المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحت دائرة الضوء

الصفحات : 1 [2]

عبدالحكيم
07-01-2003, 04:23 PM
مرحبا اختي الغاليه بنت مصر ارجو ان لا اكون ثقيل بأسئلتي
1---> مانوع المواضيع التي تلفت انتباهك
2--->ماهي المدينه المحببه لديك
وتقبلي تحياتي :عبدالحكيم

master_of_hell
07-01-2003, 05:54 PM
بنت مصر

1_ اثبتى وجودك بجدارة داخل المنتدى وحفظتى على التوازن بينك وبين الاعضاء وبينهم وبين بعض كمان؟
لكن بتقدرى تعملى ده فى حياتك الخاصة

روامي
07-01-2003, 05:58 PM
العزيزه بنت مصر

تحياتي وربنا يساعدك وتقدري تردي

سؤالي خفيف وصغير

ماذا تعني لك الكلمه الحره؟؟ وهل لها حدود؟؟

مذا يستهويك في المنتدى الكلمه الرومانسيه ........... القصه الهادفه

ام السياسه اللي ما بتجيبش ولا بتودي؟؟

واستحملينا معلش

تحياتي

روامــــــــــــــــــــي

محيي ابراهيم
07-01-2003, 07:06 PM
بسنت اخت الجميع وصاحبة الاخلاص لكل اسرتها داخل المنتدى
واضح كده ان الاعضاء الكرام مستحلفينلك والاسئلة ورا بعضة عشان كدة انا هأجل اسئلتي الى ان تجاوبي على ماطرحة الاعضاء سابقا.
اما بخصوص اقتراح الاخ الفاضل خالد بن الوليد فأطمئنه باننا جميعا ابن البلد وابن مصر ومشرفي القاعة في اتجاهنا لاختيار شخص من الثقات ومن اعضاء المنتدى المؤسسسين ليدير امر هذه المشاركة بشكل صحفي ومنظم وبمجرد استقرار المشرف العام ونائب المشرف العام على العضو الذي سيدير المشاركة سنرسل له باقتراحكم ليرى امكانية عمله وتفعيله وشكرا لك على اهتمامك
اما بنت مصر فربنا معاكي في الرد على الاسئلة دي كلها
محيي

بنت مصر
07-01-2003, 08:04 PM
يا نهار مش فايت :eek:

امتا حصل دا كله الرحمة يا اخوانا ربنا ما يرميكوش في زنقة:(

بسم الله وبه استعين

ارد الاول على سؤال حبيبتي براود مصرية واللي يشرفني اني استفتح اجاباتي باسئلتها :

1- ماهي اصعب الدروس الي اتعلمتيها من الحياة...
هو مش اصعب ولكن خليني اسميه درس تعلمته من الحياة وهو ان مش كل اللي يظهر لي الحب اكيد بيكون صديق واني لازم اتأني في اختيار الاصدقاء

2- لو كان شئ واحد ممكن يتغير في حياتك كنت حتغيري ايه
التسرع

بنت مصر
07-01-2003, 08:18 PM
اجاباتي على اخي وشقيقي الروحي ابن مصر

1---ماهو مثالك الاعلي في الدينا؟؟؟
أبي حفظه الله فهو مثال الاب الديمقراطي (الا في جلوسي على النت) :D

2---ماهو اللي كان نفسك تحقيقيه ولم توفقي؟؟؟؟؟؟ الشيء اللي نفسي احققه وما وفقتش بعد هو اني ازور بيت الله الحرام
اسأل الله ان يكتب لي زيارة بيته قبل ما يعدي عام 2003

بنت مصر
07-01-2003, 08:25 PM
1- ما تعليقكك علي هذا المثل ( لا تؤمن للنخلة ولو ظلت ولا تؤمن للمراة ولو صلت ) ؟
يا مآمنة للرجال يا مآمنة للمية في الغربال

