المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحت دائرة الضوء .. و الضيف محمد شحاتة

الصفحات : 1 [2]

محمد شحاته
12-04-2004, 09:18 AM
هلا بك أخى أتصالاتكو فى دائرة الضوء وأرى أخى الحبيب أن كل الأعضاء يحبونك ( بدءاً من أخى الحبيب إسلام الى نهاية باقية الأعضاء ) فسأل الله أن يكثر فيك أحبابه

ونتمنى لك مزيداً من التقدم

تقبل تحياتى المليئة بالحب ( أخوك أسد *8*)

اخى الحبيب اسد كل الشكر لمرورك الكريم على الموضوع فلقد زدته نورا فأنت من الشخصيات التى اكن لها كل تقدير واحترام ادامك الله لنا اخا عزيزا على قلوبنا ولاحرمنا من تواجدك الرائع بيننا كل التحيه والتقدير ةدائما ما اسعد بالحوار معك محمد *8*

زهرة العلا
12-04-2004, 11:14 PM
بص يا اتصالاتكو انا عينتك في المنصب بتاع رئاسه الجمهورية بس

عايزاك تعيني في وزارة التربية والتعليم عشان اغير نظام التعليم المتخلف في مصر

وبعدين انت مافهمنتش سؤالي هي فيزياء *11*

انا خليت انتيمتي صاحبتي يعني تشترك في المنتدي العسل بتاعنا

وقلت لها هيرحبوا بيكي وهيسوا ويعملوا انا اشتركي بس *13*

3 بس اللي رحبوا بيها *7* *14*

وانت مش منهم وهي مسمية نفسها حبيبة زهرة

اما بالنسبه للفراولة والخيار والنسكافية فهم بيعملوا دماغ ما حصلتش فمثلا

الحول بيشتغل واقوم ارد علي موضوع مكان موضوع تاني خالص :)

وغيره وغيره

المهم انا سعيدة جدا اني عرفت حاجات كتيرة عن شخصيتك الجميلة من خلال الاسئلة اللي انت رديت عليها

ومهما قلت فمش هديك حقك غي وصفك وكل اللي اقدر اقوله كتر الله من امثالك وان شاء الله ربنا يحقق لك اللي نفسك

فيه *8* *8* *8* *8* *8* *8* *8* *8*

جنان الفردوس
13-04-2004, 11:11 PM
أنا جييييييييييييت..*21*
كويس انك لسه ممشتش..
على العموم حتى لو كنت مشيت كنت هجري وراك هتروح مني فين يعني*27*
يالا خلينا في الأسئلة بس يا رب ميكنش حد سألهالك قبل كده..
أصل أنا بصراحة مقرتش الأسئلة كلها..
بس متقلقش خالص
أنا أسئلتي كلها سهلة وعبيطة خالص*107*
يالا نبدأ بقى..
السؤال الأول..
جبت كام في الثانوية العامة..؟؟*139*
..
السؤال التاني..
عايزة اعرف
ا- حالتك الاجتماعية ( عازب..عانس.. متجوز .. متطلق ..أرمل"بعد الشر طبعا"):d
ب- عندك عيال ولا معندكش.. وكام واحد .. وأسماءهم ايه.. وفي سنة كام..
..
السؤال الثالث..
أكمل ما يأتي:
ا- لونك المفضل......... وجبتك المفضلة ...... مشروبك المفضل......
ب- الاسم الذي تحبه.......،.............
...
السؤال الرابع..
ا- موقف رائع مر عليك من زمن ومازلت تتذكره حتى الآن؟
ب- موقف محرج جدا برضه مر عليك وما زلت تتذكره حتى الآن؟
ج- موقف مستفز الآخر برضه مر عليك وما زلت تتذكره حتى الآن.
د- موقف مش سعيد ومش حزين ومش مهم وانت مش فاكره بس حاول تفتكره عشان تقلهولي؟*5*
..
السؤال الخامس..
كلمة أثرت فيك كتير وغيرت مجرى حياتك سواء بالسلب أو الايجاب؟
كلمة كان نفسك تسمعها زمان وأول ما سمعتها حسيت انك كنت غلطان عشان كان نفسك تسمعها.؟
كلمة كنت هتموت تسمعها ومسمعتهاش؟ ومن مين؟ وامتى ؟ وليه؟ *4*
..
وبس خلاص مش فاكرة حاجة تانية دلوقتي..
بس في شوية ملاحظات..*55*
لو في أي سؤال مكرر أو رخم أو مش مريحك طنشه وأعمل نفسك مش واخد بالك..
لو في حاجة اجابتها طويلة ومكسل تكتب عديها..
لو في سؤال مش مفهووم اكتب اجابة مش مفهومة وملهاش علاقة بالسؤال..
لو في سؤال مش عجبك غيره واكتب سؤال من عندك وجاوب عليه..
لو في أي استفسار متسالنيش عشان أنا مش بجاوب على حد في اللجنة..*39*
وبس خلاص
أنا كده خلصت
اه صحيح نسيت.. افتكرت أي سؤال تاني هبقى آجي أقوله*44*

