المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : نوسة علي كرسي التعارف

الصفحات : 1 2 3 [4]

ابن البلد
05-02-2006, 06:38 PM
معلش يا نوسه مقدرتش أتابع كل الردود هسأل سؤالين وأتمنى أنهم ميكنوش مكررين ولو طلعوا مكررين خلاص مترديش :$

1- هل شعرت من قبل بطعنه من أقربهم إليك ؟

2- ما هو تعريف الصديق لك ؟

نوسة
05-02-2006, 06:41 PM
ريحة صوانى مفحفحة.......... وكوستليتة مشوحة
وباميه خضرا مسبكة......... وضلمة فيها اه مستكة
:smilie_keks: :smilie_keks: :smilie_keks:
انا اول واحد جاى يا نوسة
:eat: :eat: :eat: :eat: :eat:

اتفضل يا فؤاد يا مهندس هههههههههههههههههههههههه
قصدى يا كابو
يا سلام دة انا اتشرف يا كابوا
تحياتى اليك

نوسة
05-02-2006, 09:02 PM
[QUOTE=أسيرة الصبر][CENTER]السلام عليكم
حبيبتي الغاليه هسووووووووووون عامله ايه
مستعده:good:
يله نبتدي
وكل مافتكر سؤال هرجعلك

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
اهلا يا هريسة منورة
اكيد يا ستى مستعدة والحمد لله

من هي نوسه؟

نوسة هههههههههه عضوة واخت ليكم هنا فى المنتدى وبتحبكم اوى

كيف تعرفت علىمنتدى أبناء مصر؟

عرفتة ازاى انا رديت على ام احمد فى السؤال دة هجيبة كوبى ليكى
انا كنت مشتركة فى جروب من جروبات الياهو وكنت مبسوطة بية جدا وكان بريدى بيتملى رسايل من الجروب كل يوم ومرة بفتح بريدى لقيت رسالة من لؤلؤة المشرق وفتحها وكانت عبارة عن نشرة شهرية وكنت بستغرب دول جابوا اميلى وبيبعتولى ازاى وانا معرفش اساسا منتديات يعنى اية
ومرة فى النشرة جة فيها برنامج انا كنت بدور علية ودوست على الربط ودخلت وكان مجموعة برامج منزلاهم البروف سمسمة وعجبونى جدا وكانت بتجينى النشرة على طول وبقيت بنتظرها وبحب مواضيعها جدا ومكنتش بعرف ادخلها الا من النشرة مكنتش لسة اعرف انى احفظ الموقع فيفوريت
الى ان فى مرة عجبنى برنامج وحملتة وحبيت ارد واشكر سمسمة فطلب منى التسجيل وكانت اختى جانبى وجات هى تسجل ومكملتش باقى البيانات وقامت كملت انا التسجيل بكل بيناتى ما عدا اسم اختى الموجود لغاية النهاردة ههههههههههه وسجلت ودخات المنتدى وكتبت شكر لسمسمة ومن هنا عرفت طريق المنتدى
وقبلها كنت بعت بعت رسالة للادارة اسأل عن الموضوعات اللى بتجينى بحب ابعتها فور ورد للجروب بس بتوصل شكلها متغير واتفأجات انة رد عليا وكنت بقول مين احمد صلاح دة مكنتش اعرفة لسة
ومن هنا عرفت طريق المنتدى برسائل بريد المنتدى

المستوى الدراسي...؟؟؟

انا خلصت ليسانس الاداب جامعة القاهرة وكنت بدرس وثائق ومكتبات واتخصصت مكتبات

كيف كانت طفولتك؟

الحمد لله كانت ولا زالت طفولتى جميلة

متى فكرت دخول الشبكة العنكبوتية ولماذا ؟

اول مرة اتعاملت مع الكمبيوتر كان من 10 سنوات وكنت بخاف المسة احسن حاجة فية تبوظ وبعدين بابا قالى كل حاجة بتتصلح وشجعنى وكنت الاول بلعب جيمز
واول مرة اتعاملت فيها مع الانترنت كان منذ 6 سنوات كنت بدخل موقع جميل للصور وكنت بقعد علية با الساعات احمل منة صور وبدأت اتجول شوية شوية وانا خايفة منة
ومكنتش اعرف حاجة عن الشات ولا اى حاجة عن الماسنجر الا ان جأت احدى صديقاتى ونزلت الماسنجر وكلمت اصدقائها وشدنى العالم الغريب دة وبعدها دخلت معاهاجروب من جروبات الياهو وعجبنى جدا وبعدها دخلت المنتدى هنا واصبح كل وقتى على النت هنا فى منتدانا الجميل

أين تجد نوسه نفسها؟

حاليا اجد نفسى فى المنتدى ووسطكم جميعا

منتدانا هو بيتنا الثاني ماالذي ينقصه في اعتقادك؟؟

الحقيقة المنتدى متكامل الحمد لله ويسودة المحبة والاحترام بين الاعضاء والكل حريص على شعور الاخر
ودة انا لمستة من تعاملاتى مع الجميع لكن انا نفسى التفاعل يكون اكتر من كدة يعنى بلاقى مواضيع كتيرة الردود فيها مثلا 9 والمرور او الذين شاهدوا الموضوع 90 طيب هيحصل اية لو الاعضاء شاركوا كاتب الموضوع بكلمة شكرا لتعبك ودة بعيد عن المجاملة انا مش بدخل اجامل ولكن اقل حاجة لما ادخل اشكر كاتب الموضوع لانى اكيد بستفيد من اى حاجة مكتوبة

صفه تتمنى ان تكون فيكٍ وصفه اخرى تتمنى ان تتخلصي منها ؟

الصفة اللى اتمنى تكون فيا هى عدم التسرع لانى كتير متسرعة

الصفحة اللى اتمنى اتخلص منها هى السذاجة ساعات بحس انى عبيطة ههههههههههههههههه
لانى بصدق اى حاجة تتقال قدامى وكتير فى البيت يقولوا اى حاجة قدامى وانا انفعل مع ما يقولون واقولهم بجد وابقى متحفزة كدة ومشدودة ومنتظرة وهم بيشتغلونى كتير ويقعدو يضحكوا عليا

موقف مضحك مر عليكي؟؟

كتير لانى كمان بضحك على طول بس موقف قطتتى اللى كانت بتعيط والدكتور قال انها عايزة تتجوز دة وقعنى من الضحك

اكله مبتحبيهاش؟

هو الحقيقة انا مش بحب الخضار والسلطة

موقف محرج؟؟

مش حاضرنى اى موقف محرج الحقيقة

ماهو جدولك بالكامل من يوم ما تقومي الى ما تنامي؟؟

جدولى هههههههههههههه النت بوظ جدولى

انا بصحى اقعد على النت افطر وانا قاعدة علية لان زوجى بيكون فى شغلة بقوم وقت ما يرجع البيت للغداء
الساعة 2الظهر ونتغدى على الساعة 3وبعدين بنقعد نتفرج على التليفزيون وينزل هو تانى الساعة 5 تلاقينى الساعة 5 ودقيقة على النت تانى لغاية 10 با الليل وتانى اقوم للعشاء ونسهر شوية
احيانا استأذنة وادخل تانى واحيانا الم الدور هههههههههههههههههههه
لما بكون برة البيت ببقى متضايقة اوى انى مش على النت
بيتخلل دة لو امير معايا مش عند ماما طبعا بسيب الجهاز وبقعد العب معاة بس هو مع ماما على طول لاننا فى عمارة واحدة علشان كدة هو اغلب الوقت معاهم ومع اختى