2- طاعة الزوج من طاعة الرب لو زوجكك فرض عليكي عدم إستخدام النت ما هو رد فعلك ؟؟؟
انت بصراحة يا احمد نبهتني لشيء مهم جدااا وهو اني اكتب شرط السماح بدخول الانترنت مع القايمة في عقد الزواج عشان ما نزعلوش من بعض في المستقبل واللي يخل بالاتفاق يلم شنطه هدومه وعلى بيت اهله :D

3- توقعاتك أيه للمنتدي ؟؟؟
ممكن اسميها امنيات ولكنها في الوقت نفسه اهداف اضعها نصب عيني لتصبح حقيقة ،، فأنا اتمنى ان يصبح منتدانا نموذجا مميزا بين المنتديات العربية ،،، اتمنى ايضا ان تصبح صفحة منتدانا هي (الهوم بيج) لكل عربي يجد فيها الفائدة أدبيا وعلميا وخلقيا ،، واتوقع ان يحدث هذا قريبا بتواصلنا الرائع كمصريين وعرب من كل الاقطار .. ذلك التواصل المغلف بمشاعر الحب بين الاعضاء والذي لم اشهده في اي موقع عربي اخر على الانترنت..

بنت مصر
07-01-2003, 08:32 PM
اسئلتك حلوة اخي عبد الحكيم الغالي والاجمل هو وجودك بيينا

1- مانوع المواضيع التي تلفت انتباهك
المواضيع اللي بتلفت نظري وبحبها جدا كتيرة ولكن اهمها
- المواضيع الادبية اللي من ابداع اصاحبها ومش منقوله
- بستمتع جدا لما بلاقي كاتب الموضوع متمكن من اللغة العربية
لغوية واملائيا بحس فعلا ان لغتنا الجميلة لغة القرآن لسة بخير

2- ماهي المدينه المحببه لديك
انا عاشقة للاسكندرية بلدي الحبيب حتى النخاع

بنت مصر
07-01-2003, 08:42 PM
ماستر اوف هيل اشكرك جدا على تنتبيهي بانكم ملمومين عليا وعاملين رباطية
ولا كأنها رباطية حوالين حرامي جزم في جامع ... يا مفتريين :D

1_ اثبتى وجودك بجدارة داخل المنتدى وحفظتى على التوازن بينك وبين الاعضاء وبينهم وبين بعض كمان .. لكن بتقدرى تعملى ده فى حياتك الخاصة؟
والله يا ماستر انا مقتنعة ان الحب باخلاص لأي شيء كفيل بتحقيق اجمل العلاقات .. الحمد لله وبفضل الله علاقاتي خارج الانترنت ممتازة ولكن مقدرش انكر انها اتأثرت حبة بسبب ادماني للانترنت اللي ترتب عليه تقصيري في واجبات كتيرة ولكن لان فيه حب مع اصدقائي واقاربي اللي برا النت فهم بيلمسوا لي العذر وما بيزعلوش مني ..

اسامة يس
07-01-2003, 09:06 PM
الاخت الغالية بنت مصر ........
:7:
سؤال على طريقة البرامج التليفزيونية ..... اذا كنتي ماشية في الشارع وفجأة واحد طلع واعد يحلف انك مراته ولم عليكي الناس ؟؟؟؟؟؟ :confused:
تعملي ايه ...............

بنت مصر
07-01-2003, 09:45 PM
واخيرا وصلنا الي سؤال الحبوبة المبدعة روامي الغالية

ماذا تعني لك الكلمه الحره؟؟ وهل لها حدود؟؟
ماذا يستهويك في المنتدى الكلمه الرومانسيه ..القصه الهادفه ام السياسه اللي ما بتجيبش ولا بتودي؟؟

الكلمة الحرة هي اننا نترك العنان لاقلامنا لتخط ما بداخلنا ولكن بدون تجربح للاخرين ،، أما ما يستهويني من موضوعات فكل المواضيع بلا استثناء رومانسسية أو قصة هادفة او حتى سياسية لا بتجيب ولا بتودي ... بشرط ان تكون صادقة ومقنعة ..

