغرب بيل جيتس اسس شركتة وهو لسة معداش 15 سنة وبالاعتماد على نفسة
فلا حول ولا قوة الا بالله
والله انا معاك فعلا فى كل الكلام اللى قلتة وشر البلية ما يضحك بس انا حبيت اعرف من الموضوع كل عضو كان زمان نفسة يطلع اية ودلوقتى طلع اية يعنى من بابا فك التكشيرة فعلا لكن لو اتكلمنا جد كل الكلام الى قلتة فعلا مبكى وبالنسبة لبيل جيتس او غيرة من عباقرة الغرب فمعروف عننا ان اطفالنا بياخدوا من الغرب سيئاتة ويتركو حسناتة بس انا بقول ان الابوين عليهم عامل كبير جدا فى تقويم الاطفال لكن نقول اية بقى على اباء وامهات هذا الزمن كارثة وفعلا لا حول ولا قوة الا بالله

ابن البلد
29-06-2006, 09:18 AM
طيب ماهم نصحين أهم :d

camella
29-06-2006, 11:24 AM
والله معاكي حق الاطفال ايام زمان كانو يا دوب يروحو المدرسة ويرجعو البيت يشوفو افلام كرتون وحلمهم لما يكبرو يبقو زي سوبر مان ولا هيركليز اقوياء وابطال اما اطفال الايام حلمها بقى تكبر وتقلد الابطال التانيين زي نانسي هانم وهيفا باشا وعمرو بية دياب تلاقي البنت في عز برائتها عندها يا دوب خمس سنين واقفة بتقلد حد من المطربات وبتغني لها واهلها فرحانيين بيها وبيشجعوها ويزقفولها (بصراحة بيلبقلها) والاب بياخد ابنو عند الحلاق وبيقلو عاوز تحلق له زي اكس من المطربيين ..
ما علينا

انا زمان لما كانو بيسألوني عاوزة تبقي اية لما تكبري ؟
كنت بقول عاوزة اطلع مدرسة ( عشان اضرب كل الاولاد ):p

سالت ابني لما تكبر عاوز تبقى اية ؟
قلي عاوز اطلع بياع ترمس عشان افضل قاعد على الكورنيش واكل من غير ما ادفع فلوس :sh:

ما تقلوش حارمة الواد من الاكل ؟؟:mm:

يا خسسسسسارة تعبي وشقايا ياني يماااااااااااااا:sorry:

sendrela
29-06-2006, 02:23 PM
والله يا دودو ماهربتش ولا حاجة وادينى رجعت تانى على العموم ياستى زمان وانا صغيرة اوى قبل ما افهم حاجة بقى كان نفسى اطلع ضابط وماتستالنيش ازاى انا لحد دلوقتى بقعد اتفرج على حفلات التخرج بتاعت الكليات العسكريه كنت عبيطة بقى مش عارفة انها للاولاد بس .لكن لما كبرت شوية كان نفسى اطلع دكتورة صيدلانية او دكتورة اسنان والحمد لله دلوقتى لسة ماتخرجة من كام اسبوع كدة من كلية العلوم وقاعدة فى البيت شوفتى الدنيييييييييييا ....... ليس كل ما يتمناة المرء يدركه:'( :'( :'(

colour
30-06-2006, 06:03 AM
احسن يابنتى
خلى جيل واحد بس يطلع بيفهم فى اللى بيجرا

دعاء ثابت
30-06-2006, 06:19 AM
طيب ماهم نصحين أهم :d
طيب ما انا عارفة انهم ناصحين :3: وبعدين مقلتليش وانت صغير كنت عايز تطلع اية :baby: اوعى تقول مشرف عام بس تصدق قريبة من شغلة الضابط :y1: والنبى حرام عليك اوعى تطردنى انا غلبانة ماشى ماشى ماشى

دعاء ثابت
30-06-2006, 06:24 AM
والله معاكي حق الاطفال ايام زمان كانو يا دوب يروحو المدرسة ويرجعو البيت يشوفو افلام كرتون وحلمهم لما يكبرو يبقو زي سوبر مان ولا هيركليز اقوياء وابطال اما اطفال الايام حلمها بقى تكبر وتقلد الابطال التانيين زي نانسي هانم وهيفا باشا وعمرو بية دياب تلاقي البنت في عز برائتها عندها يا دوب خمس سنين واقفة بتقلد حد من المطربات وبتغني لها واهلها فرحانيين بيها وبيشجعوها ويزقفولها (بصراحة بيلبقلها) والاب بياخد ابنو عند الحلاق وبيقلو عاوز تحلق له زي اكس من المطربيين ..
ما علينا

انا زمان لما كانو بيسألوني عاوزة تبقي اية لما تكبري ؟
كنت بقول عاوزة اطلع مدرسة ( عشان اضرب كل الاولاد ):p