شو هو ترتيبك بين

انا الرابعة بيسبقنى بنت وولدين وبعدى بنت احنا 5

متى انضربتٍ آخر مررة .. ليش .. ومن ضربك؟

الحقيقة يا اسيرة مبدأ الضرب فى بيتنا مرفوض لكن فى مبدأ العقاب او الحرمان من حاجة بنحبها

ما هو أفضل اسم ولد عندك؟..وافضل اسم بنت؟

الولد طبعا امير

البنت ندى نور
والاولاد عمرو حسام قضبى المنتدى الاهلى والزمالك هههههههههههههه
ودول 4اسماء اخترتهم للتؤائم لو ولدين او بنتين ههههههههههههههه

اختاري عشر اعضاء من بنات وشباب تاخديهم معاكي رحله تختاري مين؟

اختار مين صعبتى السؤال يا اسيرة لانى احب يكون الكل معايا

طيب هنختار 5بنات هههههههههههههههه كل بنات المنتدى

و5 اولاد برضوا كل شباب المنتدى هههههههههههههههههه

عضو وعضوه قريبين لقلبك؟

عمرو صالح وبوكى بوكى هم اقرب اتنين ليا اقدر افتح قلبى واتكلم معاهم وكانى اتكلم مع نفسى

أعضاء ترتاحي لوجودهم بالمنتدى؟

الكل بجد مش كلام لكن احب والاتاح لتواجد الكل

انا عارفه كترت بالاسئله بس استحمليني وعندي كمان اسئله كتيييييييييير بس صعبت عليا وحطيتلك بس السؤالين اللي فوق ياهسووووون:y1:

هريسه

هم دول سؤالين يا هريسة هههههههههههههههههههه:sad:

عموما البيت بيتك ونورتينى فعلا

حضورك اسعدنى كثيرااااااااااااااااا

نوسة
05-02-2006, 09:05 PM
[ =أسيرة الصبر][CENTER]السلام عليكم
حبيبتي الغاليه هسووووووووووون عامله ايه
مستعده:good:
يله نبتدي
وكل مافتكر سؤال هرجعلك

اهلا يا هريسة منورة
اكيد يا ستى مستعدة والحمد لله

من هي نوسه؟

نوسة هههههههههه عضوة واخت ليكم هنا فى المنتدى وبتحبكم اوى

كيف تعرفت علىمنتدى أبناء مصر؟

عرفتة ازاى انا رديت على ام احمد فى السؤال دة هجيبة كوبى ليكى
انا كنت مشتركة فى جروب من جروبات الياهو وكنت مبسوطة بية جدا وكان بريدى بيتملى رسايل من الجروب كل يوم ومرة بفتح بريدى لقيت رسالة من لؤلؤة المشرق وفتحها وكانت عبارة عن نشرة شهرية وكنت بستغرب دول جابوا اميلى وبيبعتولى ازاى وانا معرفش اساسا منتديات يعنى اية
ومرة فى النشرة جة فيها برنامج انا كنت بدور علية ودوست على الربط ودخلت وكان مجموعة برامج منزلاهم البروف سمسمة وعجبونى جدا وكانت بتجينى النشرة على طول وبقيت بنتظرها وبحب مواضيعها جدا ومكنتش بعرف ادخلها الا من النشرة مكنتش لسة اعرف انى احفظ الموقع فيفوريت
الى ان فى مرة عجبنى برنامج وحملتة وحبيت ارد واشكر سمسمة فطلب منى التسجيل وكانت اختى جانبى وجات هى تسجل ومكملتش باقى البيانات وقامت كملت انا التسجيل بكل بيناتى ما عدا اسم اختى الموجود لغاية النهاردة ههههههههههه وسجلت ودخات المنتدى وكتبت شكر لسمسمة ومن هنا عرفت طريق المنتدى
وقبلها كنت بعت بعت رسالة للادارة اسأل عن الموضوعات اللى بتجينى بحب ابعتها فور ورد للجروب بس بتوصل شكلها متغير واتفأجات انة رد عليا وكنت بقول مين احمد صلاح دة مكنتش اعرفة لسة
ومن هنا عرفت طريق المنتدى برسائل بريد المنتدى

المستوى الدراسي...؟؟؟

انا خلصت ليسانس الاداب جامعة القاهرة وكنت بدرس وثائق ومكتبات واتخصصت مكتبات

كيف كانت طفولتك؟

الحمد لله كانت ولا زالت طفولتى جميلة

متى فكرت دخول الشبكة العنكبوتية ولماذا ؟

اول مرة اتعاملت مع الكمبيوتر كان من 10 سنوات وكنت بخاف المسة احسن حاجة فية تبوظ وبعدين بابا قالى كل حاجة بتتصلح وشجعنى وكنت الاول بلعب جيمز
واول مرة اتعاملت فيها مع الانترنت كان منذ 6 سنوات كنت بدخل موقع جميل للصور وكنت بقعد علية با الساعات احمل منة صور وبدأت اتجول شوية شوية وانا خايفة منة
ومكنتش اعرف حاجة عن الشات ولا اى حاجة عن الماسنجر الا ان جأت احدى صديقاتى ونزلت الماسنجر وكلمت اصدقائها وشدنى العالم الغريب دة وبعدها دخلت معاهاجروب من جروبات الياهو وعجبنى جدا وبعدها دخلت المنتدى هنا واصبح كل وقتى على النت هنا فى منتدانا الجميل

أين تجد نوسه نفسها؟

حاليا اجد نفسى فى المنتدى ووسطكم جميعا

منتدانا هو بيتنا الثاني ماالذي ينقصه في اعتقادك؟؟

الحقيقة المنتدى متكامل الحمد لله ويسودة المحبة والاحترام بين الاعضاء والكل حريص على شعور الاخر
ودة انا لمستة من تعاملاتى مع الجميع لكن انا نفسى التفاعل يكون اكتر من كدة يعنى بلاقى مواضيع كتيرة الردود فيها مثلا 9 والمرور او الذين شاهدوا الموضوع 90 طيب هيحصل اية لو الاعضاء شاركوا كاتب الموضوع بكلمة شكرا لتعبك ودة بعيد عن المجاملة انا مش بدخل اجامل ولكن اقل حاجة لما ادخل اشكر كاتب الموضوع لانى اكيد بستفيد من اى حاجة مكتوبة

صفه تتمنى ان تكون فيكٍ وصفه اخرى تتمنى ان تتخلصي منها ؟

الصفة اللى اتمنى تكون فيا هى عدم التسرع لانى كتير متسرعة

الصفة اللى اتمنى اتخلص منها هى السذاجة ساعات بحس انى عبيطة ههههههههههههههههه
لانى بصدق اى حاجة تتقال قدامى وكتير فى البيت يقولوا اى حاجة قدامى وانا انفعل مع ما يقولون واقولهم بجد وابقى متحفزة كدة ومشدودة ومنتظرة وهم بيشتغلونى كتير ويقعدو يضحكوا عليا

