المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : وصية أب لولده قبل الأمتحانات

ابن البلد
27-04-2004, 02:33 PM
اب بينصح ولده الكسول قبل امتحان اخر السنه .. قال له : يا ولدي امتحاناتك قربت وقدامك طريقين : اما تنجح او تسقط .. اذا نجحت خير وبركه ، اما اذا سقطت فقدامك طريقين : اما تصيع في الشوارع او تسجل في العسكريه .. اذا صعت هعملك ايه ، اما اذا دخلت العسكريه فقدامك خيارين : اما الشرطه او الجيش .. اذا اخترت الشرطه خير وبركه ، اما اذا اخترت الجيش فقدامك خيارين : اما يوزعوك في القوات الاحتياطيه او على الجبهه .. القوات الاحتياطيه خير ونعمه ، اما اذا حطوك على الجبهه فعندك احتمالين : اما ترد بالسلامه او تنضرب بقذيفه .. اذا رجعت خير وبركه ، اما اذا ضربتك قذيفه فقدامك طريقين : اما تشفى او تموت .. اذا شفيت احمد ربك ، اما اذا مت فقدامك طريقين : اما تاكلك الكلاب او تتعفن .. اذا اكلتك الكلاب خير وبركه ، اما اذا عفنت فقدامك طريقين : اما تتحول غاز طبيعي او بترول .. اذا بقيت غاز خير وبركه ، واذا تحولت نفط فقدامك طريقين : اما يصدرونك نفط خام او يكرروك في مصفات البترول .. اذا صدروك خير وبركه ، اما اذا بيكرروك فقدامك طريقين : اما يحولوك زيت شل او مواد تنظيف ، اذا بقيت زيت خير ونعمه ، اما اذا حولوك مواد تنظيف فقدامك طريقين : اما تبقى صابون او تبقى ورق تواليت ، اذا بقيت صابون خير وبركه
اما اذا بقيت ورق تواليت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

محمد فاروق
28-04-2004, 09:17 AM
أوعى تكون بتقول كده ليوسف

ملعوبة يا احمد

أخوك محمد

أحمد ناصر
28-04-2004, 02:06 PM
أخى الحبيب إبن البلد
اللى يسمع النكته الجميلة دى قدامه حاجة من إتنين يا يضحك يا يكشر..إذا ضحك خير وبركة وإذا كشر يبقى وراه حاجة من إتنين..يا تسامحه يا ماتسامحوش..إذا سامحته خير وبركة..وإذا ما سامحتوش يبقى قدامه حاجة من إتنين..يا هتتجاهله تماما يا هتطرده من المنتدى..إذا إتجاهلته خير وبركة..وإذا طردته من المنتدى يبقى قدامه حاجة من إتنين..يا يواصل حياته عادى يا ينتحر..إذا واصل حياته يبقى خير وبركة ..وإذا إنتحر يبقى قدامه حاجة من إتنين..يا محاولة الإنتحار تنجح يا تفشل..إذا فشلت خيروبركة..وإذا نجحت قدامه حاجة من إتنين..اما تاكله الكلاب اويتعفن .. اذا اكلته الكلاب خير وبركه ، اما اذا عفن فقدامه طريقين : اما يتحول غاز طبيعي او بترول .. اذا بقي غاز خير وبركه ، واذا تحول نفط فقدامه طريقين : اما يصدرونه نفط خام او يكرروه في مصفات البترول .. اذا صدروه خير وبركه ، اما اذا بيكرروه فقدامه طريقين : اما يحولوه زيت شل او مواد تنظيف ، اذا بقي زيت خير ونعمه ، اما اذا حولوه مواد تنظيف فقدامه طريقين : اما يبقى صابون او يبقى ورق تواليت ، اذا بقي صابون خير وبركه
اما اذا بقي ورق تواليت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