ألف شكر للجميع وفي انتظار اسئلتك اخي محيي وربنا يستر:o

بسنت

داود
07-01-2003, 10:11 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
...تحياتى للجميع..أختى الكريمة بنت مصر..أجيبى
...
...ماهو أول موقع على الأنترنات فتحته وهل مازلت تزورينه.؟

.....كما تعلمين يتكون النسيج العالمى حاليا من أكثر من8مليار صفحة ومنها 2.5فى مئة
مواقع إباحية..كيف ستحمين أبنائك فى المستقبل؟؟؟؟

...أنا ممن يحب إسرائيل وأظن أن معظم رواد المنتدى مثلى هل أنت كذلك؟
........

...باى

heba
07-01-2003, 11:29 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

اختى و حبيتى الست بسنت الغاليه انا محتاره اسألك ايه
1-لو اختلف اثنان فى قاعتك ماذا تفعلين ؟:confused:
2-هل تؤمنين بمبدأ المساواه بين المرأه و الرجل؟
3- موقف محرج تعرضتى له ؟
كفايه عليكى كده يا بنت مصر
و على فكره يا ابن البلد انا لم يصلنى رسالة اعلام بابن مصر و بسنت انا شوفتهم بالصدفه و الله0

بنت مصر
08-01-2003, 12:02 AM
اخي الفاضل داود ،، وبمشاكرتك ووجودك معانا ولو اني عاتبة عليك قلة مشاركاتك معانا ،، انت بالظبط عامل زي الفاكهة النادرة اللي قليل ما بتزور بيوتنا ،، انا سعيدة جدا بأسئلتك واتمنى دايما اشوف مشاركاتك الرائعة معنا

1- ماهو أول موقع على الأنترنات فتحته وهل مازلت تزورينه.؟
انا معرفتي للمواقع على الانترنت كان عجيب جدا فكل اللي كنت اعرفه هو الايميل والياهو والسي ان ان وبعض المواقع الاجنبية وعمري ما خطر على بالي ان في مواقع معربة وان اللغة العربية ليها تواجد على النت الي ان تعرفت من خلال البحث على موقع الساحة العربيه وهو موقع جيد جداااااومازلت اقرأ فيه يوميا لان فيه اقلام بحق مبدعة ولو ان عيبها التعصب الشديد وخاصة في ساحة السياسة والدين

كما تعلمين يتكون النسيج العالمى حاليا من أكثر من8مليار صفحة ومنها 2.5فى مئة مواقع إباحية..كيف ستحمين أبنائك فى المستقبل؟؟؟؟
انا مش رافضة اني اخلي ابنائي يتعلموا كمبيوتر ولكن بعترض تماما انه جهاز الكمبيوتر بتاعهم يبقى فيه موديم او اي شكل من اشكال الاتصال بالانترنت قبل انتهاء مرحلة الثانوي ،، لان الاستقرار النفسي بيكون بعد مرحلة الثانوي بالاضافه لان الرقابة من قبل الوالدين بترفع نوعا ما وبيكون الشاب والفتاة مدريكين تماما للخير والشر ..

أنا ممن يحب إسرائيل وأظن أن معظم رواد المنتدى مثلى هل أنت كذلك؟
انا بكره اسرائيل واقولها لو اتسأل ان شاله اموت قتيل او اخش المعتقل :3:

الهي وانت جاهي تجي لكم مصيبة تحل على نافخوكم يا يهود فلاتذر منكم احدا

بنت مصر
08-01-2003, 12:21 AM
اهلا هبهوبة حبيبة قلبي وتوأم روحي الغالية
وعلى فكرة يا هبهوبة انا كمان ما جاليش اعلام بريدي باني تحت دائرة الضوء
لولا ان ماستر اوف هيل يستره ويقعدهوله في عياله بعت لي على الرسائل الخاصة يصحصحني :D

1-لو اختلف اثنان فى قاعتك ماذا تفعلين ؟
حشوف مين الغلطان واحاول اتفاهم معاه بهدوء ،، وأحاول ادخل والطف الجو يا هبة ،، انا عارفة انك بتسألي السؤال دا لان اكيد عندك مشكلة في قاعتك،، ما انا عارف السياسة واللي نايبنا من وراها كلها شد شعور ،، تعالي لما نقر على اشجان في قاعة الشعر ،، كلها حب وغرام وأخر روقان بالصلا عالنبي :D