موقف مضحك مر عليكي؟؟

كتير لانى كمان بضحك على طول بس موقف قطتتى اللى كانت بتعيط والدكتور قال انها عايزة تتجوز دة وقعنى من الضحك

اكله مبتحبيهاش؟

هو الحقيقة انا مش بحب الخضار والسلطة

موقف محرج؟؟

مش حاضرنى اى موقف محرج الحقيقة

ماهو جدولك بالكامل من يوم ما تقومي الى ما تنامي؟؟

جدولى هههههههههههههه النت بوظ جدولى

انا بصحى اقعد على النت افطر وانا قاعدة علية لان زوجى بيكون فى شغلة بقوم وقت ما يرجع البيت للغداء
الساعة 2الظهر ونتغدى على الساعة 3وبعدين بنقعد نتفرج على التليفزيون وينزل هو تانى الساعة 5 تلاقينى الساعة 5 ودقيقة على النت تانى لغاية 10 با الليل وتانى اقوم للعشاء ونسهر شوية
احيانا استأذنة وادخل تانى واحيانا الم الدور هههههههههههههههههههه
لما بكون برة البيت ببقى متضايقة اوى انى مش على النت
بيتخلل دة لو امير معايا مش عند ماما طبعا بسيب الجهاز وبقعد العب معاة بس هو مع ماما على طول لاننا فى عمارة واحدة علشان كدة هو اغلب الوقت معاهم ومع اختى

شو هو ترتيبك بين اخوانك

انا الرابعة بيسبقنى بنت وولدين وبعدى بنت احنا 5

متى انضربتٍ آخر مررة .. ليش .. ومن ضربك؟

الحقيقة يا اسيرة مبدأ الضرب فى بيتنا مرفوض لكن فى مبدأ العقاب او الحرمان من حاجة بنحبها

ما هو أفضل اسم ولد عندك؟..وافضل اسم بنت؟

الولد طبعا امير

البنت ندى نور

والاولاد عمرو حسام قضبى المنتدى الاهلى والزمالك هههههههههههههه

ودول 4اسماء اخترتهم للتؤائم لو ولدين او بنتين ههههههههههههههه

اختاري عشر اعضاء من بنات وشباب تاخديهم معاكي رحله تختاري مين؟

اختار مين صعبتى السؤال يا اسيرة لانى احب يكون الكل معايا

طيب هنختار 5بنات هههههههههههههههه كل بنات المنتدى

و5 اولاد برضوا كل شباب المنتدى هههههههههههههههههه

عضو وعضوه قريبين لقلبك؟

عمرو صالح وبوكى بوكى هم اقرب اتنين ليا اقدر افتح قلبى واتكلم معاهم وكانى اتكلم مع نفسى

أعضاء ترتاحي لوجودهم بالمنتدى؟

الكل بجد مش كلام الكل بحبهم وبرتاح لتواجد الكل

انا عارفه كترت بالاسئله بس استحمليني وعندي كمان اسئله كتيييييييييير بس صعبت عليا وحطيتلك بس السؤالين اللي فوق ياهسووووون:y1:

هريسه

هم دول سؤالين يا هريسة هههههههههههههههههههه:sad:

عموما البيت بيتك ونورتينى فعلا

حضورك اسعدنى كثيرااااااااااااااااا

نوسة
05-02-2006, 10:10 PM
[QUOTE=boukybouky][COLOR="DarkSlateBlue"]السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

نوسة يا قمر بجد مش قادرة اقولك اد ايه انا سعيدة بكلامك عن علاقتناربنا يديمنا يا رب اخوات متحابين فيه ...

اهلا يا ريهام وبجد انا فعلا اللى سعيدة بكلامك وبكلام كل اخواتنا هنا

وانتى فعلا نعم الاخت وكنت لسة برد على اسيرة وقولت ليها لما بتكلم معاكى اقدر افتح قلبى واحكى معاكى

وكانى بتكلم مع نفسى

سبحان الله فاكرة زمان لما قلت لك انت مش بتتكلمي كتير ليه و اعدت أفكر يا تري فيه ايه

لغاية ما عرفتيني انك في البداية بتبقي محرجة في التعامل و بعد كده بيكون عادي التعامل سبحان الله بجد

لما بفتكر اقول فعلاً الواحد مش يحكم علي العلاقة بين اي اتنين بصرف النظر عن نوعيتها غير بعد فترة

ربنا يوفقك يا رب و تحققي كل ما تتمني و يقدرك علي فعل الخير دايما

ههههههههههههههه طبعا فاكرة كنت بدخل معاكم الماسنجر واقعد ساكتة اتابع الكلام مع انكم كلكم اصدقائى

بس على فكرة كان بيبقى معايا كتير بيكلمونى من داخل الشات الجماعى برضوا ههههههههههههه

اللى بيحكيلى مشكلة واللى بنتكلم فى امور يعنى مكنتش ببقى ساكتة خالص

وتعرفى دى مشكلتى منذ الازل هههههههههههه كانوا الناس كلهم لانى مش بتكلم بيفتكروا انى متكبرة وكانوا

يقولوا لماما بنتك دى متكبرة ولاخواتى نفس الكلام وكانت ماما او اخواتى يردوا اصبروا بس لما تاخد عليكم

وطبعا لما اتعرف عليهم كويس واخد عليهم يبقوا مش مصدقين انى انا وتعرفى من قريب جدا حد جة عندنا

هو شاب فى اولى جامعة قالى انتى غير ما كنت متوقعك انا طول عمرى اخاف منك وباستغراب قولتلة لية

قالى لانك على طول ساكتة وتبصى بس وكنت بخاف منك اوى هههههههههههههههههه

تخيلى انا بخوف

و يا جميل قررنا مد فترة جلوسك علي الكرسي حتي يوم السبت و هي تكون 10 ايام بك إفتتحنا

المدة الجديدة للجلوس علي كرسي التعارف هههههههههه

يلا بقي شدي حيلك شوية

في رعاية الله ،،

متشكرة جدا يا ريهام وبجد مع انةكم الاسئلة كان كتير لكنى سعيدة جدا بكل هذا الحب

وربنا يديم المحبة والاخوة فى الله

اشكرك كثيراااااااااااااااااا

نوسة
05-02-2006, 10:38 PM
ماذا تعلمت نوسة من نوسة انا ابدى اعجابي برقة كتابتك وواقعيتك ممتزجة في كلامك وخفة الظل عندك تجعلنا كلنا شرف انتي بيننا فاى

اهلا يا فاى منور المنتدى كلة ومنور الموضوع ومرحب بيك فى ابناء مصر

الحقيقة نوسة اتعلمت من نوسة انها تبقى اجتماعية اكتر ومصدر ثقة لكثيرين اتعلمت الواقعية شوية من كتر

ما بتكلم مع اخواتى وبعرف مشاكلهم ونقعد نفكر هنتصرف ازاى او اية الحل

والحقيقة وجود نوسة فى المنتدى اضاف لى الكثير والكثير واهمهم هذا الكم من الاخوة والمحبة الخالصة

فى الله ودى اكتر استفادة لنوسة من نوسة

وشكرا جزيلا لكل كلماتك الرقيقة وانا بجد محظوظو الحمد لله وليا عظيم الشرف ان اكون بينكم

