المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : انكشفت ياحلو ...... تعالى وانا اقولك



الصفحات : [1] 2

ana3sola
06-10-2003, 11:17 AM
لو عايز تعرف شخصيتك وعيوبك ومميزاتك اللى بيشوفها اصدقاءك وكل المحيطين بيك :confused:






تعالى ورايا ....... :3:















بسرعه شويه انت لسه هاتفكر ;)


















اجرى يلا ...................:eek:
















ادخل هنا .
http://www.upower.net/index.asp?module=main&cid=1


بس ماتنساش بعد ما تجاوب على الاسئله تضع لنفسك باص ورد علشان محدش يطلع عليه غيرك وتكتب اميلك صح لانهم هايبعتوا النتيجه لك فيه:D



بس بشرط تطبع لنا كل اللى اتقال عنك وبأمانه شديده :4:




هااااا جاهزين ؟؟؟ مين هايبتدى الاول ؟:confused:

العمدة
06-10-2003, 11:29 AM
مين اللي هـــــــــنــــــاك :)

لا بس حبيت ارحب باللي بيكتب على سطر ويسيب سطرين :)

ولنا عودة للموضوع :) بس مايكونش مقلب :)

ana3sola
06-10-2003, 12:11 PM
ايه دة انت ؟
مين دة ؟ العمدة باشا اهلا اهلا
يعنى دخلت وهربت من الموضوع فين تحليل شخصيتك وصدقنى مش مقلب ولاحاجة وجرب بنفسك
هاستناك ما تتأخرش

بنت مصر
06-10-2003, 12:42 PM
على فكرة يا انا عسولة الاختبار دا واضح انه
مهم فعلا واختيارك فعلا فعلا رااااااااائع
انا لسة ما شفتهوش بس من الاسئلة
واضح فيه الدقة ياريت كلنا نطبقه

وان شاء الله حادعي لك واشكرك جدا جدا على هذا الموضوع الرائع



بسنت

العمدة
06-10-2003, 12:51 PM
شكرا لك ، قليل من الناس من يهتم بمعرفة نفسه فضلا عن الاهتمام بتطويرها واحسب انك
من هذه القلة التي هي في الغالب تجد الراحة النفسية والنجاح في الحياة.
.....................

هذه هي النتيجة يا عسوله كما جاءت ..

مشكورة .. وتحياتي .

بسمة أمل
06-10-2003, 01:28 PM
لا يا عمدة بعد ما وصلك الايميل دوس على اللينك اللى فيه
فهينقلك للموقع تانى دخل ايميلك والباسورد وبعد كدة دوس كلمة النتيجة فى اعلى الصفحة

شكرا يا عسولة على الاختبار الرائع:)
اما نتيجتى فهخبيها شوية:p

te3mah
06-10-2003, 01:49 PM
مش عارفة افتح النتيجة بتاعتي
بادخل الإيميل والباسوورد
بيقولي تم التسجيل بنجاح ومايفتحش اي نتيجة
يجيب الصفحة زي ما هيه
عاوز الإيميل والباسوورد

ana3sola
06-10-2003, 03:12 PM
بسنت حبيبتى
هو فعلا اختبار ممتاز واللى كتبه راجل فاهم علم نفس كويس
ومرسيه على اهتمامك ومنتظرة تحليل شخصيتك:)

ana3sola
06-10-2003, 03:20 PM
العمدة
سيبك من الكلام دة فين تحليل شخصيتك؟؟
منتظراك ومش هاقبل اعذار:7:

ana3sola
06-10-2003, 03:29 PM
بسمه حزن
لالالا انا عايزة تحليل شخصيتك ماليش دعوة الشويه راحوا خلاص:2:

ana3sola
06-10-2003, 03:33 PM
طعمه
معلش دة اكيد من كوكيز جهازك
انتى عندك حلين
الاول انك تروحى تانى وتجاوبى على الاسئله تانى وتضعى اميل جديد وباص ورد تانى
والتانى انك تنتظرى يوم ولا يومين وبعدين تدخلى تانى بنفس الاميل والباص ورد من الرساله اللى جت لك

وان شالله يشتغل واشوف تحليل شخصيتك:)

العمدة
06-10-2003, 03:44 PM
أنت إنسان اجتماعي دافئ المشاعر صاحب قدرة عجيبة تمكنك من معرفة قدرات الآخرين و استحثاثها و استخراجها بشكل قد تثير استغراب حتى أولئك الآخرين أنفسهم , فمثلا قد تلقى شخص عادي لا يبدو عليه في ذلك الوقت النبوغ أو التميز و تكون أنت الوحيد الذي تتنبأ له بمستقبل مشرق بل تكون أكثر منه تأكدا أنه يملك تلك القدرات الدفينة و غالبا ما تتحقق نبوءاتك بما أعطاك الله من ملكة و قدرة على استخراج طاقات الناس و تشجيعهم على تفجيرها و استغلالها.