2-هل تؤمنين بمبدأ المساواه بين المرأه و الرجل؟
لا طبعا ما أؤمنش ابدا لاني لو أمنت بهذا المبدأ يبقى مين اللي حيروح يشتري لي الجبنة الرحماني ومين اللي حسيب شغله عشان يغير لي الانبوبة لما تفضي :D
ربنا تبارك وتعالى قال (ليس الذكر كالانثي) وقال ايضا (للذكر مثل حظ الانثيين) ومادام دا كلام الهي فهل انا حاعترض واتحدى الله؟؟ (أعوذ بالله أن أكون من الجاهلين)

3- موقف محرج تعرضتى له ؟
كنت مرة مع بنت خالتي في زهران مول وكانت معاها بنتها وانا ماسكة ايدها المهم اشترينا طلباتنا وسيبتها تحاسب اخدت بنتها في ايدي وخرجت برا المحل ففوجئت بواحدة بتبص لي وبتضحك وبتقول لي انتي واخدة البنت على فين .. بصيت على البنت لقيتها اتغيرت ومش هي اتاري البنت في ايد ما متها وانا لاطشة بنت ناس تانيين :rolleyes::3:

و ............. دمتم

Proud_Muslimah
08-01-2003, 01:13 AM
okhty bent masr:)barak alah feky we rabena yedelek elsa7a wel 2ewa we terody 3al kol:D
bas afteker enek nesety elrad 3ala as2elet el akh khalid:) walaho a3lam
fa motashaweqa asma3 elrad 3ala as2elto:)

محيي ابراهيم
08-01-2003, 04:21 AM
بسنت بنت مصر
هناك بعض الاسئلة في صفحة 3 يبدو انه لم يتسنى لك رؤيتها برجاء مراجعتها والاجابة عليها وبرجاء تفريغ صندوق الرسائل الخاصة بك حتى نتمكن من اشعارك بدل الفضايح دي:D
اما اسئلتي فهي
1- ماذا سيكون شعورك لو قمتي من النوم الصبح لاقيتي الوطن العربي بقي دوله واحدة اسمها " الولايات العربية المتحدة"؟
2- ماشية في الشارع لاقيتي طفل يهودي عمرة 3 سنين واقع في بلاعة وهيغرق ويموت هتنقذيه والا تسبيه يموت ؟
انت مع الحاكم العربي الفاسد وقت الزنقة والحرب ام تفضلى التخلص منه اولا ثم تتفرغي للزنقة والحرب بعدين؟
محيي

وادكول مش معقول
08-01-2003, 07:46 AM
اهلا وسهلا ... اهلا وسهلا ...

تعالي ........... كرسي الاعتراف جاهز ......................

جاوبي ............. سهلة الاسئلة مش كده ...؟ ههههههههه

لا خلاص جاوبي :

1 - جملتان امامك ...... بايهما تؤمنين ؟ وبأيهما تعملين ؟
الجملة الاولي ...... الباب اللي يجيلك منه الريح سده واستريح
الجملة الثانية ...... الساكت عن الحق شيطان اخرس ..............

2 - ماذا تفعلين لو كنتي ...........؟
اولا : رئيسة وزراء انجلترا
ثانيا : عضوة في مجلس الشعب
ثالثا : عضوة في الهلال الاحمر
رابعا : مطربة من بتاعت اليومين دول
خامسا: المشرفة العامة علي المنتدي

الرجاء الاجابة علي السؤال التاني بصراحة دون تهريج ولو هرجتي ... تكتبي بعدها الصراحة وانا بقه ابقي اختار هههههههههههه )

بنت مصر
08-01-2003, 08:37 AM
خالد بن الوليد اخي الغالي انا مش عارفة اودي وشي منك فين

بس والله ما شفت الاسئلة اصل انا وقت الامتحانات متعودة انسى نص الاسئلة
زي ما تقول كده بتجي لي حالة عمى ما بشوفش ايه اللي قدامي

