المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الست ستهم .. غلبتهم كلهم ..p`

ta3mia
25-08-2002, 01:22 PM
طبعا فرحتي ما تتوصفشي والكلام ده مش من عندي واللي يتغاظ هو حر واللي يحب يزغرط لينا برضو هو حر بس اللي ها ينبسط ها جيب له شكولاته

اثبتت الدراسات التي اجريت مؤخرا ان المراه تفوق الرجل في اشياء كثيره . فالمراه تتميز بقوة نظام مناعي اكثر حيويه وذاكره وابتسامه اضافه الى طول متوسط العمر لديها .

1- الدماغ

يتميز باجزاء خلايا عصبيه اكثر من تلك الموجوده في دماغ الرجل مما يعطي المراه ميزة في القراءه والحديث

2- العينان

تقل مشكلة الاصابه بعمى الالوان لدى المراه حيث ان اكثر انواع هذا المرض شيوعا اسبابه وراثيه لدى الرجال

3- الاذن

تتميز المراه بحاسة سمع اكبر حيث انها تستخدم الاذنين كلاهما عند الاستماع للمحادثه بينما يفقد الرجل حاسة السمع في مرحله مبكره من عمر 32 و38 بالنسبه للمراه

4- الانف

يمكن للمراه ان تشم قدرا ضئيلا من رائحة الحلويات والطعام

5- القلب

تعد ضربات قلب المراه اسرع من ضربات الرجل حيث تبلغ لدى المراه 90 مره في الدقيقه مقارنة بالرجل معدل 80 مره في الدقيقه

6- المعده

تعمل القناة الهضميه ببطء لدى المراه مما يتيح لجسدها وقت كافي لامتصاص المواد الغذائيه

7- النظام المناعي

يعمل النظام المناعي النشط لدى المراه على مكافحة الفيروسات والبكتيريا والفطريات على نحو اكثر فعاليه من الرجل

الست ستهم .. غلبتهم كلهم ...

ابن مصر
26-08-2002, 03:24 AM
اللهم لا اعتراض

ولا حولة ولا قوة الا باللة

انتم الخير والبركة

ابن البلد
26-08-2002, 03:39 PM
يا سلام
الدماغ والعينين
و الأنف والمعدة والفشه و الطحال والممبار والهزار والبتنجان

يعني ما سيبتيش حته في الجسم

عاش عاش

ربنا يستر علينا من حواء
لكن برضة الرجال قومون علي النساء

و مفيش بعد الكلام ده كلام
أما بالنسبة للمناعة فا دي معرفوة بالأمراض المرتبطة بالجنس وعجبييييييييييييي

موضيعك فعلا طعمية تستاهل الأكل

الست ستهم قليتهم كلهم

د. حورية البدرى
31-08-2002, 08:14 PM
أهلا طعميه
كويس ان الانسان تكون روحه المعنوية مرتفعة 00
ولكن 00
مش عاوزين نشمّت فينا حد
لكن كنت عاوزه أعرف بالضبط نوع الدراسات دى اللى أثبتت الكلام ده 00 هى دراسات علمى ولاّ أدبى أساسا 00
أنا أعرف معلومة - من صميم تخصصى - ان عدد كرات الدم الحمراء عند المرأة أقل منها عند الرجل فى الانسان العادى الطبيعى 00 وهى مكان الحصول على الأكسجين 00 لهذا نجد أن حالات الاغماء تكون أكثر عند النساء 00 وسرعة تأثرهن بالدخان أو الرائحة أو أى مظهر من مظاهر قلة الأكسجين 00هل تذكرى حالات الاغماء الجماعية للنساء - منذ سنوات - فى محافظة البحيرة ؟
ويمكن نتيجة لطبيعة تكوين المرأة هذا يزداد عدد ضربات قلبها لتضخ كمية دم أكبر وبذلك تعوّض النقص فى عدد كرات الدم الحمراء عن الرجل 0
وبالنسبة لزيادة عدد الخلايا العصبية فلا أعرف ، وان كانت طبيعة المرأة كذلك يكون هذا سبب أن عاطفتها تغلب عقلها 00 لهذا فان شهادة امرأتين تساوى شهادة رجل بسبب غلبة عاطفة المرأة 00
وغلبة عاطفة المرأة هى المتسببة فى " دمعتها القريّبه " 00 وهى صورة من صور المناعة الطبيعية والنفسية تساعدها على التجاوز الآمن للأزمات المختلفة 0

هذا من تخصصى العلمى ومعلوماتى 00 و00 رفقا بالقوارير 00لحسن حد يحسدهن !

------ د0 حورية

ابن مصر
02-09-2002, 01:53 AM
بدون تعليق:D

ta3mia
02-09-2002, 06:36 AM
مكنشي العشم ، بس احنا الستات ما بنستقواش الا علي بعض يعني يا ستي ما تقدريش تفوتي و تقولي حاجات كمان زيادة لازم نكشف المستور ادام رجالة لا بترحم و لا بتسيب رحمة ربنا تنزل

د. حورية البدرى
02-09-2002, 06:57 AM
أهلا طعميه

حمدا لله على السلامة
وان شاء الله أجازه سعيده

وانا كنت أحب أقول شئ يبسطك 00 لكن حبى للحق أكبر 00
يعنى أنا اما أتكلم صادقة ، أو أسكت 00
الحمد لله
المهم انك رجعتى بالسلامه وح تصلحى ما أفسده الصدق !
ياللا همّتك 00
:p

ابن البلد
05-09-2002, 10:05 AM
ههههههههههههههههههههههههههه

انكشفتوا واللي كان كان طعمية

Mrs. Virgo
02-04-2003, 12:55 PM
:D للتذكير والتوعيه ..

بنت مصر
02-04-2003, 01:16 PM
:D:D:D