أنت تتوقع بطبعك الخير و البر في كل من هم حواليك لا تحب الفوضى و أنصاف الحلول بل تحب أن تترتب و تستقر الأمور من حولك. أنت إنسان عاطفي مخلص و أهل للثقة ( يمكن أن يثق بك الناس و جدير بذلك) تحب أن تدعم و تساعد الآخرين. لك فضول شديد بالأفكار و النظريات و تتشوق دائما إلى الاحتمالات المستقبلية و التطورات أو الأحداث الممكنة في المستقبل و خصوصا إذا كان له تأثير عليك أو على الناس بشكل عام. يحفزك الشعور بإمكانية المساهمة في خير البشر و البشرية فمثلا قد يجعلك هذا الشعور تشارك في لجنة أو تحضر مناسبة أو تفعل ما تراه مناسبا لتحقيق ذلك الهدف النبيل. أنت كذلك إنسان حالم مبدع تحب التغيير و التنوع قلما تفعل الشيء نفسه باستمرار تعشق التحديات الجديدة التي تظهر في دنياك و تضفي إثارة و متعة على حياتك.

في الغالب أنت إنسان نشط متفائل شديد الوعي لحاجات الآخرين مستمع جيد و داعم مخلص للآخرين و لك مجموعة من القيم و المبادئ التي تؤمن بها من شرف أو رجولة أو حب للخير و ما شابه و لا تجد أي حرج أو خجل أو غضاضة في التصريح بتلك المبادئ و القيم للآخرين. علاقاتك مع الآخرين واسعة و عديدة و لكنك تقدر بشكل خاص العمق و الأصالة في العلاقات وهي عادة العلاقات التي تجمعك بالمقربين منك من أحباب أو أصدقاء. أنت بطبعك تحب أن تكون حياتك منظمة و مرتبة و تحب أن تخطط لما تقوم به مسبقا و تحب التنظيم و القوانين المنظمة طالما أنها لا تؤثر سلبا على حياة الناس. عموما يرى فيك الناس إنسانا اجتماعيا مهذبا متحملا للمسؤولية تجيد التحدث بطلاقة و تمكن و تلعب دور المحمس أو المعلم الذي يعرف كيف يقود الآخرين إلى ما فيه الخير و النماء.


مع خالص تحياتي:
م. سلمان عبيد الشمراني
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ها هي النتيجة دون زيادة ولا نقصان :)

بصراحة الرجل في مجمل التحليل هائل :)

بسمة أمل
06-10-2003, 03:44 PM
طيب هقول اهوه بس اصل صراحة النتيجة فيهاا كلام حلو فقلت احسن تقولوا ان انا اللى كتباه لنفسى ولا حاجه

بس بجد اختبار جميل واغلبه صح ويمكن الباقى صح بس انا معرفوش

ويا ريت بقى يا عسولة تورينا نتيجة الاختبار بتاعك

ماشى انا مستنياه


طعمة جربى تانى كمان شوية هتلاقى الصفحة اللى فيها كلمة النتيجة ظهرت ان شاء الله


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


أنت إنسانة هادئة شديدة الخصوصية و الانطواء حساسة جد1 تعمل بصمت في تقديم العون و المساعدة للآخرين و الأخريات حتى يحصل لهم الاكتفاء فيما يريدون من حاجات. أنت كذلك عميقة جدا ( غويطة كما يقال بالعامية) لك قدرة عجيبة على معرفة و تفهم و التعامل مع القضايا و الإشكاليات المعقدة و تحسنين فهم تعقيدات النفس البشرية و التعامل مع مختلف النفسيات البشرية الصعبة أو المعقدة لأن لك قدرة على الفراسة و تخمين ما قد يدور في أنفس الآخرين و الأخريات و الإحساس بمشاعرهم حتى قبل أن يشعروا هم أنفسهم بها ,الأمر الذي قد يجعل البعض يستغرب و يتعجب منها لو عرفها.

أنت إنسانة شديدة الإيمان بمبادئك من شرف و صدق أو أمومة أو ما شابه من المبادئ و تؤمنين كذلك بحدسك الداخلي أي ما تحدثك به نفسك من شكوك أو تخمينات أو توقعات. أنت دائمة البحث عن العلاقات و الارتباطات في الوقائع و الأحداث التي تمر عليك أو تدور من حولك و كذلك معانيها في حياتك بمعنى أن الأحداث لا تمر عليك هكذا دون أن تفكرين فيها و تحاولين أن تجدي علاقاتها و ارتباطاتها بغيرها من الأحدث في حياتك.فأنت بشكل عام تحبين أن تري الصورة العامة للأحداث أو للمعلومات أكثر من التعمق في تفاصيلها إلا إذا كانت تلك التفاصيل تصدق و توافق توقعاتك و حدسك المسبق عندئذ قد تهتمين بها.