شكرا لتواحدك بجد حضورك اسعدنى كثيرااااااااااااااااااااا

نوسة
06-02-2006, 12:35 AM
سلام نوسة بتمنى تقبلوني عضوة وفية معاكو هالمرة رح أكتفي بالتعبير عن مدى فرحتى بيكي و معاكي و المرة الجاي بآ نبتدي بالأسئلة أوكي*21*

و السلام أحلى ختام حبيبتي*3* *3*

اهلا يا مريم منورة يا حبيبتى واحنا فعلا قبلنا عضويتك الجميلة فى منتدانا الجميل وبقيتى اخت جميلة فى

عائلة جميلة بحق وبحق يا مريومة انا اللى فرحانة بيكى جدا وبصداقتك الحلوة وهيكون لينا كلام كتير مع

بعض غير المرة السابقة لانك شايفة انا ما زلت مشغولة

وميرسى على كلماتك الجميلة
حضورك اسعدنى كثيرااااااااااااااا

هانى أحمد
06-02-2006, 12:55 AM
الي الصديقة نوسة بعد السلام الحار ، بالزيت الحار ، والتحية الطيبة بالسمنه البلدي احب اعرفك اولا اني لسه عضو جديد وحضرتك رحبتي بيا في موضوع عايز ترحيب جامد كان مقدمة اخويا وصديقي خالد صاحب الفضل اني اعرف منتداكم الجميل ، بشكرك للمرة التانية علي ترحيبك ، مشكلتي ان رسالة التنشيط وصلتني متاخر علشان كده انا رديت متاخر ، ناسف عن التاخير
اما بقي بالنسبة لموضوع الكرسي ده ربنا يكون في عونك طبعا انا قريت واستشفيت ان فيه ناس كتير قوي بيحبوكي ، نمسك الخشب بقي ، ربنا يديم محبة الناس ليكي يانوسة ..
اما بالنسبة لسؤال :-
هل انتي راضية عن نفسك ؟
لو كنتي راضية عن نفسك هل حاولتي تعملي شئ يخليكي ترضي عن نفسك اكتر ؟
ولو مكنتيش راضية عن نفسك امتي تكوني راضية ؟
ملحوظة :- يجب ان تكون الاجابة مع التمثيل
ووفقك الله لما فيه الخير وناسف للاطالة ..
الله معكي..

الحــــــب الصـــــــامت

نوسة
06-02-2006, 08:08 AM
[QUOTE=بحر الهوى]السلام عليكم
نوسه الاموره

اهلا يا بحر الهوى منورة المنتدى ومنورة الموضوع

ماذا يعنى لك مفهوم الصداقه ؟

الصداقة قيمة إنسانية أخلاقية ودينية عظيمة سامية المعاني والجمال كبيرة الشأن بها تسمو الحياة وترتقي وبدونها تنحدر الصداقة من الصدق ، والصدق عكس الكذب والصديق هو من صدقك وعدو عدوك . إنها علاقة وثيقة بين شخصين أو أكثر علاقة متبادلة وانسجام كامل في المشاعر والأحاسيس وهي بالغة الأهمية في استقرار الفرد وتطور المجتمع

وهل تمرين بمرحله صداقه صادقه؟

با التاكيد لان الإنسان خلقه الله كائن اجتماعي لا يقدر العيش بمفرده بل يتفاعل مع من حوله ايجابيا ليشكل المجتمع المتكامل 0لتعطيه الصداقة الدفء والشعور بالمحبة والراحة في حياته وخاصة إن كان ممن يحسن اختيارهم فهم جواهر الحياة والمفترض أن نحسن تميزهم

من اعز الناس على قلبك ؟

اسرتى

وكيف ترين العالم من حولك؟

الحقيقة انا اتعلمت ان ارى العالم من خلال كن جميلا ترى الوجود جميلا
بمعنى لو جوانا اى انساننا الداخلى جميل سنرى كل شىء جميل
لكن لو انساننا الداخلى قاتم سترى اعالم كلة قاتم

ما سبب نجاحك فى الدنيا ؟

الحب ثم الحب ثم الحب

وكيف تستطيعى ان تعبرى لشخص ما عن حبك واحترامك له او لها؟

بصراحة تعبيرات الحب جميلة ولكنها تخنلف من شخص لاخروان كانت تعنى فى النهاية انى احبك
واسهل وابسط كلمة ممكن توصل للقلب هى كلمة بحبك اذا كانت صادقة لوجة الله

نورتى الموضوع وحضورك اسعدنى كثيرااااااااااااااااااااا

نوسة
06-02-2006, 08:22 AM
يا أهلا وسهلا بنوستنا الجميلة على كرسينا الجميل

اختيار موفق للاخت بوكي بوكي

اهلا بيك سيادة العميد الباشا البية مدير امن الدايرة

ههههههههههههههههههههههه
اهلا يا محمود انت اللى منور منتدانا الجميل ومنور الموضوع

بسم الله نبدأ

1- ايه اللي مش عاجبك في المنتدى

هنقول تانى ولا اقولك هجبهولك كوبى لانى رديت على اسيرة نفس السؤال

2- ايه أجمل لحظة في حياتك

لحظة ولادة امير على اد ما كنت خايفة جدا قبل الولادة على اد سعادتى بعدها لحظة جميلة وانت بتتحتضن طفل جديد جزء منك

3- ايه شعارك في الحياة

الحياة الحب والحب الحياة

ايه رأيك

بس كده وربنا يعينك بقى

و السلام أحلى ختام

شكرا يا محمود

حضورك اسعدنى كثيرااااااااااااااااااااااااااا

نوسة
06-02-2006, 08:28 AM
العزيزه نوسه

انا كنت داخل الموضوع ومشمر دراعتى وهبدأ فى الاسأله

لكن لقيت كم من الاسأله ما شاء الله ربنا يعينك عليه

والاعضاء ما شاء الله ما سبوش اسأله نسألها

لكن انا فى النهايه ادعيلك ان ربنا يرزقك حبه وحب من يحب وحب كل عمل يقربك الى حبه

وان يحقق لكى امانيكي وانك تشوفى امير عريس وتفرحي بيه وباخواته

وربنا يجعلهم من الذريه الصالحه ويكونوا بارين بيكي وبوالدهم

تقبلى تحتي

أدام الله علينا الحب والود والاخاء
,
,
علاء الدين

الاخ العزيز علاء

بشكرك جدا على كلامك الجميل بجد انت اخ عزيز ورغم معرفتنا القصيرة لكن من تعاملاتك مع الكل لك رصيد

كبير من المحبة والاحترام

وشكرا لدعائك لى جعلة الله من نصيبنا جميعا

وادام اخوتنا فى الله

حضورك فعلا اسعدنى كثيرااااااااااااااااااااااااا

نوسة
06-02-2006, 08:35 AM
ربنا معاكى يا نوسه ويعينك يارب
انا مش هطول كفايه سؤال وهرجع تانى بشوال اسئله

شئ نفسك تتعلميه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اهلا يا بدرى ازيك
معلش الكرسى شغلنى عن باقى القاعات لكن هخلص وارجع الى قواعدى سالمة ههههههههههههههههه

وميرسى ليك بجد انك مش هطول

اللى بجد نفسى اتعلمة انى اتعلم صيانة الكمبيوتر لانى بجد اكتر حاجة بتضايقنى او تتعبنى انى الاقى الويندوز وقع او الجهاز مش شغال او اى عطل فية وبا الرغم من انى جبت مهندس بيدينى درس الا انى توقف شوية لظروف صحية
بس فعلا انا نفسى اتعلم كل ما يختص با الكمبيوتر