ابن البلد
28-04-2004, 05:21 PM
أوعى تكون بتقول كده ليوسف

ملعوبة يا احمد

أخوك محمد
لا لسه بدري علي يوسف يا مومان

ابن البلد
28-04-2004, 05:25 PM
أخى الحبيب إبن البلد
اللى يسمع النكته الجميلة دى قدامه حاجة من إتنين يا يضحك يا يكشر..إذا ضحك خير وبركة وإذا كشر يبقى وراه حاجة من إتنين..يا تسامحه يا ماتسامحوش..إذا سامحته خير وبركة..وإذا ما سامحتوش يبقى قدامه حاجة من إتنين..يا هتتجاهله تماما يا هتطرده من المنتدى..إذا إتجاهلته خير وبركة..وإذا طردته من المنتدى يبقى قدامه حاجة من إتنين..يا يواصل حياته عادى يا ينتحر..إذا واصل حياته يبقى خير وبركة ..وإذا إنتحر يبقى قدامه حاجة من إتنين..يا محاولة الإنتحار تنجح يا تفشل..إذا فشلت خيروبركة..وإذا نجحت قدامه حاجة من إتنين..اما تاكله الكلاب اويتعفن .. اذا اكلته الكلاب خير وبركه ، اما اذا عفن فقدامه طريقين : اما يتحول غاز طبيعي او بترول .. اذا بقي غاز خير وبركه ، واذا تحول نفط فقدامه طريقين : اما يصدرونه نفط خام او يكرروه في مصفات البترول .. اذا صدروه خير وبركه ، اما اذا بيكرروه فقدامه طريقين : اما يحولوه زيت شل او مواد تنظيف ، اذا بقي زيت خير ونعمه ، اما اذا حولوه مواد تنظيف فقدامه طريقين : اما يبقى صابون او يبقى ورق تواليت ، اذا بقي صابون خير وبركه
اما اذا بقي ورق تواليت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
طيب وأنت عملت أيه يا أبو حميد
وصلت لانهي مرحله بالظبط ههههههههههههههههههههه
يا خوفي لتكون

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.........................!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

أحمد ناصر
29-04-2004, 01:00 PM
طيب وأنت عملت أيه يا أبو حميد
وصلت لانهي مرحله بالظبط ههههههههههههههههههههه
يا خوفي لتكون

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.........................!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بقى ده إسمه كلام؟؟؟؟؟
صابون غسيل طبعا!!!!
:d :d :d :d

ابن البلد
01-05-2004, 05:17 PM
بقى ده إسمه كلام؟؟؟؟؟
صابون غسيل طبعا!!!!
:d :d :d :d
صابون غسيل ههههههههههههههههههههههه
طيب ألف مبروك يا معلم :)
صن لايت بقه :)
حاجه محترمه كده بخمسين قرش هههههههههه :d

ديدي
17-05-2005, 05:24 PM
هههههههههههه حلوة يا احمد

للرفع

أحمد ناصر
17-05-2005, 05:33 PM
صابون غسيل ههههههههههههههههههههههه
طيب ألف مبروك يا معلم :)
صن لايت بقه :)
حاجه محترمه كده بخمسين قرش هههههههههه :d

*109*

شكرا يا ديدى
فكرتينا بالموضوع بعد سنة بالتمام والكمال

ابن البلد
17-05-2005, 05:45 PM
هههههههههههه حلوة يا احمد

للرفع
كل الشكر لك يا ديدي
وشكرا علي الرفع
والحمد لله أنها عجبتك

أحمد ناصر

أنت أيه رأيك بقه بعد ما قريت الموضوع للمرة التانيه :d
وصلت لفين :d

أحمد ناصر
18-05-2005, 06:54 AM
أحمد ناصر

أنت أيه رأيك بقه بعد ما قريت الموضوع للمرة التانيه :d
وصلت لفين :d
إحم
يا ترى الصن لايت لسه بخمسين قرش؟
:d

بهجه
18-05-2005, 09:57 AM
السلام عليكم جميعا

انا عارفه اني داخله هنا بالغلط لان كل واحد بيرد على تعليق التاني ،ماشاء الله عيني عليكو بارده زي الاخوان الله يخليكو لبعض....

عندي اقتراح بس مش عارفه فاضيين تسمعوه وله هتقفلو وذانكو عني*11*
بصراحه انا اخذت الفكره من اخونا احمد ناصر وهو انه عمل موضوع او قصه زي اللي بدأفيها اخونا ابن البلد ..

وبما ان الموضوع عجبني جدا ،،ايه رايكو كل واحد يكتب موضوع بنفس الفكره ومن اختياره ونشوف مين الاحلى......*8*

تحياتي لكم يا احلى اخوان واحلى اعضاء

أحمد ناصر
18-05-2005, 10:06 AM
السلام عليكم جميعا

انا عارفه اني داخله هنا بالغلط لان كل واحد بيرد على تعليق التاني ،ماشاء الله عيني عليكو بارده زي الاخوان الله يخليكو لبعض....