أنت إنسانة مبدعة خلاقة لك نظرة مستقبلية قد تستطيعين التنبؤ ببعض الأحداث المستقبلية في بعض الأحيان بشكل قد يثير الاستغراب. أنت كذلك مثالية بل شديدة المثالية لا تعرفين لماذا يظهر الشر في هذه العالم؟ و لماذا لا يكون الناس مثلك خيرين يظنون بالناس خيرا و لا يظهرون الشر أو الأذى؟ قد يكون من الصعب على الآخرين و الأخريات فهمك بل أنهم يتوجسون منك خيفة و يتهمونك بالغموض و الصعوبة و ذلك أنك منطوية شديدة العمق تستخدمين الرموز و التشبيهات في حديثك و تميلين إلى استخدام لغة غامضة بعض الشي مليئة بالأمثلة غير المباشرة. و أنت كذلك تميلين إلى الشعر أو النثر أو الخواطر الأدبية و قد تجيدين الكتابة فيها أو على الأقل الاستمتاع بها.

أنت في الغالب إنسانة مخلصة للناس خصوصا لأولئك الذين يقدرون القيم العليا التي تقدرينها أنت من شرف أو كرم أو عزة أو ما شابه و لكنك في العادة لا تأبهين أو تهتمين بالذين لا يفعلون ذلك أو الذين لا يقدرون القيم و المبادئ الراقية التي تؤمنين أنت بها. فأنت شديدة الالتزام بقيمك و مبادئك كما قلنا و تقدرين العمق و الإخلاص في العلاقات مع الآخرين و الأخريات و لا تحبين العلاقات العابرة التي تبدأ و تنتهي سريعا بل أنك دائمة البحث عن معاني العلاقات في حياتك. و كذلك تبحثين عن المعاني في كل شئ في حياتك من ممتلكاتك المادية إلى أحلامك. لا تحبين أن تشاركي الآخرين و الأخريات في أفكارك و توقعاتك اللهم إلا مع من تثقين به منهم أو منهن. غالبا أنت إنسانة متقبلة مرنة قد تسكتين و تتغاضين ما لم تهدد قيمك و مبادئك العليا التي تكلمت عنها آنفا .فمثلا لو أتهمك أحدهم بالكذب أو الخيانة أو ما شابه من الصفات التي تأباها طبيعتك المثالية عندها يتوقف ذلك التقبل و المرونة و تصبحين ملحة و شديدة المطالبة بما تريدين أو بما تظنين انه حق لك و قد يرى منك الناس وجها لم يعهدوه من قبل.

ana3sola
06-10-2003, 03:52 PM
العمدة
ايه الجمال دة بس
ياعم على الشخصيات الجميله
هادور لك بقى على عروسه حلوة زيك كدة

ana3sola
06-10-2003, 03:55 PM
بسمه حزن
فعلا انتى شخصيه رائعه وانا كنت متوقعه الكلام دة
وماتزعليش ادى تحليل شخصيتى انا كمان