1 - ازيك ؟
الله يسلمك ويخليك يارب ... وكل من عندنا يهديكم السلام :)

2- رأيك في العلاقات الالكترونية ؟ بصفة عامة .. و الحب بصفة خاصة .. ؟
ممكن العلاقات الالكترونية تكون في اروع صورها لو التعارف تم بالطريقة الصحيحة مثل علاقتنا ببعضنا من خلال المنتدى فأنا والله العظيم أحب كل من في المنتدى فردا فردا ،،، العلاقات اللي عن طريق الشات أرفضها تماما بل اساسا الشات هو مشروع تعارف فاشل جدا وكله تفاهات وحوارات يندي لها الجبين .. الحب عاطفة جميلة لكن مش عن طريق الشات ايضا .. ولا أحبذ انها تكون عن طريق الانترنت لان القلب والعين لازم يجتمعوا.

3 - أكمل : احب ...... جداً ، لأنه(ا) ...... .
احب خطيبي جداً ، لأنه(ا) زوج المستقبل

------------------------

أقترح يا خالد بعمل موضوع جديد لكل عضو انا اؤيده جدااااااااااااااا

بنت مصر
08-01-2003, 09:20 AM
اهلا اخي الغالي محيي ،، انا اسفة جدا على صندوق البريد دا وانا فضيته أهو وقاعدة مستنية الشغل :3:

1- ماذا سيكون شعورك لو قمتي من النوم الصبح لاقيتي الوطن العربي بقي دوله واحدة اسمها " الولايات العربية المتحدة"؟
حكون في منتهى السعادة لاني متشاءمة جدا من كلمة الوحدة العربية لان من ساعة ما أخدت اسم (الوحدة) دا وكل دولة عربية عايشة في وحدة عن الدولة التانية ،، لو احنا حنبقى الولايات المتحدة العربية يحكمنا حاكم قوي شديد البأس ليس له مصالح ولا أغراض شخصية يطبق الشريعة الاسلامية ويحكم بالعدل بينا يبقى مرحبا بالمسمى الجديد...

2- ماشية في الشارع لاقيتي طفل يهودي عمرة 3 سنين واقع في بلاعة وهيغرق ويموت هتنقذيه والا تسبيه يموت ؟
حنقذه أكيد لان دا طفل بريء وكمان احنا ديننا بيقول لنا (عامل الناس بما تحب أن يعاملوك به) وكمان ممكن الطفل دا يكبر ويقول لا اله الا الله

3- هل انت مع الحاكم العربي الفاسد وقت الزنقة والحرب .. ام تفضلى التخلص منه اولا ثم تتفرغي للزنقة والحرب بعدين؟
أعتقد ان الفساد بيكون اكبر اسباب تأخير النصر .. لازم نصلح ذات البين أولا ثم نتفرغ للاعداء،، وكل الامبراطوريات والدول التي درسناها في التاريخ كان سبب انهيارها هو فساد حكامها .. ومستحيل يتحقق النصر بحاكم فاسد ابدااااااااااا

بنت مصر
08-01-2003, 10:24 AM
واد كول أخي الغالي

قبل ما أقعد على الكرسي لازم تأكد لي انه كرسي الاعتراف مش الكرسي الكهربائي والا مش لاعبه :D

1 - جملتان امامك ...... بايهما تؤمنين ؟ وبأيهما تعملين ؟
الجملة الاولي ...... الباب اللي يجيلك منه الريح سده واستريح
الجملة الثانية ...... الساكت عن الحق شيطان اخرس ..............
والله أحيانا المبدأين بينفعوا بس طبعا وبلا تردد حختار التاني لان الرسول الكريم أمرنا بذلك حين قال (من رأى منكرا فليغيره بيده أو بلسانه أو بقلبه وهذا اضعف الايمان) يعني ما ينفعش نشوف خطأ ونسكت عنه والا حنكون مشاركين في هذا الخطأ.. اما المبدأ الاول فبرضه حستعمله بس مش في حالات الخطأ وانما للدفع بالتي هي أحسن ..