بصراحه انا اخذت الفكره من اخونا احمد ناصر وهو انه عمل موضوع او قصه زي اللي بدأفيها اخونا ابن البلد ..

وبما ان الموضوع عجبني جدا ،،ايه رايكو كل واحد يكتب موضوع بنفس الفكره ومن اختياره ونشوف مين الاحلى......*8*

هو ردى عجبك؟
طيب الحمد لله
شكرا لك يا بهجة
وياريت تبتدى تنفذى فكرتك
وياريت توصى ابن البلد علي شوية

ابن البلد
18-05-2005, 10:23 AM
إحم
يا ترى الصن لايت لسه بخمسين قرش؟
أنا عارف بقه
أنا مبقتش اشتري
الحاجات دي بقت كمليات يا بني :d

ابن البلد
18-05-2005, 10:26 AM
السلام عليكم جميعا

طيب ورينا الفكرة يا بهجة
لما تتنفذ أكيد هتتفهم أكتر
:)

بهجه
18-05-2005, 10:32 AM
وربنا كنت متأكده ان هتقولولي انا اللي ابتدي وكنت هقول الملاحظه دي في ردي السابق بس مش عارفه الظاهر اني نسيت
الظاهر اني حطيت نفسي في مشكله*7*

يعني لو ابن البلد قرء ردي قدامه حاجه من اتنين يا تعجبه الفكره يا ما تعجبوش لو عجبته خير وبركه لو ما عجبته قدامه حاجه من اتنين يا يسكت يا مايسكتش لو سكت خير وبركه لو ما سكتش قدامه حاجه من اتنين يا يرسل لي رسالة تحذير يا يبهدلني لو رسل لي رسالة تحذير خير وبركه ولو عايز يبهدلني قدامه حاجه من اتنين يا ينقص نقاطي بالمنتدى يا يضربني، لو نقص نقاطي خير وبركه ولو هيضربني قدامه حاجه من اتنين يا يضربني بالجزمه يايضربني باللوح لو ضربني بالجزمه خير وبركه ولو ضربني باللوح قدامه حاجه من اتنين يا يوديني المستشفى يايسيبني في البيت لو وداني المستشفى خير وبركه لو سابني في البيت قدامه حاجه من اتنين يا يحط لي ثلج على الورمه يايسيبها لو حط ثلج خير وبركه لو ما حطش قدامه حاجه من اتنين يا يسيب الورمه تكبر يا يخلي احمد ناصر يقوم بالدور ده ....خخخخخخ*5*خلاص انا علقت ياليت لو تكملو عني............ بايخه صح
انا عارفه اني مبعرفش اكتب يعني اهي محاوله والسلام

على فكره انا لاحظت ان الموضوع ممكن ماتكونش له نهايه على شان كده انا لما حسيت اني تعب علقت:d

تحياتي

أحمد ناصر
18-05-2005, 10:32 AM
أنا عارف بقى
أنا مبقتش اشتري
الحاجات دي بقت كماليات يا بني :d
إن شاءالله يكون بعشرة جنيه حتى
أى حاجة بعيد عن الكلينكس
*109* *109* *109*

ابن البلد
18-05-2005, 02:16 PM
وربنا كنت متأكده ان هتقولولي انا اللي ابتدي وكنت هقول الملاحظه دي في ردي السابق بس مش عارفه الظاهر اني نسيت
الظاهر اني حطيت نفسي في مشكله*7*

يعني لو ابن البلد قرء ردي قدامه حاجه من اتنين يا تعجبه الفكره يا ما تعجبوش لو عجبته خير وبركه لو ما عجبته قدامه حاجه من اتنين يا يسكت يا مايسكتش لو سكت خير وبركه لو ما سكتش قدامه حاجه من اتنين يا يرسل لي رسالة تحذير يا يبهدلني لو رسل لي رسالة تحذير خير وبركه ولو عايز يبهدلني قدامه حاجه من اتنين يا ينقص نقاطي بالمنتدى يا يضربني، لو نقص نقاطي خير وبركه ولو هيضربني قدامه حاجه من اتنين يا يضربني بالجزمه يايضربني باللوح لو ضربني بالجزمه خير وبركه ولو ضربني باللوح قدامه حاجه من اتنين يا يوديني المستشفى يايسيبني في البيت لو وداني المستشفى خير وبركه لو سابني في البيت قدامه حاجه من اتنين يا يحط لي ثلج على الورمه يايسيبها لو حط ثلج خير وبركه لو ما حطش قدامه حاجه من اتنين يا يسيب الورمه تكبر يا يخلي احمد ناصر يقوم بالدور ده ....خخخخخخ*5*خلاص انا علقت ياليت لو تكملو عني............ بايخه صح
انا عارفه اني مبعرفش اكتب يعني اهي محاوله والسلام