ميرسى لتواجدك وسوالك الجميل

حضورك اسعدنى كثيرااااااااااااااااااااااااااااا

نوسة
06-02-2006, 08:44 AM
على فكرة ايه سبب التوقيع بتاعك
(( كل سنة وانتى طيبة يا قطتى )))

اهلا اهلا يا بيدو
هههههههههههههههههههههههههههه

هى قطتتى محيرة الناس كلها لية يمكن علشان هى جميلة وامورة وانا بموت فيها

ببساطة يا بيدو انا بحب القطط وخاصة قطتتى حبيبتى بجد ولما حطيت صورة قطة الاول كتبت تحتها صباح

الخير يا قطتى بعدها كتبت مساء الخير يا قطتى هههههههههههههههههههههه

بعدها كتبت جوة صورة قطة انتى فين يا نوستى وتحت الصورة كتبت انا هنا يا قطتى

بعدها بقى كان العيد قولتلها كل سنة وانتى طيبة يا قطتى

ولانى احبها طيبة على طول مازل توقيعى كل سنة وانتى طيبة يا قطتى

بس خلاص

ميرسى يا بيدو لسؤالك جعلنى ابتسم كثيرا وانا بكتب الرد

شكرا ليك

نوسة
06-02-2006, 09:30 AM
بايرن ميونيخ بطل الدوري الألماني وحامل اللقب مركزه في صدارة البطولة لهذا الموسم

نوسه أنا كنت أقصد اللى هيحصل على كأس العالم مش كأس المانيا بس تعرفى باين عليكى متخلبطه خالطه بسببب كتر الاسئله على العموم شكرا للرد بتاعك

معلش يا اسلام هو انا فعلا من كتر الاسئلة يمكن مركزت فى السؤال علشان كلمة المانيا

طيب يا سيدى انت بتسألنى عن بطولة لسة هتحصل فى فى 8يونيو 2006
ههههههههههههههههههههههههههه
دة انت كدة خلتنى كابتن نوسة بصحيح كما يطلق عليا المفكر

طيب يا سيدى نتكلم وحظك ان الاسئلة على وشك الانتهاء

طيب البرازيل معروفة انها الاقوى وفيها افضل اللاعبين ولما تتفرج على لعبها تستمتع بية جدا

لكن المشكلة هنا ان كل اللى هيلعب معاها حيحس انة بيلعب بطولة لوحدة
واعتقد ان الاوربيون مش هيسبوا البطولة دى تخرج منهم المرة دى وهيمعلوا اقصى جهدهم فى مباريات البرازيل بس احنا هنتفرج على مزيكاااااااااااااااااااااااااا

البرازيل ممكن ما تاخد القب المرة دى بقول ممكن لان البطولة هتكون في اوروبا واعتقد يا اسلام ان المنتخبات الاوروبية مش هتدى الفرصة للبرازيل بالفوز والمنافسةهتكون قوية بين بين المانيا وايطاليا وهولندا والارجنتين

وممكن اوى البرازيل تاخد الكاس وممكن لا عموما اخدتة او لا هى الملكة المتوجة على كورة القدم يكفى تواجد رونالدينو و كمان رونالدو ههههههههههههههههه مزيكا
بس اعتقد انها هتتأثر كتير بتقدم روبرتو كارلوس وكافو بالسن
يلا مين ياخد مين ما يخدش احنا هنستمتع بمباريات جميلة
يارب اكون فهمت السؤال المرة دى واجبت عليك
احسن لو طلع غلط هقتل نفسى واستريح هههههههههههههههههههههههههه

نورت يا اسلام

BABA ZABADI
06-02-2006, 09:40 AM
غمضي عنيكي واتمني ماذا تتمني ؟

نوسة
06-02-2006, 10:19 AM
:f: :f: بجد بقى والله اجابتك فوق الرائعه وكمان فتحت ذهنى على حاجات كتيرة بجد ماشا ءالله عليكى ربنا يباركلك يارب يا احلى نوسه فى الدنيا وانا بقى ان اتحتى لى الفرصه انى الخص شخصيتك فى جمله هتكون فيها زيادات كتيرة على جملتك فانت رقيقه شفافه حساسه وكمان عندك نزعه من الحكمه بجد حكيمه ماشا ءالله عليكى ربنا يزيدك من كل خير و تفضلى شفافه كده على طول وخلا صيا ستى ههههههههههههه كفايه عليكى كده الى عايزة اسهولك هساله بردوا بين ى وبينك مش هسيبك اصلك كنز كده لازم ننهل منه الكثير بجد :good: :good: وربنا يسعدك دايما يا رب من اختك وردة النيل انى احبك فى الله :h: :h: :f2:

اهلا يا وردتى الجميلة

شكرا يا وردة على كل الكلام الجميل دة بجد مش عارفة اقولك اية ربنا يخليكى بس فعلا دة كتير عليا اوى
اتمنى من ربنا اكون عند حسن ظنك انتى والجميع ويجمعنا الله دائما على حبة وطاعتة
وربنا يسعدك يا وردة ويحقق كل امنياتك يارب وانتى فعلا انسانة جميلة وربنا يزيد ايمانك ومحبتك لكل الناس ويباركلك فى كل امورك يارب
واكيد بينى وبينك هيكون فى كلام كتير
وعندى اخبار حلوة كتير بعد اخر مرة اتكلمنا فيها
مش عارفة بجد اشكرك ازاى على كلماتك الرقيقة دى
ربنا يخليكى

نوسة
06-02-2006, 10:41 AM
نوسة حبيبتي عارفة إننا تعبناكي علي الآخر هههههههههههه

كل الشكر لك بجد بجد أمتعتينا بردودك الجميلة الي زيك

و العشرة أيام مروا سريعاً لم نشعر بهم

أخواني و أخواتي شكراً لتواجدكم و في إنتظار ضيف جديد

علي كرسي التعارف تعلنه لكم أم أحمد غداً إن شاء الله فانتظرونا

دمتم بكل خير

في رعاية الله،،،

اهلا يا بوكى
اولا عايزة اشكرك كتير على الكرسى وعلى اختيارك انتى وام احمد ليا بجد دة تشريف ليا وانا بشكر كمان ام احمد على انتظارها ليا عندما وجهت اليا الدعوة قبل حضورها للقاهرة بس كان النت عندى مش شغال وانا اعتذرت وطلبت التأجيل وهى برقتها المعهودة قبلت اعتذارى وسابت الامر ليكى لتوجية الدعوة

عايزة اشكركم كتير لان الكرسى دة بجد قد اية بيظهرمحبة جميع الاعضاء لبعض ومع انى كنت عارفاها ومتأكدة منها الا ان تفاعلك مع الناس بيظهرها اكتر
واديكى يا بوكى يا جميلة استلمتى الكرسى الجميل اللى هيعرفنا بأسانة جميلة فعلا

اشكرك كمان لتقدير الظروف عندى ومد الكرسى 10ايام وادينى فى اليوم الثانى عشر ولسة مخلصتش خالص تقديرى ليك لتفهمك الموقف