ana3sola
06-10-2003, 03:59 PM
تحليل شخصيتى

أنت إنسانة اجتماعية حلوة المعشر لك دائرة عريضة من الصديقات و المعارف, فحبك للمرح يجعل الناس ينجذبون إليك و يتكاثرون من حولك و لكنك على الرغم من كثرتهم حولك تقدرين و بشدة العمق و الأصالة في العلاقات الشخصية و ليس تلك العلاقات التي تبدأ سريعا و تنتهي سريعا, فأنت لا تشعرين بالصدق في الصداقة إلا حين ترين ذلك العمق و الأصالة فيها ,لا تتوانين في تقديم الدعم و الإخلاص لمن تحبين عن طيب خاطر .أنت إنسانة ترين أن الحياة مغامرة إبداعية مليئة بالاحتمالات المثيرة و أنت لماحة لأحوال و حركات الناس, تتجاذبك الكثير من الأحاسيس الحادة و العواطف الجياشة من حب و غيرة و فرح و ألم و سعادة و حنان ما شابه و تؤثر عليك . أنت كذلك شديدة الحاجة لتشجيع الآخرين و الأخريات و ثناءهم عليك و أنت بطبعك تشجعين الآخرين و الأخريات و تثنين عليهن أو عليهم حين تعجبين بما يفعلون. أنت في العادة متقبلة مرنة تشعين طاقة و حيوية و حماس أينما تحلين .و عادة ما تنتقل تلك الطاقة و الحيوية التي تشع منك إلى من هم حواليك و تعديهم فتحمسينهم للعمل و كذلك تفعل شجاعتك و تفاؤلك بهم فتحمسهم و تحفزهم أيضا.أنت إنسانة فضولية لا تتركين أي فرصة تضيع دون أن تغتنمين فيها متابعة ما يدور حولك بشغف و لا بد عندك من الدخول في كل الأنشطة الاجتماعية المختلفة التي تهم الناس و يمكن أن تؤثر على حياتهم مثل الصداقة أو الزواج أو العزاء أو المواساة أو غيرها من التفاعلات الاجتماعية التي قد تحدث بين الناس أو تجربتها على الأقل, كل ذلك رغبة منك في معرفة الخير و الشر في الناس و الأحداث و لذلك دائما ما تتحمسين لحضور مثل تلك المناسبات الاجتماعية. هذه الرغبة في الكشف عن الأحداث و التفاعلات الاجتماعية قد تجعلك كثيرة الكلام تتكلمين دون كلل أو ملل و تندفع منك الكلمات اندفاعا حتى تخرجين كل ما في صدرك من شغف أو تعليق.أنت بطبعك دائمة البحث عن التوافق العاطفي مع نفسك أولا و مع الآخرين و الأخريات ثانيا و تودين أن تكونين في منتهى الانسجام مع نفسك و مع الآخرين و الأخريات. الأمر الذي يجعل مزاجك العاطفي متقلب يتنقل من عاطفة إلى أخرى و بالتالي يتقلب مزاجك بشكل عام.أنت كذلك تحبين أن تكوني الأولى أو رقم 1 في كل مجال تطرقينه و لا شئ يتعبك مثل ألا تأتين أولا و المشكلة أن مثاليتك الزائدة قد تجعلك تقسين على نفسك و قد توبخينها أو حتى تعاقبينها عندما لا تجعلك الأولى.




ايه رائيكم بقى ؟؟؟؟

بسمة أمل
06-10-2003, 04:13 PM
تصدقى لو اقولك انى برضة كنت متوقعة كدة وخصوصا حكاية النشاط والحماس دى

ربنا يوفقك يا عسولة وتبقى رقم واحد فى كل حاجة تعمليها فى حياتك

تقبلى تحياتى والوردة دى:)

ana3sola
06-10-2003, 04:26 PM
مرسيه يا بسمتى
ربنا يخليكى انتى كلك زوق والله

العمدة
06-10-2003, 04:27 PM
أحيي الأخت الغالية بسمة , وبالفعل لا نستغرب تحليل شخصيتك

كل التقدير لكِ وبالتوفيق يارب في حياتك .

الأخت الغالية عسولة كمان تحليل شخصيتك كتييييير حلو .. وكأنه حقيقي

لكِ احترامي وتقديري والف تحية على الموضوع الجميل ده .



:175:

te3mah
06-10-2003, 09:40 PM
نفس المشكلة للأسف
مع إني دخلت بإيميل تاني غير الأولاني :(
أعمل إيه طيب ؟!!

te3mah
06-10-2003, 09:45 PM
أهي النتيجة وصلت خلاص :

أنت إنسانة هادئة قليلة الكلام صاحبة قرار و إصرار شديدة الثقة في نفسك و أفكارك على الرغم أنك قد تجدين صعوبة في الدخول في المحادثات الاجتماعية. لك نزعة قيادية تجعلك تحققين أفكارك و تطلعاتك لا تحبين أن تظهري ميلك نحو القيادة إلا إذا لم يكن هناك قائد كفء يحسن القيادة و مواجهة الأزمات. أنت في العادة صاحبة نظرة مستقبلية ثاقبة تحبين التحديات الصعبة و المشاكل المعقدة و تجيدين تجهيز الحلول و النظريات العلمية التي يمكن أن تواجه تلك التحديات. تفكيرك و همومك من النوع الكبير الذي يتعدى حدود الفرد إلى مشاكل الأمة بشكل عام و لذلك دائما ما تأتين بحلول عامة يمكن تطبيقها في كل وضع مشابه.

أنت تقدرين و بشدة العلم و المهارة و تتوقعينهما من نفسك و من الآخرين و الأخريات و تمقتين بشدة التشويش و عدم وضوح الأمور و الفوضى و عدم الكفاءة. الروتين الغبي يقتل طموحك و لا تحبينه و عندك ثقة أكبر في أفكارك و تصوراتك أكثر من أفكار و تصورات الآخرين و الأخريات فأنت إنسانة ذات عقل لماح و تفكير متوقد. لديك مهارة غير طبيعة في إيجاد خطط مستقبلية يمكن أن تتعامل مع الكوارث و الأزمات, فلو أنك مثلا مديرة لمدرسة و هذه المدرسة مقبلة على أزمة نقص في السيولة النقدية فسوف تقومين بوضع خطة استراتيجية شاملة للتعامل مع تلك الأزمة و حلها بكفاءة و تمكن عاليين. و هذا القدرة على إدارة الكوارث و الطوارئ و الاستعداد لها ملكة من الله عليك بها قد لا تظهر إلا في وقت الأزمات حين يتخلى الكل عن القيادة و تظهرين أنت كمنقذة حصيفة.