على فكره انا لاحظت ان الموضوع ممكن ماتكونش له نهايه على شان كده انا لما حسيت اني تعب علقت:d

تحياتي
فكرة حلوة

بس أحنا كده كلنا هندوخ في الردود ولو دخنا يبقه قدمنا حل من الإتنين يأمه نأخد دوا للصداع يأمه نسيب الصداع يخلص علينا
لو خدنا الدواء وراح الصداع يبقه الحمد لله اما إذا متنا فقدامنا طريقين : اما تاكلنا الكلاب او نعفن .. اذا اكلتنا الكلاب خير وبركه ، اما اذا عفنا فقدامنا طريقين : اما نتحول غاز طبيعي او بترول .. اذا بقينا غاز خير وبركه ، واذا تحولنا نفط فقدامنا طريقين : اما يصدرونا نفط خام او يكررونا في مصفات البترول .. اذا صدرونا خير وبركه ، اما اذا بيكررونا فقدامنا طريقين : اما يحولونا زيت شل او مواد تنظيف ، اذا بقينا زيت خير ونعمه ، اما اذا حولونا مواد تنظيف فقدامنا طريقين : اما نبقى صابون او نبقى ورق تواليت ، اذا بقينا صابون خير وبركه
اما اذا بقينا ورق تواليت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ديدي
18-05-2005, 02:45 PM
:d :d :d
هانوصل لنفس النتيجة

بهجه
18-05-2005, 03:07 PM
ههههههههههههههه ضحكتني يا ابن البلد

زي ما قالت ديدي هنوصل لنفس النتيجه

يعني انت يا ابن البلد واحمد ناصر كمان بتتعبو بسرعه وبتختموا كلامكوا بنفس الموضوع اللي اضافه ابن البلد بخصوص موضوع الكلينكس:d

للاسف عايزه اكمل كلامي بس مضطره اني امشي دالوقت حالا ولو ما مشيتش حالا هيكون قدامي طريقتين يا هيصرخوا في وشي يا هيلغوا موضوع السينما لو صرخوا بوشي هقول ماشي ولو لغوا موضوع السينما ادامي حل من اتنين يا اما افضل ماسكه الكمبيوتر واكتب ليكم او ان......ياخرابي استنوني ...راحوا عني:d

باااااااي ياجماعه

أسيرة الصبر
19-05-2005, 04:55 AM
بهجه راحت السينما وجيت انا مكانها وقدامي حل من اتنين يااما معلقش خالص ويااما اعلق لومعلقتش خير وبركه ولوعلقت هيبقى قدامي حلين اما اكتب زيكوا او اتكتم لواتكتمت يبقى خير وبركه ولوكتبت زيكوا يبقى قدامي حلين اما اكتب واعلق على ابن البلد او اكتب واعلق على احمدناصر لوعلقت على احمد ناصر يبقى خير وبركه هههههههه ولوعلقت على ابن البلد يبقى قدامي حلين امايقبل كلامي ويسكت واما يبعتلي تهديد لو سكت يبقى خير وبركه ولوبعت تهديد يبقى قدامي حلين اما أخاف واسكت واما اعاند واكتب زياده لوخفت خير وبركه ولو عاندت يبقى قدامي حلين اما يطيرني من المنتدى او يقتلني لوطيرني من المنتدى يبقى خير وبركه ولومت يبقى قدامي حلين اما تاكلني الكلاب او أعفن.. اذا اكلتني الكلاب خير وبركه ، اما اذا عفنت فقدامني طريقين : اما اتحول غاز طبيعي او بترول .. اذا بقيت غاز خير وبركه ، واذا تحولت نفط فقدامي طريقين : اما يصدروني نفط خام او يكرروني في مصفات البترول .. اذا صدروني خير وبركه ، اما اذا بيكرروني فقدامي طريقين : اما يحولوني زيت شل او مواد تنظيف ، اذا بقينا زيت خير ونعمه ، اما اذا حولوني مواد تنظيف فقدامي طريقين : اما ابقى صابون اوابقى ورق تواليت ، اذا بقيت صابون خير وبركه
اما اذا بقيت ورق تواليت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شكرا يابن البلد على هذا الموضوع وشكرا ياديدي على الرفع وشكرا يابهجه على تكملة الموضوع
تحياتي