شكرااااااااااااااااااااااااااااااا

نوسة
06-02-2006, 11:11 AM
[quote=نوسة][quote]

اهلا يا ابراهيم
منور الموضوع ولا اتاخرت ولا حاجة
والكابتن نوسة ترحب بكم هههههههههههههههههههههههه

اتفضل

الحقيقة انا شرحت الموضوع دة فى موضوع لية سميت اسمك فى المنتدى با الاسم دةفى قاعة التعارف

لكن بايجاز هقولك وانا بسجل اتصل بيا بنت خطيبة احد اقاربى اسمها ايناس وكلمتنى فى التليفون وهى بيدلعوها نوسة ومع انى مكنتش بحب الاسم وبحسة بلدى اوى لكن انا كنت بحب البنت دى علشان كدةلقيتنى بكتب نوسة
بس خلاص ههههههههههههههه

اخواتى الولاد ومنهم واحد اهلاوى متعصب والتانى زملكاوى متعصب ههههههههههههههههه

بس انا كنت بميل للاهلى اكتر وحبيت الكورة والرياضة وانا كنت رياضية من صغرى

فى ابتدائى كنت بلعب جمباز
فى اعدادى كنت بلعب جمباز والعاب قوة وكرة يد
فى ثانوى نفس الامر وكنت بلعب كرة سلة وفولى بول بس كانت المفضلة كرة اليد
وكنت بلعب بطولات وباخد ناياشين وجوايز كتير
فى الجامعة توقف نشاطى الرياضى

بقلك يا نوسه خلينا صحاب أحسن وبلاش عنف ولا تهور العاب قوى قال

ملعبتيش كوووووووووووره ليه يعنى لعبتى كل اللعب ماعدا الكوره كويس علشان ملقيش ليه منافس على الساحه :hey:
هههههههههههههههههههه

الله يسامحك يا اسلام لخبطتنى انا قريت فوق يا ابراهيم وفاكرة ومتاكدة انى كتبت الكلام دة للمفكر ولقيت

كلامى وكلامك وقولت انا بعت الكلام لاسلام بدل المفكر وكنت لسة هدور على مشاركة المفكر تانى علشان

ارد علية واعتذر عن اللخبطة دى واتنبهت انك انت اللى اخذت الرد وضيفت علية

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههه

شوفت لخبطة اكتر من كدة طيب مرتين اتلخبط معاك يا ترى التالتة عقابها اية هههههههههههه
بقلك يا نوسه خلينا صحاب أحسن وبلاش عنف ولا تهور العاب قوى قال

ملعبتيش كوووووووووووره ليه يعنى لعبتى كل اللعب ماعدا الكورهبقلك يا نوسه خلينا صحاب أحسن وبلاش عنف ولا تهور العاب قوى قال
ملعبتيش كوووووووووووره ليه يعنى لعبتى كل اللعب ماعدا الكوره كويس علشان ملقيش ليه منافس على الساحه
بص يا اسلام والله مش بأيدى انى ملعبش كورة*160* هههههههههههههه

لان الحاجة الوحيدة اللى بابا مرضيش بيها هى الكورة *226* والكراتية للاسف بابا رفض بشدة وقالى لا البنت

بنت خليكى انثى كراتية اية *87* مهو كان عارف انى هتجوز ابن اختة كان خايف *130* *123* هههههههههههههههههههه

بس تعرف انا ندمانة انى ملعبتش كاراتية فعلا :uff:

ههههههههههههههههههههههههه

بقلك يا نوسه خلينا صحاب أحسن وبلاش عنف:badass: ولا تهور:chirolp_krackr: العاب قوى قال:weight_lift2:

علشان ملقيش ليه منافس على الساحه :bud:

دول كانوا هيبقوا مشجعينى وانت لا :invasion:
وانت :g3:

شكرا يا اسلام يا ملخبطنى

هههههههههههههههههههههه

نوسة
07-02-2006, 05:51 PM
معلش يا نوسه مقدرتش أتابع كل الردود هسأل سؤالين وأتمنى أنهم ميكنوش مكررين ولو طلعوا مكررين خلاص مترديش

اهلا اهلا البية المدير المشرف العام

اهلا يا ابن البلد منور ولا يهمك تابعت الردود او لا انا عارفة ومقدرة مشغوليتك كان اللع فى عونك

لكن المهم هو تواجدك ومكررين مش مكررين هرد

- هل شعرت من قبل بطعنه من أقربهم إليك ؟

اكيد محدش بيخلوا من طعنة من ناس مقربة لية وللاسف الشديد هل تؤلم الطعنة الا ان كانت من اقرب الناس
وكتير بررت لنفسى و لكن ظل القلب يبكي .. فهو وحده الذي يتحدث بصوت مسموع وواضح ليخبرنا بأن هذه التبريرات وهما ارتضيناها بلسما!!

وصدقني ان غدر الصديق .... هو من اصعب الاشياء التي يمكن ان يواجهها الانسان
تتفاجأ ان تأتيك طعنة من الخلف وتكتشف ان من طعنك هو المفروض من يحمى ظهرك
جرح المشاعر والطعن من الخلف من أسوأ الجروح التي قد تصيب الإنسان وتشعره بأن الخير انعدم في هذه الدنيا خصوصا عندما تأتينا الطعنة من اقرب الاقربين منا، عندها نتمنى الموت على ان نكتشف الخيانة منهم

2- ما هو تعريف الصديق لك ؟

الحقيقة يا ابن البلد تعريف الصديق بيختلف من شخص لاخر يمكن انا قولت معنى الصداقة لكن تعريف

الصديق هههههههههه على فكرة اسئلتك الاتنين من السهل الممتنع

طيب الصديق نقول اية اصلى الصديق دة ممكن يكون صديق عمل صديق سفر وامثلة كتيرة

لكن انا بعتقد سؤالك ينطبق على الصديق القريب بمعنى كلمة الصداقة

الصديق هو الذي تكون معه, وتتكلم معة وكانك تتكلم الى نفسك وهو يقبل

عذرك و يسامحك على الكبيرة وقبل الصغيرة و يسد مسدك في غيابك لايشك فيك وان اخطأت فى حقة يلتمس لك الاعذار

ويخلق المبررات ودايما يقول اكيد لم يقصد تجدة دائما عندما تحتاجة ويكون سندك فى الدنيا

يحبك لله ولوجة الله بدون اى مصلحة ويتمنى لك الخير كما يتمناة لنفسة يكون مرأتك الحقيقية التى ترى

نفسك فيها وترى عيوبك يفرح معاك ويحزن معاك وانت فقير هو معاك وانت غنى معاك يعنى كدة على الحلوة والمرة

الحقيقة كتير وكتير نقدر نوصف بية الصديق

ص : الصدق

د : الدم الواحد

ي: يد واحدة

ق: قلب واحد

و في مثل بيقول:

- كن صديقا ولا تطمع أن يكون لك صديق
-من السهل أن تضحي من أجل صديق...ولكن من الصعب أن تجد الصديق الذي يستحق التضحيـــة.
-الحياة بلا صداقة عميقة أسوأ وأكثر جفافا من أي صحراء
-خيانة الصديق جريمة لا يغتفر لها مهما كانت الظروف
-احذرعدوك مرة واحذر صديقك الف مرة, فلربما انقلب الصديق فكان اعلم بالمضرة