محمد شحاته
14-04-2004, 06:54 AM
المهم انا سعيدة جدا اني عرفت حاجات كتيرة عن شخصيتك الجميلة من خلال الاسئلة اللي انت رديت عليها

ومهما قلت فمش هديك حقك غي وصفك وكل اللي اقدر اقوله كتر الله من امثالك وان شاء الله ربنا يحقق لك اللي نفسك

فيه *8* *8* *8* *8* *8* *8* *8* *8*

طبعا مهما قلت من الكلام من الجميل مش حاقدر اوفيكى حقك ومتشكر جدا على الكلام الجميل ده الذى طبعا نا بع من ذوقك وكرمك وطيب اصلك ياساره وانا فعلا اللى بشكر اداره المنتدى على اتاحه هذه الفرصه من الحوار الممتع مع احب الناس على قلبى دومتى لى اختا عزيزه ولا حرمنى الله منك ابدا ابدا وعلى فكره انا رحبت بحبيبه زهره وبعدين الغلط منك وكله من الخيار والفراوله والنسكافيه

اختى الغاليه ساره حقيقى فعلا مش عارف اقولك ايه غير ربنا يحفظك من كل شر وتبقى دايما منورانا بخفه دمك وروحك الجميله كل التحيه والتقدير ويارب عقبال ما ابا رك ليكى اولا على التخرج وثانيا على( اللى والدته داعيه عليه ) :d

لا طبعا بهزر اللى والدته داعياله من قلبها العريس طبعا لانه حياخد جوهره لا مش جوهره لؤلؤه طبعا ياساره

وربنا يخليكى لينا ياساره وكل تحيا تى وتقديرى محمد

محمد شحاته
14-04-2004, 08:19 AM
*8* *8*

الاخت الغاليه جنان الفردوس مرحبا بك الف مليون مرحبا وبالاسئله اللى دمها اخف من العسل ربنا مايحرمنا منك ابدا ابدا يا احلى جنان الفردوس فى الدنيا
نخش بقى على ورقه الاجابه *4*

السؤال الاول
الثانويه العامه ياجنان طيب قولى تقديرك ايه فى الجامعه على العموم انا جبت فى الثانويه العامه 79% وديه طبعا مش خيابه بس انا اللى كنت بذاكر بس ايام الامتحانات بس الحمد لله فى الجامعه تقديرى جيد جدا بس طبعا من غير مرتبه شرف ولا حتى لحاف

السؤال التانى

أ- حالتى الاجتماعيه متزوج طبعا من اسكندرانيه خريجه اداب برضه بس انا اكبر منها ومقيمه معى فى السعوديه منذ فتره قريبه

ب- الاولاد طبعا دعواتك لنا لان المدام كانت حامل بس ماحصلش نصيب وربك يعوض ان شاء الله دعواتك ياجنان