ديدي
19-05-2005, 10:17 AM
انا بقى قدامى حل من اتنين اما ارد عليكم واما اتفرج لو اتفرجت خير وبركة ولو رديت مش هاعرف اقول حاجة يمكن اضحك وادمع او اعيط
وفى الحالتين هاحتاج كلينكس
هههههههههههههههه

بهجه
20-05-2005, 06:04 AM
اهلا يا اسيرة الصبر ،انتي كمان طلعتي فالحة وختمتيها بموضوع الكلينكس شكلي هطلع فالحه واختمها زيك :d

ديدي الافضل انك تردي علينا وتخلصينا من المشكله اللي مالهاش نهايه اللي حطينا نفسنا فيها. لانك لو مارديتي

هيكون قدامنا حلين يا نبطل نكتب يا نواصل لو بطلنا الحمد لله هنرتاح لو ما بطلنا قدامنا حلين يا تاخذون بهجه

على قد عقلها*4* وتمشوا معاها فكرتها يا هيصيبنا كلنا التعب لو اخذتوني على قد عقلي خير وبركه ولو عايزين

تتعبو قدامكو طريقتين يا هتصدعوا يا هتتجننوا لو صدعتوا سهله ولو اتجننتوا قدامكوا طريقتين يا ترسلو بالمشكله

للدكتور عادل يا تروحو له العياده لو رسلتو له اوكي لو رحتوا له العياده يبقه قدامكو حلين يا يكتب لكم على

مهدئات يا يبتدي معاكم جلسات علاجية لو كتب مهدئات يبقه الحمد لله وادونا كمان منها ولو ابتدى معاكم

الجلسات يبقه ادامكو طريقتين يا تخفوا يا تتجننوا زياده*4* لو خفيتوا هنقول الف مبروك *8* ولو اتجننتوا زياده قدامكوا

طريقتين يا تفضلو في البيت يا تفضلو تلفوا في الشوارع لو فضلتو في البيت هيكون اريح ليكو ولغيركو من الناس

اللي هتخاف لما تشوفكم*9* ولو هتلفو في الشوارع قدامكوا طريقتين

اما تاكلكم الكلاب او تعفنوا .. اذا اكلتكم الكلاب خير وبركه ، اما اذا عفنتو فقدامكم طريقين : اما تتحولو غاز طبيعي او بترول .. اذا بقيتو غاز خير وبركه ، واذا تحولتوا نفط فقدامنا طريقين : اما يصدروكم نفط خام او يكرروكم في مصفات البترول .. اذا صدروكم خير وبركه ، اما اذا بيكرروكم فقدامكم طريقين : اما يحولوكم زيت شل او مواد تنظيف ، اذا بقيتو زيت خير ونعمه ، اما اذا حولوكم مواد تنظيف فقدامنا طريقين : اما تبقوا صابون او تبقوا ورق تواليت ، اذا بقيتوا صابون خير وبركه
اما اذا بقينا ورق تواليت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا جماعه محدش يسمح للدكتور عادل بالدخول للموضوع لانه لو شاف ردي ده قدامه طريقتين ها هيضحك يا هيبهدلني لو ضحك هضحك معاه ههههه ولو ناوي يبهدلني قدامه طريقتين يا يجنني يا يجنني :d

خلاص كفايه كده انا تعبت
مع السلامه

أم أحمد
21-02-2006, 12:19 PM
للرفع
ههههههههه حلوة يا ابن البلد

a_leader
21-02-2006, 09:06 PM
انا ح اكملها !!!!!!!
و اذا بقيت ورق تواليت يبقى قدامك حاجة من اتنين اما يحطوك فى التواليت او يكحوا فيك و يرموك فى الزبالة لو حطوك فى التواليت يبقى خير و بركة ولو كحوا فيك يبقى قدامك حاجة من اتنين اما يجيلك انفلونزا الطيور و ارتاح منك او تقوم تذاكر دلوقتى بدل ما اكسر دماغك لوجالك انفلونزا الطيور يبقى خير و بركة و ماتخشش البيت تانى و لو كست دماغك يبقى قدامك حاجة من اتنين اما تصلحها عند بيسو الجزمجى
او تستعمل سلوتيب الأمير ( و ده كان فكرة لاعلان عن سلوتيب الأمير )

Photo Gallery