شرفت ونورت يا ابن البلد

حضورك اسعدنى كثيراااااااااااااااااااااااااااااا

فاى
08-02-2006, 05:50 PM
سوال لكي نوسة لماذا اقرب الناس الينا هم من يجرحونا

عـزالديـن
09-02-2006, 12:44 AM
كعادتى التى لا أستطيع تغييرها مع موضوع كرسى التعارف

أجد نفسى من آخر المشاركين به

وكعادتى أيضاً أشفق على ضيف الكرسى من شلالات الأسئلة التى تنهمر عليه

ولهذا أحب أن أكون ضيفاً خفيفاً على الموضوع

خاصة وأننى أرى أن الأخوة والأخوات المشاركين بالموضوع قد قاموا بالواجب تماماً

تشرف كرسى التعارف بتواجدك عليه أختنا الكريمة نوسـة

أعانك الله ويسر لكى الإجابة على كا مايتم طرحه عليكى

لكى من كل التحية والتقدير

:f2:

نوسة
13-02-2006, 01:45 AM
الي الصديقة نوسة بعد السلام الحار ، بالزيت الحار ، والتحية الطيبة بالسمنه البلدي احب اعرفك اولا اني لسه عضو جديد وحضرتك رحبتي بيا في موضوع عايز ترحيب جامد كان مقدمة اخويا وصديقي خالد صاحب الفضل اني اعرف منتداكم الجميل ، بشكرك للمرة التانية علي ترحيبك ، مشكلتي ان رسالة التنشيط وصلتني متاخر علشان كده انا رديت متاخر ، ناسف عن التاخير
اما بقي بالنسبة لموضوع الكرسي ده ربنا يكون في عونك طبعا انا قريت واستشفيت ان فيه ناس كتير قوي بيحبوكي ، نمسك الخشب بقي ، ربنا يديم محبة الناس ليكي يانوسة ..
اما بالنسبة لسؤال :-
هل انتي راضية عن نفسك ؟
لو كنتي راضية عن نفسك هل حاولتي تعملي شئ يخليكي ترضي عن نفسك اكتر ؟
ولو مكنتيش راضية عن نفسك امتي تكوني راضية ؟
ملحوظة :- يجب ان تكون الاجابة مع التمثيل
ووفقك الله لما فيه الخير وناسف للاطالة ..
الله معكي..

الحــــــب الصـــــــامت

اهلا يا هانى منور المنتدى

ايوة انا رحبت بيك انا فاكرة وخالد كان بيبرد عنك لانك مش موجودوعرفت منك ان السبب هو تنسيط اتاخر عليك ناسف نحن ايضا لتاخيرك علينا وشكرا لخالد لمعرفتنا بيك ونورت منتدانا الجميل
وشكرا لكلماتك الجميلة ودعوتك الاجمل
ربنا يديم محبة الناس ليكي يانوسة ..
اما با النسبة لسؤالك هل انتى راضية عن نفسك
يعنى الحمد لله الى حد معقول
بصراحة يا هانى سؤالك التانى اكيد طبعا كل انسان بيحاول الارتقاء الى مستوى افضل مما هو علية

وةالحقيقة كتير بكون مش راضية عن نفسى فى بعض المواقف
لكن اكتر حاجة بترضينى انى اقول كلمة حق فى حق اى حد والحمد لله اتعودت على المواجهة مش بخاف منها لان زمان وانا صغيرة كان بابا بيتشدت اننا نقول الحق مهما كان هيسامحنا لكن لو عرف غير الحقيقة هيبقى العقاب مضاعف وانا بصراحة مديونة لابويا بافضال كتير

للاسف معرفش امثل ههههههه بس ممكن ادخل المعهد

شكرا يا هانى ونورت الموضوع اسعدنى حضورك كثيرا

نوسة
13-02-2006, 03:19 AM
غمضي عنيكي واتمني ماذا تتمني ؟

اهلا بابا زبادى
منور الموضوع ومنور المنتدى كلة ومرحب بيك معانا فى ابناء مصر
قد يبدو سؤالك سهل وبسيط لكنة فى الحقيقة قد يكون اصعب الاسئلة لانة من الجميل ان نعيش في دنيا الاحلام ولكن من الاجمل ان نسعى لتحقيق هذه الاحلام.
لكن ممكن نحلم لية لا لان كل الحقائق بدأت باحلام
كم اتمنى ان يعم العالم السلام وهذا الحلم اهديه لكل من يشاركني هذا الامنية
فلندخل فى حلمى ههههههههههههه
كتير حلمت ان اكون فانوس سحرى
كتير وجهت الكلام لنفسى
لا تخش الحلم

إن حلمك هو مهاد موهبتك.
إن إيمانك بحلمك يجعله حقيقة.
استسلمى لحلمك.
أطلقى نفسك له.
احلمى الحلم الذي كان بداخلك للأبد.
كونى الطفلة في أحلامك.
قدرى قيمة القرب.
افقدى ذاتك في حواسك، و أنظرى للعالم برؤية جديدة.
كونى كا البطل في أحلامك.
أنقذ الأمم.
اعبر الطوفان.
اقهر الشر.
ابن السلام.
إن العالم يحتاج لأحلامك.
فانقلها أليه.
إنكى ما تعبر عنه أحلامك .
طالبى بأحلامك وحرريها.
إنك تجدى نفسك بأن تعيشى أحلامك.
دعني أحلم بحياتي ولكن لا تدعني احلم بعيداَ عنها فهل عرفت ماأريد؟
لا أتوقع !!؟
فاأنا كل ماأريده هو تحقيق أو محاوله تحقيق حلم كل من له حلم
فكل من له حلم فليخبرنى بة لأحاول تحقيق حلمي أنا ايضاَ وهو تحقيق أحلامكم أنتم هكذا حلمى عندما اردت ان اكون فانوس سحرى

أنا الأن احلم بان ارجع إلى الوراء بضعت سنوات ..

لأعودة طفلة صغيرة تلهوا وتلعب لا تحمل في قلبها سوى كيف تقضي يومها ومتى تنام ومتى تصحوا حتى لايفوتها اللعب ..

أتمنى أن يرجع لي شخص قابع بين ضلوعي الأن ولا أستطيع نسيانه ما حييت ..

اتمنى أن يرجع جدى الغالي الذي أخذته مني السنين والأيام ..

اتمنى أن أحقق ما أردت تحقيقة ولكن القدر واقف لي بالمرصاد
اتمنى .. واتمنى .. واتمنى ..

أن سردت لكِ جميع الأماني والأحلام التي أريدها لن أنتهي ..
وتدور الدنيا دورتها المعتادة وما زلت احلم واتمنى السعادة للجميع

فهل تستطيع أن تحقق لي ما أردت هنا

اسعدنى وجودك بابا زبادى
تحياتى اليك

نوسة
24-02-2006, 08:43 PM
سوال لكي نوسة لماذا اقرب الناس الينا هم من يجرحونا

اهلا فاى منور الموضوع للاسف لاتاتى الجراح الا ممن هم اقرب الينا من الاخرون
وسؤالك شيبة بسؤال ابن البلد وانا جبت الرد هنا ايضا لك اكيد محدش بيخلوا من طعنة من ناس مقربة لية وللاسف الشديد هل تؤلم الطعنة الا ان كانت من اقرب الناس
وكتير بررت لنفسى و لكن ظل القلب يبكي .. فهو وحده الذي يتحدث بصوت مسموع وواضح ليخبرنا بأن هذه التبريرات وهما ارتضيناها بلسما!!