أنت بطبعك تفحصين كل شئ بعين ناقدة لها رؤية ثاقبة تستطيعين و بسرعة تحديد مواطن الخلل أو الضعف أو الزلل في الخطط أو الأفكار أو الإستراتيجيات. تمتازين بالوضوح و التصميم عقلانية متجردة لا تتأثر قراراتك بعواطفك في الغالب و تمارسين النقد الموضوعي الهادف و مستقلة في آرائك و أفكارك لا تحبين في العادة تقليد الآخرين و الأخريات. الأمر الذي قد يجعل الآخرين و الأخريات يظنون أنك صعبة المراس معقدة أو حتى مغرورة الأمر الذي يفاجئك و يضايقك بشدة لأنك مستعدة للتخلي عن أي فكرة أو رأي من آرائك إذا أقنعك أحدهم أو أحداهن بالعقل و المنطق أن غير ذلك الرأي أو الفكرة أكثر كفاءة أو أحسن و أسرع في الوصول إلى الهدف.

عموما يرى فيك الناس إنسانة هادئة متحفظة قد يكون من الصعب معرفتها جيدا منعزلة صاحبة أصالة و مستقةا. و أنت لا تحبين الأنشطة الاجتماعية غير المفيدة أو جلسات القيل و القال.

te3mah
06-10-2003, 10:01 PM
كاتب الرسالة الأصلية : te3mah
أهي النتيجة وصلت خلاص :
أنت بطبعك تفحصين كل شئ بعين ناقدة لها رؤية ثاقبة تستطيعين و بسرعة تحديد مواطن الخلل أو الضعف أو الزلل في الخطط أو الأفكار أو الإستراتيجيات. تمتازين بالوضوح و التصميم عقلانية متجردة لا تتأثر قراراتك بعواطفك في الغالب و تمارسين النقد الموضوعي الهادف و مستقلة في آرائك و أفكارك لا تحبين في العادة تقليد الآخرين و الأخريات. الأمر الذي قد يجعل الآخرين و الأخريات يظنون أنك صعبة المراس معقدة أو حتى مغرورة الأمر الذي يفاجئك و يضايقك بشدة لأنك مستعدة للتخلي عن أي فكرة أو رأي من آرائك إذا أقنعك أحدهم أو أحداهن بالعقل و المنطق أن غير ذلك الرأي أو الفكرة أكثر كفاءة أو أحسن و أسرع في الوصول إلى الهدف.

هو النتيجة عموما بسم الله ما شاء الله
كأنها رسمتني أنا فعلا
بس الفقرة دي بالذات أديها 10/10
فعلا ناس كتيرة قوي لما بتبقى بعيدة عني بتفتكر إني متعجرفة ومغرورة ومش باكلم اي حد
ولما يقربوا مني ويعرفوني كويس
ألاقيهم بيصارحوني إن دي كانت نظرتهم ليه وهما بعيد
بس لما عرفوني عن قرب لقوا إن النظرة دي خاطئة تماما
وإني على النقيض من ده كله .
سبحان الله

وصدق المثل اللي بيقول :
- تعرف فلان ؟
- آه أعرفه .
- عاشرته ؟
- لأ !!
-يبقى ماتعرفهوش .
:)

بسمة أمل
07-10-2003, 03:55 AM
ايه الجمال دة كله ياطعمة
حازمة قائدة هادئة وليكِ نظرة مستقبلية
شخصيتك حلوة جدا ودة طبعا كان المتوقع
تقبلى تحياتى

بسمة أمل
07-10-2003, 04:22 AM
اخى العمدة
شكرا على ردك
بس لو على الشخصيات الحلوة يبقى انت التوب بتاعنا
اجتماعى وبيحب الخير ونشط ومتفائل
تقبل احترامى

ana3sola
07-10-2003, 02:27 PM
عمدة قريه ابناء مصر
مرسيه على مرورك الكريم وتسلم لنا :):)

ana3sola
07-10-2003, 02:28 PM
طعمه
الحمد لله وصلتى والكلام عنك جميل فعلا وانتى تستاهلى اكتر من كدا بس احنا يا جماعه طلعنا بموضوع اجمل وهو ان الموقع مش بيكتب تحليل ولا اتنين ويطبعه لكل الناس لاننا جميعا التحليل بتاعنا مختلف اختلاف تام
وكمان قدرنا نعرف قدرتنا وشخصيتنا وحاجات جميله فيها ممكن تكون مشاغل الحياة نستهالنا:confused:

ana3sola
07-10-2003, 02:31 PM
بسمه
اولا مبروك على الاسم الحلو دة لانه لايق عليكى احسن من بسمه حزن وكنت عايزة اقولك امبارح الكلام دة



