المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ترجمة فورية للغة السعودية

ta3mia
20-08-2002, 12:49 PM
ترجمة فورية للغة السعودية قصـة كــومدية واقـــعية بايخة
وصلتني هذه الرسالة من احد المنتديات باللغه الخليجية و لما قرئتها اعجبتني و لاني عارفة المصريين ها يقروها ازاي قلت لازم احسن حاجة اعمل لها ترجمه

والله وطلعت أي كلام يا سعيدان ..خخخخخخخخ
[el amal el basim]
قعدم يهوو عليه ___ الراجل المسكين كان ها يروح في شربت ميه .. و كان بيعيط زي العيال .. محدش يقدر يلومه ،، فضل يحلف ان في حاجه غلط .. و انه خبي طحين على سبيل المزاح ، و قالهم ان احد المهربين حط له مخدرات في الشكمان من غير ما يعرف [el amal el basim] و فضل على الحال ده يحلف و يحلف و يعيط كانه فيلم هندي .. و الله مش انا .. والله مش انا .. ايت ايز نوت مي ... ذو داس نهاربو هباوي ،،، سن فن عن روس فريك ... يعني قعد يرتن بكل اللغات ،،، الضابط حاول يهدية شوية علشان يقدر يتكلم و يحقق معاه بس مقدرشي ، الا كل شوية يصوت ، و الناس يتفرجو عليهم اخر حاجه الضابط لما زهق منه قاله ممكن تخرس شوية و تاكل هواء يا استاذ سعيد
[el amal el basim] سعيد سكت
الضابط قاله الكيس الابيض ده احنا اللي حطيناه علشان نختبر الكلب البوليسي
بيخة خالص
انا عارفه بس دي طريقة علشان نتعلم لغة خليجي شوية (و دي لغة اهل السعودية)
...وهفوا عليه مروحة ....المسكين قام يصيح مثل البزر ..الله يلوم اللي يلومه ...يحلف بالله ويقسم أنه فيه خطأ

وانه كان يمزح ...وان احد المهربين في ذلك البلد هو اللي حط له المخدرات في الشكمان من دون ما يدري !! يقسم ..ويحلف ...

ويبكي ..كأنه في فيلم هندي ! ...والله مش أنا ...والله مش أنا ...ايت ايز نوت مي ..نو داس نهاربو هباوي ..

سن فن عن روس فريك ..قام المسكين يتكلم بكل لغات الدنيا ...

حاول الضابط يهدبه شوي حتى يقدر يتكلم معه ويحقق لكنه ما قدر !! ما غير يصايح ... والعالم يطالعونهم...

آخر شيء قال له الضابط : ممكن تنثبر وتاكل تبن شوي يا استاذ سعيد ؟؟؟

سكت سعيد....

فتكلم الضابط وقال : شوف يا استاذ سعيد ...

الكيس الأبيض هذا حنا اللي حطيناه حتى نجرب الكلب ونختبره !

خخخخخخخخخخخخخخ

ومنها تتوب مرة ثانية عن المزح اللي مال أمه داعي ....

خخخخخخخخخ

قام سعيد وبحركة هستيرية يبوس في الضابط ..والعساكر ..والناس ...ما صدق المسكين

وصرخ في الختام : توبة ..واللة توبه ( ايه هين هذي كثر منها ) ....أنا تبت على ايدكم ...انا تبت ...

عمدة
20-08-2002, 07:53 PM
اهدة خفت الدم المصرية

واللة ضحكتي لغيت ما كونت حا اموت
من الضحك
دة انت مش ممكن - بتجيبي الكلام دة من نين

ههههههههههه خخخخخخخخخخخخخة

انت كوميدية جدا
عمدة

ابن البلد
28-08-2002, 11:47 AM
ولا فهمت اللي باللغة السعودية ولا حتي المترجم فضيحههههههههههههههههههههههههههه

صح ههههههههههههه
أنا كلمة أعرف معناها

بيقول
الدوام تعني بالعربية الشغل أو العمل الذي تعمله
أجت تعني وصلت أو جت

ابن مصر
30-08-2002, 08:23 AM
ست ta3mia

انت تعرفي واحد اسمة

عادل امام ??

واللة انت تضحكي جدا

انما بالحق اية اخبار الta3mia

عندكم في السعودية--في ---وبكم

اخيك -- مصري - كندي:D :D

اروىى
30-03-2006, 10:37 PM
والله عندك حق انا كنت بشتغل سنتين فى بلد عربى وفى الاول واجهتنى مشاكل فى اللغه الخليجيه مثلا كنت واقفه فى الصيدليه و بعد ماصرفت العلاج لقيت المريض بيقوللى حقيش الدوا هذا فانا قولتله على سعره وفين وفين لما عرفت انه يقصد يسال عن الدواء دا بيعالج ايه؟ وهكذا00000 بس على فكره المشكله الاكبر فى الدول الخليجيه هى اللغه الانجليزيه اللى بيضطر يتكلم بيها جميع الجنسيات المختلفه كلغه موحده وكل جنسيه بلكنه شكل لما بقت سلطه وعزائى للغتنا الجميله00:f2:

Photo Gallery