سالت ابني لما تكبر عاوز تبقى اية ؟
قلي عاوز اطلع بياع ترمس عشان افضل قاعد على الكورنيش واكل من غير ما ادفع فلوس :sh:

ما تقلوش حارمة الواد من الاكل ؟؟:mm:

يا خسسسسسارة تعبي وشقايا ياني يماااااااااااااا:sorry:
ههههههههههههههههه وقلتيها كدة من غير خوف من الحسد ماشاء الله ابنك برضة جبار بياع ترمس مرة واحدة معلش الله يعينك هتتعبى شوية معاة بس فى الاخر النتيجة هايلة بياع ترمس :good: وابن اخويا سواق مكروباص هايل طب ممكن نعرف الاتنين العباقرة دول على بعض علشان التواصل والوحدة الوطنية وبعدين هما بتوع الترمس فى لبنان كمان ما شاء الله والله ابنك دة سكر ربنا يخلهولك وشكرا على مرورك الجميل

دعاء ثابت
30-06-2006, 06:27 AM
احسن يابنتى
خلى جيل واحد بس يطلع بيفهم فى اللى بيجرا
لا هما من جة فاهمين دول ما شاء الله فاهمين قوى وبعدين مقلتيش كان نفسك تطلعى اية وشكرا على مرورك الجميل

خالد الهندسة
30-06-2006, 06:55 AM
هو الموضوع ده فكرني بمقولة شعبية بس محرجة شوية وهي "لو عايز تعيش في البلد دي كويس لازم تكشف حتة من ساقك (.....) ياتبقى رقاصة ياتبقى لعيب كرة" (مع التصرف).

شوفو ذكاء الشعب المصري ، لخص القضية في كلمتين ، ربنا يسترها علينا ويكشف الغمة .

شكرا على الموضوع .

دعاء ثابت
30-06-2006, 10:24 AM
هو الموضوع ده فكرني بمقولة شعبية بس محرجة شوية وهي "لو عايز تعيش في البلد دي كويس لازم تكشف حتة من ساقك (.....) ياتبقى رقاصة ياتبقى لعيب كرة" (مع التصرف).

شوفو ذكاء الشعب المصري ، لخص القضية في كلمتين ، ربنا يسترها علينا ويكشف الغمة .

شكرا على الموضوع .:007: يا لهوووووووووووووووووووووووووى اية المثل دة
عموما شكرا لمرورك ومقلتليش كنت عايز تطلع اية ضابط برضة ويا لهوووووووووووووووى تانى

aynad
01-07-2006, 03:19 AM
ههههههههههههههههههه
انتي موتيني من الضحك علي سواق الميكروباص ههههههه حتي ابن اخوكي طالعلك يا دودو
ما شاء الله عليكوا

انا بأة وانا صغيرة كنت بقول عايزة اطلع مدرسة علشان اضرب العيال
وبعدين قلت لا عايزة اطلع مضيفة طيران
ودلوقتي ماشاء الله بقيت بشتغل 100 حاجة
بس بلاش حسد ي جماعة علي رأي دعاء
بقيت بيبي سيتر
طباخة
غسالة
سياقة
نفاضة
غسالة مواعين
وكل اللي نفسكوا فيه وبدون اجر هههههههههههههه

دعاء ثابت
01-07-2006, 04:34 AM
ههههههههههههههههههه
انتي موتيني من الضحك علي سواق الميكروباص ههههههه حتي ابن اخوكي طالعلك يا دودو
ما شاء الله عليكوا

انا بأة وانا صغيرة كنت بقول عايزة اطلع مدرسة علشان اضرب العيال
وبعدين قلت لا عايزة اطلع مضيفة طيران
ودلوقتي ماشاء الله بقيت بشتغل 100 حاجة
بس بلاش حسد ي جماعة علي رأي دعاء
بقيت بيبي سيتر
طباخة
غسالة
سياقة
نفاضة
غسالة مواعين
وكل اللي نفسكوا فيه وبدون اجر هههههههههههههه
خلاص يا ندى انتى هتحسدينا ولا اية وبعدين مفترية من يومك عايزة اطلع مدرسة علشان اضرب العيال ياساتر وبعدين مضيفة ومروحتيش بعيد ماانتى مضيفة برضة فى شركة دودى وبودى للطيران واحمدى ربنا حد لاقى شغل كفاية انك بتشتغلى بلقمتك اية دة مفيش حمد ولا شكرانية ياساتر

saladino
02-07-2006, 09:50 PM
لاتعليق علشان معرفتش اطلع ونهار ماطلعت معرفتش انزل

دعاء ثابت
03-07-2006, 03:50 AM
لاتعليق علشان معرفتش اطلع ونهار ماطلعت معرفتش انزل
طب يعنى يا صلادينو كدة زعلتنى نادى حد من الاعضاء ينزلك المنتدى مليان خلاص بعون الله اعملك جمعية ونشترى سلم وهنزلك متخفش ومتقلقش

Photo Gallery