ثانيا مرسيه موووت على تشريفك موضوعى واتمنى ان نكون اصدقاء
لانك انسانه تستاهلى كل خير وقلبك ابيض :)
تحياتى لكى
:150:

ana3sola
07-10-2003, 02:33 PM
عايزة اسأل سؤال مهم يا جماعه انتوا شايفين توقيعى
ولا العيب دة من عندى انا ؟؟؟؟

بسمة أمل
07-10-2003, 04:51 PM
عسولة المنتدى
الله يبارك فيكى:)
وشكرا على الكلام الجميل
والشرف لى انى دخلت موضوع جميل زى دة لعضوة اجمل
وفعلا اجمل حاجة ان النتايج مختلفة وزى ما انا شايفة معظمها اوكلها صح
مع ان فى الاختبارات اللى زى دى بيبقى فى نتيجتين او تلاتة بالكتير يمشى على الكل

وبعدين احنا اساسا اصدقاء واخوات ولا انتى ايه رأيك
شكرا على ذوقك بس مفيش ابيض من قلبك


اه بخصوص التوقيع انا برضة مش شايفاه:(

وتقبلى تحياتى وتقديرى:):):)

العمدة
07-10-2003, 05:23 PM
فعلاً عسوله التوقيع مش ظاهر إلا النص اللي على اليسار

الباقي من اليمين أبيض :)

حلو أبيض .. زي قلبك :)

شكراً يابسمة لكلماتك الجميلة .. ولا أروع منك أختي الغالية :)

أنتهز المناسبة الحلوه دي وبارك وأسعد أوي أوي بتغيير

الأسم .. وما أجمل مااخترتِ بسمة أمل .. كم نحتاج جميعاً للأمل :)

تحياتي لكم جميعاً :)

بسمة أمل
07-10-2003, 05:29 PM
الله يبارك فيك يا عمدة
وانت طبعا ليك الفضل فى التغيير دة واختيار الاسم
شكرا اخى الفاضل على كلامك والتهنئة
وربنا يوفقك وجزاك الله كل خير

te3mah
07-10-2003, 09:40 PM
بسمة أمل وأنا عسولة :
جزاكم الله كل خير :)
وربنا يجمعنا على كل خير ومحبة
اللهم آمين :)

جنان الفردوس
08-10-2003, 06:03 AM
هارجع تاني..
معلش أنا مضطرة أمشي دلوقت..
احسن كده هتأخر عن المدرسة..
أنت عارفه الساعة بقت سابعة وعشرة وأنا لسه ملبستش حتى..
:5:

سمسمة
08-10-2003, 06:58 AM
مش عارفة

:confused:

كل ماادخل كلمة المرور

مش عارفة ادخلها:confused:

جنان الفردوس
09-10-2003, 05:45 AM
ضحكوا عليا ..
مبعتوليش حاجة على الميل..
قعدت ساعة اكتب نعم لا نعم لا لا نعم...
وفي الاخر ملقتش النتيجة..
:2:2:2:

vampire_ann
09-10-2003, 08:56 AM
أنت إنسانة جادة جدا صاحبة قرار و رأي على قدر كبير من المسؤولية تجاه نفسك و عائلتك و حتى عملك إن كنت تعملين. تتحملين عبء كل من تظنين أنك مسؤولة عنه و لو كان هناك جملة واحدة يمكن أن تجمل وصفك فهي ببساطة أنك إنسانة يعتمد عليها دون أدنى شك في قيامها بما هو مطلوب منها في حدود جهدها البشري. توفير الأمن و الحماية من نوائب الدهر و صروفه و من مشاكل الحياة و متاعبها لمن تحبين من أقرباء و قريبات و معارف هو أمر مهم تظنين أن من واجبك القيام به تجاهم.

أنت على قدر كبير من الحنكة و القدرة على الفحص و الاختبار و التدقيق وكأنك مفتشة أو مدققة لا تغيب عنها شاردة أو واردة من الناس أو حتى الأشياء . هذه الطبيعة فيك تجعلك تفكرين و تختبرين و تدققين كثيرا قبل أن تتخذي صديقة جديدة لك و كنتيجة لها أيضا يبدو عليك الشك و الريبة في الآخرين و الأخريات و الحذر منهم و يلاحظ ذلك الناس عليك فيتهمونك بأنك إنسانة صعبة و قد يصل الاتهام بعض الأحيان أنك معقدة و فظة. من الأمور التي تميز شخصيتك أيضا أنك إنسانة عادلة بل شديدة العدل تحبين في العادة أن تعطي كل ذي حق حقه و تظنين أن الناس متساويين لذلك أنت لا تجاملين في الغالب أبدا و لا تحابين حتى لو كان الأمر يخصك أو يخص أحد معارفك أو أقرباءك و هذا أهم سبب لاتهامك بأنك معقدة شديدة؛ الأمر الذي قد يجعلك تتضايقين بعض الشيء من الناس الذين لا يفهمون هذا النوع الراقي من العدل و لكن الحمد لله فأنت لا تتأثرين كثيرا بذلك و عادة ما تقولين لنفسك لا يهم طالما أنني على الحق فليغضبوا كما يشاءوا.