السؤال الثالث

لونى المفضل الكحلى ؛ وجبتى المفضله السمك ( اسكندرانى بقى ) :d ؛ مشروبى المفضل عصير البرتقال

الاسم اللى بحبه ( الله تبارك وتعالى )

السؤال الرابع

أ- موقف رائع مر على من زمان وما زلت اتذكره

تعرفى بشخصيه فريده من نوعها ولى الشرف اننى تعرفت بها وهو سعاده سفير جمهوريه مصر العربيه بالسعوديه الاستاذ/ محمد رفيق خليل حفظه الله لنا وللمصريين وجها مشرفا لمصر ولكل المصريين بالخارج فكان موقف رائعا فعلا ولن انساه فقد كان سيادته فى زياره لنا بالشركه التى نعمل بها وحين رأى عظمه هذه الشركه ومكانتها وان الاداره الكامله لها مصريين ابدى سيادته اعجابه ليس بالشركه وانما بالايدى المصريه التى نمت بالشركه الى العالميه واوضح ان هذا ليس ببعيد عن الانسان المصرى حين يعمل ويجد من الامكانيات ماتجعله متفانيا فى عمله للوصول الى النجاح والعالميه اوجه لسيادته من هنا التحيه وحفظه الله لنا من كل شر ولكل المصريين المغتربين هنا والاروع من ذلك اننى على اتصال دائم بسيادته وان كان على فترات متباعده نظرا لانشغاله ومسئؤلياته الا انه دائما يطمئن عنى وعن احوالى جزاه الله عنا كل الخير

ب- موقف محرج جدا *7*
فى احد الايام وفى اثناء اجازه لى فى مصر كان هناك ابن خالتى وكان يريد ان يتقدم الى خطوبه احدى البنات وذهبت معه ومع والده ووالدته وفى اثناء الحوار دخلت اخت العروسه لتقديم الشاى وبدون سابق انذار قام ابن خالتى واقف على رجله وقال مش هى ديه لعروسه خلانا كلنا فى نص هدومنا طبعا البنت سابت الشاى على الترابيزه ووقعت كبايه شاى منها فى الصينيه وراحت تجرى طبعا انا لحقت الموضوع بضحكه وقولته ياعم انت دايما كده بتحب الهزار ما احنا عارفين انها اخت العروسه وعدى الموضوع بس ايه كلنا كنا فى موقف لانحسد عليه

ج- موقف مستفز *9*
موقف لاحد السعوديين معى وهو واخد فكره عن مصر انها بلد البلاوى والمصايب وهز الوسط وكل حاجه وحشه فى الدنيا طبعا اخوكى بقى دمه فار واستفزنى بكلامه وانا ما اتوصى طبعا بالادب وماخليته يمشى الاوهو اتغيرت فكرته تماما عن مصر وشرحت له ان بها كثيرا جدا من الناس الافاضل واعلام فى الدين والادب والسياسه وفى كل المجالات اما عن هز الوسط والكلام اللى عارفه عن مصر ان كل بلد فيها الصالح والطالح

د- موقف مش سعيد ومش حزين نتيجه الثانويه اخدتها من مقر الحزب الوطنى فى اسكندريه انى راسب وجاتلى صدمه واول مارحت المدرسه لقيت زمايلى بيهنونى على النجاح مصدقتش نفسى وكنت فى حاله ذهول لاخر اليوم

السؤال الخامس

كلمه اثرت فيه وغيرت مجرى حياتى *8*
بعد ماتخرجت ياجنان واصطدمت بالواقع ومالقيتش شغل جالى عقد عمل فى السعوديه للعمل فى مجال الاتصالات وقالى الوالد يمكن ده اختبار من عند ربنا ودايما اللى ربنا كاتب له حاجه حيلاقيها وفعلا سافرت وبدأت من الصفر فى االمجال ده والحمد لله وصلت فيه الى اللى يرضينى