2 - ماذا تفعلين لو كنتي ...........؟
اشوف فيك يوم يا واد كول

اولا : رئيسة وزراء انجلترا
ححرق فورا كل معاهدات وعد بلفور اللي سمح باستيطان اليهود في فلسطين وانشاءوطن قومى لهم

ثانيا : عضوة في مجلس الشعب
حطالب بتوزيع حبوب منبهه على كل اعضاء المجلس عشان ما يناموش في الاجتماعت

حطالب بتغيير نظام التعليم الغبي

حعمل طلب حضور لوزيري الصحة والاعلام وأسأل وزير الصحة ازاي حيعالج كارثة تهريب الـ 90 طن من اللحوم الفاسدة داخل البلاد وايه مصير الشعب الغلبان من أكل هذه اللحوم وأسأل وزير الاعلام ليه مفيش توعيه اعلامية للتنبه على المصريين الغلابة بمقاطعة كل منتجات المصنعة والمستوردة حتى يتم المسح الشامل على كل جهات التصنيع والبيع!

ثالثا : عضوة في الهلال الاحمر
ححاول اطالب بالخدمة الصحية المجانية وبفتح باب التبرعات والزكاة بصورة اكبر من أجل توفير الادوية اللازمة للفقراء ،، لان بالفعل هناك كثيرون لايجدون ثمن الدواء ويموتون مرضا

رابعا : مطربة من بتاعت اليومين دول
حستمر مطربة لان للاسف انا وكل اللي زيي لو سيبنا الكار دا مش حننفع في شيء تاني الا اننا نبيع فجل :D

خامسا: المشرفة العامة علي المنتدي
مش حعمل اكتر من اللي بيعمله كل من الاخين الغاليين ابن البلد وابن مصر ،، لان بصراحة المنتدى بيسير بخطاً ثابته ومطمئنة جدا بما يحويه من اقلام رائعة افخر بوجودي بينها

و.................... دمتم

Proud_Muslimah
10-01-2003, 02:25 PM
اختي الغالية الحببيبة
حتموتني من الضحك بتجيبي الكلام ده منين بس....:)
والله كلامك 100% وفي الانتخابات الجاية حنتخبك,,والله من غير مجاملة كلامك اكثر من رائع الله يزيدك من نعمته ويكتر من امثالك شبان وشابات بهذه الافكار اااامين....:rolleyes:

بنت مصر
10-01-2003, 05:06 PM
حبيبتي براود مسلمة
ربنا ما يحرمنيش منك يارب ولا من دعائك الطيب لي
ويديم علينا الحب والاخوة والرباط الجميل اللي بينا في المنتدى

وأخيرا اشكر كل من شرفني بالسؤال وللجميع كل التقدير والاحترام

خلوني اروح اشوف مين اللي متدبس تحت الضوء :3:

بسنت

tannjour
18-02-2003, 04:22 PM
الطيوبة بنت مصر :
اسمحي لي بأن أعتذر لك عن وصولي متأخراً لعدم علمي بالمقابلة ربما لأن
لم أكن في النت أثناء أجراء المقابلة

أما ألآن فهل تسمحين لي بأن أسأل :

السؤال الأول :
الهوية الشخصة يعني أسمك الحقيقي ومش عاوز عمرك كم بس عاوز كمان درساتك يعني بتدرسي أيه

السؤال الثاني :
من خلال متابعتي الخجولة لبعض كتاباتك وجدت فيك روح الإنسانية وحبك للأطفال فماذا تعني الطفولة لك بالضبط وماذا يعني لك هذا القول المآثور :
أرى العالم بعيون طفل وأفكر به بعقل عالم وأحيا به .........؟؟؟؟ لقد نسيت آخر القول المآثور

السؤال الثالث:
ماذا يعني لك الربيع
فرح وزهور وورود أم
دموع كقطر الندى أم
شروق للشمس والضياء يتبعه تفتح الزهور والورد

في الختام أتمنى لك كل الخير والصحة والعافية وأن شاء بيكون عرسك من خطيبك عن قريب ...... ابقي اعزمينا عالشان ناكل الحلوان