ليس هناك ما تلتزمين به في حياتك أكثر من كلمتك فكلمتك هي عهدك و هي أشد عندك من العقود و المواثيق و لكن للأسف كثير ممن تتعاملين معهم أو معهن لا يقدرون ذلك و قد تستغربين عندما يخلف أحدهم أو إحداهن عهده فأنت لا تعرفين لماذا لا يلتزم الناس بعهودهم. العادات و التقاليد من الأمور المهمة جدا في حياتك و تقدرينها بشكل كبير و تتضايقين من التفسخ و الانحلال والتنصل من تلك العادات و التقاليد و القيم الموروثة الجميلة التي تذكر بالماضي الرائع و ذكرياته البريئة. الكلام المنمق المصفف و الملابس الفارهة المبالغة فيها لا تعجبك بل أنك قد لا تثقين في من يقولها أو يلبسها و قد ترتابين أو تشكين فيه أو فيها. فأنت امرأة بسيطة في ملبسك لا تهتمين كثيرا بالمبالغة في الأناقة و الموضة , كلماتك صريحة مباشرة و واضحة تقصدين كل كلمة تقولينها و تعنيها تماما و تظنين أن الآخرين و الأخريات مثلك الأمر الذي يسبب لك و لهم الكثير من المتاعب لأن كثير من الناس لا يعنون ما يقولون! أخيرا أنت إنسانة مرتبة منظمة ذات تفكير منطقي محايدة في أحكامك و حقانية كما يقولون و قد تصح فيك مقولة عمر رضي الله عنه " إيه يا حق لم تترك لي صاحبا"

.................................................. ............................

دي بقى شخصيتي :)
لقد تحادثت قبلا مع الدكتور سلمان الشمراني بريديا فهو يقدم دورات لتنميه القدرارات بمبلغ رمزي .

ana3sola
09-10-2003, 12:16 PM
جنان الفردوس
ريلاااااكس
واعمليها تانى بس ماتكونيش رايحه المدرسه وقتها
بس ياريت تغيرى الاميل وتعمليها تانى وان شاء الله بيبعتولك
او الخوف لا تكونى عامله حظر لكل الاميلات ماعدا اللى فى الليست عندك علشان كدة السيكيورتى اللى فى الاميل منع الرد من عندة
اتأكدى من السيكيورتى اللى فى الاميل
وجربى تانى

ana3sola
09-10-2003, 12:17 PM
سمسه حبيبتى جربى تانى
او اعملى الاختبار تانى وغيرى الاميل والباص ورد وان شالله يشتغل معاكى

ana3sola
09-10-2003, 12:18 PM
vampire_ann

ايه يا عم الكلام الكبير قوى موووت دة
دة انتى شخصيه واحنا مش واخدين بالنا بقى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

sherry
13-10-2003, 03:00 AM
النتيجة
الكتابة للمشرف
صندوق الرسائل
الرسائل الصادرة
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحبا بك : sh15479@yahoo.com , هذه هي شخصيتك ، الرجاء القراءة بتمعن

أنت إنسان متحمس تحب القيادة و التوجيه صاحب عين فاحصة تعرف مواطن الخلل و الزلل و الضعف في الخطط و الأحداث و تعرف كيف تقود الناس و الموارد إلى الأهداف البعيدة أو الاستراتيجية. أنت لا تحب عدم الانضباط أو الحال المائل كما يقال و لا تستطيع السكوت عليه بل أنك قد تكون شديدا جدا في تغيير و تعديل الحال أو الوضع المائل و هذا السلوك واحد من أبرز مشاكلك مع الناس و خصوصا في أماكن العمل. أنت في العادة تجيد التخطيط للمستقبل و عندك نظرة إستراتيجية تمكنك من ذلك.