كلمه كان نفسى اسمعها من زمان
هى كل سنه بسمعها 25000 الف فرصه عمل للشباب العاطلين عن العمل وبرضه مفيش حاجه كانت نفسى اسمعها قبل ما اسافر

كلمه حاموت واسمعها من زمان طبعا من زوجتى والحمد لله سمعتها وانتى عارفه الباقى *7*

اختى الجميله جنان الفردوس ارجو الا اكون قد اطلت عليكى فى الاجابه ولكن الحوار معك يأخذ شكلا اخر وادعو الله ان اكون وفقت فى الاجابه كل التحيه والتقدير لشخصك الكريم ولاحرمنا الله منك ابدا ابدا

أحمد ناصر
14-04-2004, 04:08 PM
إتفضل يا محمد حاجة كده على قد ما قسم

فاتكوا كتير وكتير أوى فاتكو
ياللى ما تعرفوا إتصالاتكو
إتصالاتكو ده راجل مجدع
عربى أصيلكده زى حالاتكو
وآدى ولاد مصر الغاليين
جايب لكوا نغمات ورنين
وصور لموبايلات هايلين
وإسمعوا منه حديث أو آية
والموعظة فى الدين باللين
آدى ولاد مصر الغاليين
وف صفحة فك التكشيرة
ضَحك قلبى ضحكة كبيرة
وأما أشوف النكتة أكركر
وأنسى الهم وأنسى الحيرة
آدى ولاد مصر الغاليين
وتمللى ف كل الصفحات
وتمللى ف كل الحوارات
حتلاقى عبارته اللى كاتبها
دايما من أحلى العبارات
آدى ولاد مصر الغاليين

محمد شحاته
14-04-2004, 07:56 PM
*8* *8* *8*

اخى الحبيب احمد ناصر مش لاقى كلام اقدر ارد بيه على احلى الكلمات اللى سمعتها فى حياتى ولا املك الا ان ادعو الله ان لايحرمنى منك ابدا اخا عزيزا على قلبى وروح جميله عبقها يملأ ارجاء المنتدى بالكامل

اخى احمد افضت على من حلو الحديث الذى ان دل على شىء فأنه يدل على جميل اخلاقك وروعه روحك وعظيم ادبك فلا املك الا ان اقول لك وادعو الله الا يحرمنى صداقتك واخوتك وحبى لك فى الله وادعو الله ان نلتقى على خير ان شاء الله

احمد مره اخرى اشكرك جزيل الشكر على الكلام الحلو ده وربنا مايحرمنى منك ابد ابدا ابدا *8*

جنان الفردوس
14-04-2004, 10:09 PM
*8* *8*

ب- موقف محرج جدا *7*
فى احد الايام وفى اثناء اجازه لى فى مصر كان هناك ابن خالتى وكان يريد ان يتقدم الى خطوبه احدى البنات وذهبت معه ومع والده ووالدته وفى اثناء الحوار دخلت اخت العروسه لتقديم الشاى وبدون سابق انذار قام ابن خالتى واقف على رجله وقال مش هى ديه لعروسه خلانا كلنا فى نص هدومنا طبعا البنت سابت الشاى على الترابيزه ووقعت كبايه شاى منها فى الصينيه وراحت تجرى طبعا انا لحقت الموضوع بضحكه وقولته ياعم انت دايما كده بتحب الهزار ما احنا عارفين انها اخت العروسه وعدى الموضوع بس ايه كلنا كنا فى موقف لانحسد عليه

..
هههههههههه
عجبني جدا الموقف ده
تحفة..
واحب أهنيك لأنك أجتزت الامتحان بنجاح تام..
وانا كنت سعيدة ومستمتعة جدا جدا بإجاباتك الرائعة ..
لأنها بجد بتنبع من روح نقية جميلة..
بارك الله فيك وأدام لك زوجتك ورزقك بذرية صالحة تقر عينك
قريبا إن شاء الله..
*8*