التوقيع :
رمضان

بنت مصر
18-02-2003, 09:09 PM
انا دلوقتي داخلة عشان اعمل شيئن متضادين تماما
الاول خناقة والتاني اعتذار

الخناقة طبعا معاك يا طنجور على جايبانك ليا على ملا وشي
من اول صفحة في قاعة المقال الصحفي بعد ما صدقت اخدت ديلي
في سناني وهربت من الاسئلة ولكن على العموم ياطنجور
انا اهوه وانت اهوه والزمان اهو بينا اهو ..ان ماخليتك تلالي وتشتكيني لدا وداهوه :D

أما عن الاعتذار فحقوله بس بعد ما أرد على اسئلتك

الأول :
الهوية الشخصة يعني أسمك الحقيقي ومش عاوز عمرك كم بس عاوز كمان درساتك يعني بتدرسي أيه

الاسم: بسنت جاد الحق البوجدي سليط :D
اسمي الحقيقي بسنت (انا عارفة انه مش مالي عينك ولا بيعجب حد عربي لانه اسم غريب على غير المصريين الا ان البسنت هو نوع من انواع الزهور

السن: خمسة وعشرون عاما في وش العدو :D

الدراسة: متخرجة من كلية الاداب قسم انجليزي جامعة الاسكندرية وبشتغل حاليا وبسترزق والآشية معدن :D

من خلال متابعتي الخجولة لبعض كتاباتك وجدت فيك روح الإنسانية وحبك للأطفال فماذا تعني الطفولة لك بالضبط وماذا يعني لك هذا القول المآثور :
أرى العالم بعيون طفل وأفكر به بعقل عالم وأحيا به .........؟؟؟؟ لقد نسيت آخر القول المآثور

انا بحب الاطفال جدااااااااا بس بموت في البنات اكتر بحس فيهم بالرقة من وهم صغيرين ومش حكدب عليك لو قلت لك اني اوقات بتعجبني اكسسوارت للشعر
خاصة بالاطفال وممكن اشتريها واشيلها لبنتي القادمة ،،

اما صاحب المقولة اللي بيشوف العالم بعيون طفل فدا طبعا محظوظ جدا
لانه دايما بريء في نظرته للدنيا ومش شايل للدنيا هموم

ولكنه وقت الجد وعندما تحتاج الامور للتفكير بيكون صاحب قرار صائب

انا عن نفسي اتمنى ارى وأفكر زي الاطفال

السؤال الثالث:
ماذا يعني لك الربيع
فرح وزهور وورود أم
دموع كقطر الندى أم
شروق للشمس والضياء يتبعه تفتح الزهور والورد

الربيع بالنسبة شروق الشمس والضياء يتبعه تفتح الزهور والورود
وكمان انا بيحصل لي اكتئاب جدا مع نهاية الصيف ودخول الخريف
عشان كده ما بصدق اخرج من سجن الشتا الي انطلاق الربيع

والف شكر يا طنجور على استضافتك لي واسئلتك الخفيفة اخي الغالي

بسنت

بنت مصر
18-02-2003, 09:15 PM
أما اعتذاري فهو لاخي الغالي اسامة يس
لاني دلوقتي وانا براجع الاسئلة فوجئت بسؤاله

أنا اسفة يا اسامة والله لسة شايفة دلوقتي

سؤال على طريقة البرامج التليفزيونية ..... اذا كنتي ماشية في الشارع وفجأة واحد طلع واعد يحلف انك مراته ولم عليكي الناس ؟؟؟؟؟؟
تعملي ايه ...............

سؤالك زي العسل يا اسامة بصراحة وموتني من الضحك عليه

تعرف لو قابلته الاول اتأكد انه بيتكلم بجد ومش بيهزر وبعدين
اتأكد انه عنده شقة من غرفتين وعفشة مية وبعدين اخده جري
عالمأذون قبل ما يرجع في كلامه هو في اليومين دول عريس بشقة ياحسرة :D

ألف شكر للجميع ويلا ركزوا مع شريف بقا وسيبوني في حالي

عشان اخد نفس عميق من الهواء النقي :o

بسنت

tannjour
19-02-2003, 12:53 PM
شكراً بنت مصر على الرد الجميل على اسئلتي والحمد المقلب اللي عملتوا
معك مشي حالوا