وصدقني ان غدر الصديق .... هو من اصعب الاشياء التي يمكن ان يواجهها الانسان
تتفاجأ ان تأتيك طعنة من الخلف وتكتشف ان من طعنك هو المفروض من يحمى ظهرك
جرح المشاعر والطعن من الخلف من أسوأ الجروح التي قد تصيب الإنسان وتشعره بأن الخير انعدم في هذه الدنيا خصوصا عندما تأتينا الطعنة من اقرب الاقربين منا، عندها نتمنى الموت على ان نكتشف الخيانة منهم

بس هزيد عليها لانك با التحديد النهاردة وقبل ما ارد عليك جائنى جرح من عزيز مقرب وللاسف فجرت جروح كتيرة جوايا لكن اعمل بنصيحت هذة

لا تحزن اذا جاءك سهم قاتل من اقرب الناس الى قلبك
فسوف تجد من ينزع السهم ويعيد لك الحياة والابتسامه
لا تضع كل احلامك في شخص واحد ولاتجعل رحلة عمرك وجه شخص تحبه
مهما كنت صفاته ولا تعتقد ان نهايه الاشياء هي نهاية العالم
فليس الكون هو ما ترى عيناك
لا تنتطر حبيبا باعك وانتطر ضوءا جديدا يمكن ان يتسلل الى قلبك الحزين
فيعيد لايامك البهجة ويعيد لقلبك نبضه الجميل

لا تحاول البحث عن حلم خذلك وحاول ان تجعل من حالة الانكسار بداية حلم جديد
لا تقف كثيرا على الاطلال خاصة اذا كانت الخفافيش قد سكنتها والاشباح
عرفت طريقها وابحث عن صوت عصفور يتسلل وراء الافق مع ضوء صباح جديد
لا تنطر الى الاوراق التي تغير لونها وبهتت حروفها وتاهت سطورها بين الالم
والوحشة سوف تكتشف ان هذه السطور ليست اجمل ما كتبت وان هذه الاوراق
ليست اخر ما سطرت ويجب ان تفرق بين من وضع سطورك في عينيه
ومن القى بها للرياح
لا تكن مثل مالك الحزين هذا الطائر العجيب الذي يغني اجمل الحانه وهو
ينزف فلا شي في الدنيا يستحق من دمك نقطة واحده
اذا اغلقت الشتاء ابواب بيتك وحاصرتك تلال الجليد من كل مكان فانتظر
قدوم الربيع وافتح نوافذك لنسمات الهواء النقي وانظر بعيدا فسوف
ترى اسراب الطيور وقد عادت تغني
ادفع عمرك كاملا الاحساس صادق وقلب يحتويك ولا تدفع منه لحظة
في سبيل حبيب هارب او قلب تخلى عنك بلا سبب
لا تسافر الى الصحراء بحثا عن الاشجار الجميله فلن تجد في الصحراء
غير الوحشة وانظر الى مئات الاشجار التي تحتويك بظلها
لا تحاول ان تعيد حساب الامس وما خسرت فيه فالعمر حين تسقط اوراقه لن
تعود مرة اخرى

اذا كان الامس ضاع فبين يديك اليوم واذا كان اليوم سوف يجمع اوراقه
ويرحل فلديك الغد لا تحزن على الامس فهو لن يعود
ولا تاسف على اليوم فهو راحل واحلم بشمس مضيئه في غد جميل

شكرا لمرورك الجميل

نوسة
24-02-2006, 08:49 PM
كعادتى التى لا أستطيع تغييرها مع موضوع كرسى التعارف

أجد نفسى من آخر المشاركين به

وكعادتى أيضاً أشفق على ضيف الكرسى من شلالات الأسئلة التى تنهمر عليه

ولهذا أحب أن أكون ضيفاً خفيفاً على الموضوع

خاصة وأننى أرى أن الأخوة والأخوات المشاركين بالموضوع قد قاموا بالواجب تماماً

تشرف كرسى التعارف بتواجدك عليه أختنا الكريمة نوسـة

أعانك الله ويسر لكى الإجابة على كا مايتم طرحه عليكى

لكى من كل التحية والتقدير

:f2:

العزيز الغالى عز الدين
بصراحة هو الكرسى مرهق لابعد الحدود بس هو الحب الذى يجمعنا فى الله اخوة واخوات

وانا تشرفت بتولجدك وانت كنت اشفقت عليا فلك جزيل الشكر
شكرا لتواجدك فعلا اسعدنى كثيرااااااااااااااااااااا

تحياتى اليك

a_leader
09-03-2006, 01:07 AM
انا بس جيت اسلم و اهديكى هدية بمناسبة كل اللى شفته من حب جميع الاعضاء لشخصكم الكريم .. بارك الله فيك و اسرتك وفى كل ماتحبين اختى الكريمة ,,,

hmoda
09-03-2006, 02:11 PM
اختى العزيزه نوسه
بصراحه انا مش عارف اقول ايه
لا ان انا انسان قده حياته بين الخشب والمسمار
وليس له من اى تجارب فى المحدسات
او الاساله بين الناس الى فى نضاق العمل
فانا مش عارف اسال ايه
فممكن تسعدينى فى التعامل معكم
اكون شاكر اكى جدا

نوسة
15-03-2006, 12:02 PM
انا بس جيت اسلم و اهديكى هدية بمناسبة كل اللى شفته من حب جميع الاعضاء لشخصكم الكريم .. بارك الله فيك و اسرتك وفى كل ماتحبين اختى الكريمة ,,,

اهلا يا جست
اهلا بيك وبهديتك الجميلة
والحمد لله حب الناس نعمة من نعم الله
والحمد لله هناكلنا اخوة واخوات متحابين فى الله وربنا يديم المعروف

شكرا لهديتك الجميلة ودعوتك الاجمل ودمت لى اخا عزيزا

نوسة
15-03-2006, 12:08 PM
اختى العزيزه نوسه
بصراحه انا مش عارف اقول ايه
لا ان انا انسان قده حياته بين الخشب والمسمار
وليس له من اى تجارب فى المحدسات
او الاساله بين الناس الى فى نضاق العمل
فانا مش عارف اسال ايه
فممكن تسعدينى فى التعامل معكم
اكون شاكر اكى جدا

اهلا يا حمودة
الحقيقة يا حمودة انا مش فاهمة اساعدك فى اية وتتعامل معانا دة سهل جدا شوف كلنا هنا بنتعامل مع بعض ازاى وطبعا مفيش حد فينا بيعرف الاخر معرفة شخصية لكن كل تعاملتنا من خلال المواضيع والردود فقط لا غير وكلنا هنا بنعرف بعض كدة
يارب اكون افادتك وشكرا لك وعلى فكرة الموضوع خلص من بدرى
شكرا لحضورك
تحياتى اليك

hmoda
15-03-2006, 04:34 PM
شكرا لكى يا اخت نوسه
على الرضه الجميل

نوسة
16-03-2006, 11:40 AM
شكرا لكى يا اخت نوسه
على الرضه الجميل

شكرا ليك يا حمودة ودمت اخا عزيزا