أنت تشم و تشرب و تعشق التحدي بل أن حياتك كلها تحديات تجد متعة غير عادية و حماس في التعامل مع الناس و التفاعل معهم. و عادة ما تتحدى أفكار و قرارات الآخرين و حتى سلوكياتهم و تتوقع منهم أن يدافعوا عن أنفسهم أمامك فيحدث انتقال المعرفة بينك و بينهم نتيجة لذلك.و الحقيقة أنك إنسان تحب التنقل في فروع المعرفة و عادة ما يتفاجأ الآخرين بما عندك من ثقافة و معرفة في شتى المجالات المعرفية فأنت في الغالب تحب القراءة و الإطلاع في كل شئ تقريبا لذلك عادة ما تكون مثقفا جدا تجيد التحدث و الارتجال. و تحب إظهار ما عندك من معرفة للآخرين و يعجبك الناس الذين لهم علم واسع و تبحث عنهم في حياتك خصوصا أولئك الذين يجيدون توضيح و شرح أفكارهم و تصوراتهم و المجادلة بشأنها.فأنت تحب الذكاء و المهارة و تمقت الغباء و التسيب.

أنت إنسان منطقي محلل و ناقد موضوعي صاحب قرار و رأي واضح جدا من يجالسك يعرف ما تفكر به أو تعزم على القيام به لا تسكت عن حقك أبدا بل تطالب به بشدة أحيانا ذو فضول شديد بالأفكار و المعلومات و المعرفة و كل ما هو جديد و مفيد تحب أن تحل و تحلل المشاكل المعقدة. تفكيرك و اهتمامك كبيران لا تتوقف عند همومك أنت بل تتعدى ذلك إلى كل ما يهم الأمة أو المنطقة أو العالم بشكل عام و تستغل قدرتك على التخطيط بعيد المدى لإيجاد حلول لتلك المشكلات أو التحديات.

عموما أنت تحب أن تكون الأمور ثابتة و مستقرة و واضحة , طلاقتك في الحديث و ثقتك في نفسك و نزعتك القيادية قد تجعل الآخرين يتهموك بالغرور و لكنهم في العادة يحترمون فيك الموضوعية و التجرد في إصدار الأحكام و العدل في سلوكك و وضوحك الشديد.

مع خالص تحياتي:
م. سلمان عبيد الشمراني
أخصائي و مدرب تطوير الذات و التطوير الإداري



Powered By : Jalmood Technolgy - Jeddah

sherry
13-10-2003, 03:04 AM
موقع مفيد وظريف الف شكر

جنان الفردوس
13-10-2003, 05:58 AM
بعتولي رسالة غريبة..
مكتوب فيها سطرين مش كلام كتير زي اللي هم بيكتبوه..
بصوا بقى..
اللعبة دي عبيطة وأنا مش عارفه ألعبها..
:mad:

بسمة أمل
13-10-2003, 06:48 AM
ههههههههههه
ليه بس يا جنان
الايميل اللى وصلك هتلاقى فيه لينك دوسى عليه هيفتحلك الموقع اكتبى الايميل والباسورد هيفتحلك ضفحة فيها فوق كلمة النتيجة دوسى عليها وهيطلعلك النتيجة بس

ana3sola
13-10-2003, 06:45 PM
شيرى لا شكر على واجب
المهم انك استفدتى
اشكرك على مرورك

ana3sola
13-10-2003, 06:49 PM
جنان انتى عملتيلى جنان فعلا ههههههههههههههههههههههههه
اهدى شويه وركزى فى كلام بسمه وانتى هايطلعلك صفحه كبيرة اكبر من صفاحاتنا كلها ههههههههههههههههههههههههههههه

ana3sola
13-10-2003, 06:51 PM
بسمه حبيبتى مساعدتى الجميله
مرسيه على مرورك واهتمامك

جنان الفردوس
13-10-2003, 10:12 PM
ما أنا لما فتحت الصفحة قالي اكتبي الايميل والباس وورد..
وبعدين راح رجعني تاني للصفة اللي كنت فيها..
كل ما اكتب يعمل كده..
بصي بأه أنا زهقت منها..
شوفوا لي حل بسرعة قبل ما ارتكب جريمة في اي حد..
:mad:

sherry
14-10-2003, 02:05 AM
اطلع من هدومى
اولع فى نفسى






بس يا واد بس يا بت



يا لهوىيا اختى الغسيل هيتحرق على النار



رسالة الى كل اعضاء المنتدى














شيرى ولد مش بنت

وادكول مش معقول
14-10-2003, 08:05 AM
كاتب الرسالة الأصلية : sherry
اطلع من هدومى
اولع فى نفسى






بس يا واد بس يا بت



يا لهوىيا اختى الغسيل هيتحرق على النار



رسالة الى كل اعضاء المنتدى














شيرى ولد مش بنت

لا وايه واد زي القمر يا خواتي ...والصورة هتنطق
لا والحب ناطط من وشه حتي عنيه بيحبوا بعض حب وعمالين يقربوا نفسهم يحضنوا ويبوسوا بعض هههههه

ana3sola
14-10-2003, 05:45 PM
جنان ما ترتكبيش جريمه ولا حاجة اعقلى الطيب احسن
هههههههههههههههههههههههه
معلش هو بيعلق كدة
حاولى وقت تانى وهو هايشتغل ان شاء الله