أنا من يومين فكرت أنو أعمل معك مقلب بعد ماأمسعت انك من تعدين إجراء المقابلات في قاعة المقال الصحفي فقررت أنو أطلب من الإستاذ محي الدين
يعمل معك مقابلة

وأنا في قرارة نفسي عم أقول :
أنو المقابلة بدا تكون أحلى مقلب بعملوا مع بنت مصر بمناسبة عيد الأضحى
[ بالمناسبة الإستاذ محي لايعلم أي شيئ عن المقلب ]
وإذا بي أفاجئ بأن الأستاذ محي يقول بأن المقابلة جرت معك بالفعل وأعطاني الرابط للمقابلة

فكتبت أسئلتي وانتظرت نصف ساعة وكنت انت متواجدة في المنتدى لكنك لم تنتبهي لأخر رد في الموضوع الذي يظهر في أعلى الصفحة في شريط المتحرك
فوق

فقررت أن أكتب رسالة خاصة لك أقول لك فيها أنني سألتك في المقابلة فجاوبي على أسئلتي فرحت إلى مكان الموضوع وظننت أن أسئلتي كانت من وقت إجراء المقابلة ولم تنبهي لها فبدأتي بقراءة الموضوع من أول صحفة لأخر صفحة كما ذكرت لي وكان مقلباً مني لكنه مقلباً دون قصد يعني باللهجة السورية مقلب عفوي ربما غضبت منه لكن هذا المقلب جعلك تراجعي أسئلة باقي
الأعضاء ونتتبهي إلى سؤال الأخ أسامة ياسين وفي الإعادة إفادة
يعني في المختصر المفيد :
تعيش ورمضان يعمل معاك مقالب كمان وكمان

استاذ محي لاتعصب انا هرولت لأسأل أبن البلد :
استاذ احمد صلاح :

السؤال الأول :

الهوية الشخصية

السؤال الثاني :
ماالصلة بين مهنة المحاسبة وتصميم صحفات الإنترنيت [ حسب علمي بأنك من يصمم موقع لؤلؤة المشرق العربي ]

السؤال الثالث والأخير :
طموحاتك في الحياة وأمنتاتك التي لم تتحقق بعد

وشكراً لأجابتك سلفاً

يالله باي

التوقيع :
رمضان

maistro
19-02-2003, 07:19 PM
الأخ العزيز / ابن البلد
تحية طيبة
كانت مشاركتى هنا لك ستختلف لولا ردك الغريب العجيب الذى سطرته فى موضوعى ( ببساطة هذا ما يحدث فى الكويت ) وللأسف ما أحزننى أكتر هو أن الرد جاء بعد أن تم اغلاق الموضوع !!!
ولا أعرف ما الذى دفعك الى هذا الرد الذى أسشتغرب منه ؟!!!
-------
هل لكى تجنى على شخصى من أجل عيون الكوايتة فى المنتدى ؟!!!
أم أن الكوايتة فى المنتدى لهم ثقل لا أعلمها وبالتالى فضلتهم على ؟!!
حقيقة لن أنسى هذا الرد أبدا فلقد تناسيت ما كتبته للأخت / بنت مصر من أنه تم اغلاقه قبل أن أرد على بعض الردود وقبل أن يعلمنى أحد باغلاقه ، وتمت تسوية الموضوع بينى وبين العزيزة بنت مصر .
لا أعلم لماذا يسمح للقائمين على المنتدى باضافة أرائهم رغم اغلاق الموضوع !!
اذا كان هناك تمييز للمشرفين فيجب ألا يكون بهذه الطريقة !!
واذا كان ردك لم أستطيع أن أعقب عليه لأنه تم اغلاقه بعد ردك حيث فتح خصيصا لرأيك واضافة ردك الا أننى انتهزت هذه المساحة لأقول لك وأوجه لك ما أريد الاستفسار عنه !!!
علما باننى حزين للغاية من ردك المستفز لى ولشخصى !!
المايستـرو
:mad: